Jak kupować, żeby nie marnować? Jakie mity funkcjonują wokół tematu zero-waste? W grudniu, czyli najbardziej konsumpcyjnym okresie w roku, przyglądamy się tematowi żywności.
Statystyczny Polak wyrzuca rocznie ok. 235 kg jedzenia, to ponad 40 talerzy miesięcznie. Wyrzucanie jedzenia to marnowanie żywności, wody, energii, pracy ludzkiej oraz emisja szkodliwego CO2. Jednocześnie mamy w Polsce 2 mln osób żyjących w skrajnym ubóstwie. W jaki sposób przeciętny konsument może wpłynąć na ten problem? Jakie działania należy podjąć? Podczas siódmego już miesiąca akcji #audiorivergoesgreen, w każdy grudniowy poniedziałek, na Instagramie i Facebooku Audioriver, pojawią się kolejne materiały edukacyjne. Jagna Niedzielska podzieli się wiedzą oraz sprawdzonymi patentami na kuchnię oraz zakupy w duchu “zero-waste, a także rozprawi się z powszechnymi mitami na temat marnowania żywności. Pierwszy materiał zostanie udostępniony 7 grudnia o godzinie 19:00.
Do grudniowej dyskusji na temat marnowania jedzenia, festiwal zaprosił Marka Borowskiego, Prezesa Fundacji Banków Żywności oraz Annę Bielewską, freegankę, aktywistkę Extinction Rebellion i założycielkę inicjatywy Error Bistro. Livestreaming z udziałem gości odbędzie się 14 grudnia o godz. 19:00 na Facebooku Audioriver. Z rozmowy będzie można dowiedzieć się, m.in. jak działają Banki Żywności, w jaki sposób wesprzeć działanie Fundacji, która zajmuje się zbiórką żywności i przekazywaniem jej potrzebującym oraz czym jest freeganizm i czy jedzenie, które trafia do śmietników wciąż nadaje się do spożycia.
Marnotrawstwo jedzenia to już siódmy blok tematyczny akcji Audioriver, która została zapoczątkowana w czerwcu 2020 r. W ciągu sześciu miesięcy, ambasadorka projektu i jej goście szeroko omawiali m.in. tematy fast fashion, ochrony zwierząt czy nadprodukcji plastiku.
***
Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19
Partnerzy akcji #audiorivergoesgreen:
Extinction Rebellion Polska, Banki Żywności, Kupuj odpowiedzialnie, Koalicja Klimatyczna