1. ogłoszenie artystów Audioriver 2021!

1. ogłoszenie artystów Audioriver 2021!

Ogłaszamy pierwszych artystów na przełożoną na kolejny rok 15. edycję festiwalu. W dniach 23-25 lipca w Płocku wystąpią Baasch, BICEP live, Gorgon City, The High Contrast Band, Len Faki, Mathame oraz Paula Temple b2b SNTS.

Jednym z najważniejszych muzycznych projektów, który wystąpi w Płocku będzie Bicep. Pod tym pseudonimem tworzy urodzony w Belfaście i mieszkający w Londynie duet, uważany za jeden najciekawszych projektów brytyjskiej sceny ostatnich lat. Najważniejszym momentem w ich karierze było wydanie świetnie ocenionego przez słuchaczy i krytyków debiutanckiego albumu w 2017 roku. Na krążku znalazły się takie hity, jak „Glue”, „Aura” i „Vale, a po sukcesie płyty Matt i Andy koncertowali na całym świecie i zagrali m.in. na festiwalach Coachella czy Glastonbury. Ich kolejna – równie ciekawie zapowiadająca się płyta – zostanie wydana pod koniec stycznia 2021 roku.

Bicep – Glue

Doskonale znanym wśród globalnej publiczności jest inny projekt z Wielkiej Brytanii, czyli Gorgon City. Fani pokochali twórczość duetu za sprawą połączenia parkietowej energii, chwytliwych wokali i melodyjnej elektroniki – dzięki tej elektronicznej mieszance ich studyjne albumy „Sirens” i „Escape” osiągnęły ogromny sukces w wielu krajach. Ich najpopularniejsze produkcje to chociażby „Imagination”, „Ready For Your Love” czy „Real Life”.

Każda edycja Audioriver to doskonała okazja, aby w Płocku usłyszeć największe gwiazdy wielu gatunków muzyki elektronicznej – do grona faworytów na scenie drum & bass zdecydowanie należy Lincoln Barrett, znany jako High Contrast. Artysta przez lata współtworzył sukces wytwórni Hospital, gdzie wydawał swoje albumy, single i kompilacje, które na stałe wpisały się do historii gatunku. Najbardziej znane produkcje Brytyjczyka usłyszymy w Płocku w wyjątkowych aranżacjach, bowiem Lincoln wystąpi na Audioriver ze specjalnym scenicznym projektem The High Contrast Band.

 

Na festiwalu, jak co roku, nie zabraknie także artystów, którzy dopiero od niedawna budują swoją muzyczną karierę. Jednymi z najciekawszych są bracia Giovanelli, znani jako Mathame. Popularność wśród fanów zyskali dzięki współpracy z wytwórnią Afterlife, w której katalogu wydali m.in. takie utwory, jak „Skywalking” i „Nothing Around Us”. Amadeo i Matteo świetnie radzą sobie także podczas setów na żywo, czego dowodem jest ponad 2,5 miliona odtworzeń na YouTube ich występu, który został zarejestrowany w Meksyku.

Dużo dłuższy staż wydawniczy ma uznana postać sceny techno, czyli Len Faki. To świetny DJ, producent oraz twórca wytwórni Figure, która ma na koncie ponad 100 wydawnictw. W innych ciekawych katalogach – takich jak 50weapons czy R&S Records – można znaleźć produkcje Pauli Temple, wskazywanej jako jedna z najciekawszych artystek w muzyce elektronicznej ostatnich lat. Na festiwalu towarzyszyć jej będzie enigmatyczny producent o pseudonimie SNTS, który słynie z surowych, pełnych mroku produkcji i występów na żywo. Na Audioriver, Paula Temple oraz SNTS zagrają wspólnie po raz pierwszy w Polsce.

Na 15. edycji festiwalu usłyszymy także koncert Baascha – charakterystycznego i wszechstronnego wokalisty, producenta i autora tekstów. W swojej twórczości łączy brzmienia różnych gatunków elektroniki, sugestywny wokal i chwytliwe melodie. W tym roku ukazał się jego trzeci pełnowymiarowy album pt. „Noc”, czyli materiał tekstowo i muzycznie obrazujący wizję zmroku w osobistej perspektywie artysty.

Karnety na Audioriver 2021 można zdobyć za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5 oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2M35rNA.

Partnerzy festiwalu: Miasto Płock, POKiS,
Sponsorzy festiwalu: Lech, GLO

#audiorivergoesgreen – Blok 6: segregacja śmieci

#audiorivergoesgreen – Blok 6: segregacja śmieci

Statystyczny Polak wyrzuca ponad 300 kg śmieci rocznie, a tylko 66% z nas deklaruje, że na co dzień segreguje odpady. Dlaczego? Podstawowym powodem jest brak odpowiedniej wiedzy. Chcąc rozprawić się z mitami i dowiedzieć się, jak wygląda utylizacja odpadów, ponowne przetwarzanie i segregacja śmieci w Polsce, zaprosiliśmy do rozmowy edukatorkę, Julię Wizowską.

Zapraszamy na kolejny blok odcinków w ramach #audiorivergoesgreen 🌍

 

Partnerzy akcji #audiorivergoesgreen:

Extinction Rebellion PolskaKupuj odpowiedzialnieKoalicja Klimatyczna
#audiorivergoesgreen – Blok 7: marnotrawienie żywności

#audiorivergoesgreen – Blok 7: marnotrawienie żywności

Jak kupować, żeby nie marnować? Jakie mity funkcjonują wokół tematu zero-waste? W grudniu, czyli najbardziej konsumpcyjnym okresie w roku, przyglądamy się tematowi żywności.

Statystyczny Polak wyrzuca rocznie ok. 235 kg jedzenia, to ponad 40 talerzy miesięcznie. Wyrzucanie jedzenia to marnowanie żywności, wody, energii, pracy ludzkiej oraz emisja szkodliwego CO2. Jednocześnie mamy w Polsce 2 mln osób żyjących w skrajnym ubóstwie. W jaki sposób przeciętny konsument może wpłynąć na ten problem? Jakie działania należy podjąć? Podczas siódmego już miesiąca akcji #audiorivergoesgreen, w każdy grudniowy poniedziałek, na Instagramie i Facebooku Audioriver, pojawią się kolejne materiały edukacyjne. Jagna Niedzielska podzieli się wiedzą oraz sprawdzonymi patentami na kuchnię oraz zakupy w duchu “zero-waste, a także rozprawi się z powszechnymi mitami na temat marnowania żywności. Pierwszy materiał zostanie udostępniony 7 grudnia o godzinie 19:00.

Do grudniowej dyskusji na temat marnowania jedzenia, festiwal zaprosił Marka Borowskiego, Prezesa Fundacji Banków Żywności oraz Annę Bielewską, freegankę, aktywistkę Extinction Rebellion i założycielkę inicjatywy Error Bistro. Livestreaming z udziałem gości odbędzie się 14 grudnia o godz. 19:00 na Facebooku Audioriver. Z rozmowy będzie można dowiedzieć się, m.in. jak działają Banki Żywności, w jaki sposób wesprzeć działanie Fundacji, która zajmuje się zbiórką żywności i przekazywaniem jej potrzebującym oraz czym jest freeganizm i czy jedzenie, które trafia do śmietników wciąż nadaje się do spożycia.

Marnotrawstwo jedzenia to już siódmy blok tematyczny akcji Audioriver, która została zapoczątkowana w czerwcu 2020 r. W ciągu sześciu miesięcy, ambasadorka projektu i jej goście szeroko omawiali m.in. tematy fast fashion, ochrony zwierząt czy nadprodukcji plastiku.

***
Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19

Partnerzy akcji #audiorivergoesgreen:

Extinction Rebellion Polska, Banki Żywności, Kupuj odpowiedzialnieKoalicja Klimatyczna