Start akcji AUDIOHOME – #jesteś w domu

Start akcji AUDIOHOME – #jesteś w domu

Czym jest poczucie bezpieczeństwa? Jak funkcjonować w wielotysięcznym tłumie? Czy osoby z niepełnosprawnościami mogą czuć się pewnie na festiwalach muzycznych? Rozpoczynamy nowy projekt edukacyjny AUDIOHOME: #jesteśwdomu, w ramach którego zapraszamy do dialogu na temat bezpieczeństwa, wykluczeń, i społecznego znaczenia festiwali oraz branży muzycznej. Do akcji przyłączyła się Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Fundacja Kultura Bez Barier oraz After Party FES (Fundacja Edukacji Społecznej) . 

Spada współczynnik samotnych wyjazdów na festiwale muzyczne. Wiele osób przyznaje, że chętnie wybiera się na koncerty bez towarzystwa, ale myśl o samodzielnym odnalezieniu się w wielotysięcznym tłumie, powoduje niepokój. Innym problemem jest również samo przebywanie w grupie oraz wyznaczanie swoich indywidualnych granic. Uczestnicy festiwali muzycznych na całym świecie zgłaszają potrzebę wprowadzenia zmian w celu lepszego reagowania na takie sytuacje, jak dyskryminacja, przemoc seksualna, czy ataki paniki.

Niezwykła atmosfera, odbywającego się już 15 lat Audioriver, jest przede wszystkim zasługą uczestników festiwalu. Akcja AUDIOHOME została podjęta właśnie z myślą o publiczności, ze szczególnym uwzględnieniem osób, które przez cały rok mierzą się z różnymi problemami społecznymi. Podkreślamy, że każda edycja festiwalu ma być świętem wolności i powrotem do domu, w którym każdy może czuć się sobą. Celem Audioriver jest współtworzenie wydarzenia, podczas którego wszyscy czują się bezpieczenie i swobodnie, niezależnie od pochodzenia, koloru skóry, wyglądu, wieku, płci, orientacji seksualnej, sprawności fizycznej czy intelektualnej.

Na najbliższej edycji festiwalu, przy współpracy z Fundacją After Party FES (Fundacja Edukacji Społecznej), powstanie strefa bezpieczeństwa, gdzie uczestnicy Audioriver uzyskają pomoc w nagłych wypadkach, doraźne wsparcie medyczne i psychologiczne oraz będą mogli zgłaszać niepokojące ich sytuacje.

„Zanim spotkamy się w Płocku, chcielibyśmy dowiedzieć się, czym – z perspektywy naszej publiczności – jest poczucie bezpieczeństwa, a także chcemy porozmawiać z uczestnikami o różnych sytuacjach i ich spostrzeżeniach dotyczących społecznego znaczenia festiwali i sceny muzycznej. Wspólnie z naszymi partnerami, przyjaciółmi Audioriver i przede wszystkim przedstawicielami wielu społeczności będziemy prowadzić wzajemny dialog i dzielić się doświadczeniami z wielu stron. Audioriver to dom, w którym wspólnie tworzymy panujące w nim zasady.” – mówi Piotr Orlicz-Rabiega, szef festiwalu Audioriver.

Akcja Audiohome: #jesteśwdomu będzie przebiegać w naszych mediach społecznościowych, gdzie pojawią się m.in. edukacyjne materiały video czy debaty. W projekcie udział wezmą nie tylko artyści i przedstawiciele festiwalu, ale także organizacje pozarządowe i eksperci. Na temat bezpieczeństwa wypowiedząsię m.in. tacy artyści, jak Novika, Kamp!, AGIM oraz Avtomat. Partnerami akcji są m.in. After Party FES (Fundacja Edukacji Społecznej), Fundacja Kultura Bez Barier, Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

***
Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19

Partnerzy festiwalu: Miasto Płock, POKiS

Sponsorzy festiwalu: Tak To Robię, Lech, Vype

Bilety na festiwal można zdobyć za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5  oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2M35rNA.

#audiorivergoesgreen – blok 8: pandemia i co dalej?

#audiorivergoesgreen – blok 8: pandemia i co dalej?

Jakie są fakty na temat zmian klimatu w dobie dezinformacji? Czy pandemia wpływa na postępujący kryzys klimatyczny? Z jakimi emocjami i lękami mierzymy się dzisiaj? Co dzieje się na Arktyce? W ramach akcji Audioriver Goes Green i współpracy z oddolnym ruchem aktywistycznym Extinction Rebellion, w ostatnich dwóch tygodniach stycznia odbędą się panele dyskusyjne z naukowcami.  O stanie kryzysu klimatycznego oraz jego konsekwencjach w 2021, porozmawiają specjaliści z takich dziedzin, jak: chemia środowiskowa, polityka zrównoważonego rozwoju, psychologia czy kulturoznawstwo. 

Toniemy w informacjach z niesprawdzonych źródeł. Fake newsy towarzyszą nam każdego dnia, a masa komentarzy w Internecie jedynie utrudnia dostęp do wiedzy. W międzyczasie postępuje kryzys klimatyczny, o którym słyszymy nieustannie, ale tak naprawdę niewiele o nim wiemy. Od kilku miesięcy mierzymy się również ze światową pandemią, już dzisiaj zadając sobie pytania o jej konsekwencje. Wydarzenie zainicjowane wspólnie, przez festiwal Audioriver i ruch Extinction Rebellion, powstało w odpowiedzi na potrzebę uzyskania sprawdzonej wiedzy i podsumowania aktualnej kondycji naszej planety.

Do udziału w wydarzeniu zaproszeni zostali: dr hab. inż. Zbigniew Karaczun (ekspert Koalicji Klimatycznej, profesor w Katedrze Ochrony Środowiska SGGW), dr Krystyna Kozioł (geografka i pracowniczka Katedry Chemii Analitycznej na Politechnice Gdańskiej), dr Magdalena Budziszewska (psycholożka i pracowniczka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego) oraz dr Weronika Parafionowicz (kulturoznawczyni i członkini Zakładu Historii Kultury IKP UW). Spotkania poprowadzą: Jagna Niedzielska (edukatorka, ambasadorka Audioriver Goes Green), Paweł Juszczuk (aktywista, biolog środowiskowy) oraz Błażej Miernikiewicz (aktywista).

TEMATY I DATY ROZMÓW:

Stan klimatu w kontekście pandemii i nie tylko

Data: 18.01, 19:00

Gość: dr. hab inż. Zbigniew Karaczun

Prowadzenie: Jagna Niedzielska

Zmiany klimatu z perspektywy kulturoznawczyni

Data: 20.01, 19:00

Gość: dr Weronika Parafionowicz

Prowadzenie: Paweł Juszczuk

Lęki i emocje związane z katastrofą klimatyczną 

Data: 25.01, 19:00

Gość: dr Magdalena Budziszewska

Prowadzenie: Jagna Niedzielska

Aktualny wpływ klimatu na Arktykę 

Data: 27.01, 19:00

Gość: dr Krystyna Kozioł

Prowadzenie: Błażej Miernikiewicz

Link do wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/443790733468872

Festiwal Audioriver:

https://www.facebook.com/audioriver

Extinction Rebellion:

https://www.facebook.com/XRPolska

Organizatorem wydarzenia jest Extinction Rebellion oraz festiwal Audioriver (Audioriver Goes Green – akcja wspierana ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19)

***

Partnerzy festiwalu: Miasto Płock, POKiS

Sponsorzy festiwalu: Tak To Robię, Lech, Vype

Odpowiadamy na Wasze pytania o AR2021

Odpowiadamy na Wasze pytania o AR2021

W ostatnim czasie nie otrzymujecie od nas wielu informacji dotyczących tegorocznej edycji Audioriver. Jak możecie się domyślać, jest to związane z wciąż niejasną sytuacją dotyczącą funkcjonowania festiwali w letnich miesiącach, wielu niewiadomych i często niezależnych od nas kwestii, z którymi musimy się zmierzyć.

Chcemy Was jednak uspokoić i zapewnić, że zakładamy, że festiwal się odbędzie. Jego formułę będziemy dostosowywać do aktualnych warunków, przygotowujemy się na różne scenariusze. Na ten moment jest jednak za wcześnie, aby przedstawić Wam konkretne rozwiązania.

Postanowiliśmy odpowiedzieć i podsumować kwestie, które najczęściej padają w pytaniach, które od Was dostajemy.

Odwołanie/przesunięcie/zmiana formuły festiwalu – Jak wiecie, w poprzednim roku informowaliśmy Was o poszczególnych decyzjach na bieżąco. Przesunięcie 15. edycji Audioriver na kolejny rok ogłosiliśmy już w kwietniu, czyli 3 miesiące przed planowanym terminem wydarzenia w 2020 roku. Wtedy mieliśmy stuprocentową pewność, że festiwal się nie odbędzie i dowiedzieliście się o tym niezwłocznie. Możecie mieć pewność, że o jakichkolwiek zmianach dotyczących tego roku również będziemy informować jak najszybciej.

Program festiwalu – do tej pory ogłosiliśmy tylko 8 z ponad setki artystów, ale potwierdzeni są niemal wszyscy wykonawcy, którzy planowo mają wystąpić na najbliższej edycji Audioriver. Ze względu na niejasną sytuację dotyczącą festiwali, klubów czy innych imprez nie tylko w Polsce, ale w wielu krajach, wstrzymujemy się z kolejnymi ogłoszeniami. Wciąż jesteśmy w bieżącym kontakcie z agentami i managementami artystów, ale to czy przyjadą oni do Płocka jest uzależnione od wielu czynników. Niektórzy z wykonawców odwołują swoje trasy koncertowe, wciąż zmieniają się regulacje w kwestii przekraczania granic państwowych, a formułę wydarzenia będziemy musieli dostosować do obowiązujących przepisów dotyczących imprez masowych.

Teren i organizacja Audioriver – na podstawie Waszych głosów, przygotowywaliśmy kolejne plany, większą liczbę bramek wejściowych i pomysły na udogodnienia na terenie festiwalu. Od końcówki 2019 roku pracujemy nad projektami scen, multimediów i dekoracji. Nie wiemy jeszcze jak będą wyglądać regulacje dotyczące imprez masowych na najbliższe lato, ale jesteśmy przygotowani do zorganizowania festiwalu w jak najlepszych warunkach, niezależnie od jego formuły.

Bilety – duża część z Was pozostawiła bilety na przełożoną, 15. edycję Audioriver, za co jesteśmy ogromnie wdzięczni. W przypadku zmian dotyczących tego roku, razem z ebilet.pl będziemy Was informować o możliwych rozwiązaniach – również tych zawierających możliwości wymiany (w przypadku zmiany formuły festiwalu) lub zwrotów wejściówek.

Warunki epidemiologiczne – dostajemy wiele pytań dotyczących tego, czy na teren festiwalu będą mogły wejść jedynie osoby zaszczepione lub te, które przedstawią dowód na aktualny negatywny test na obecność COVID-19. Na ten moment nie mamy jasnych informacji o tego typu regulacjach ze strony organów państwowych, wprowadzenie tych rozwiązań na festiwalu będzie zależne od obowiązujących przepisów dotyczących imprez masowych.

Wasze pytania – jeśli macie do nas dodatkowe pytania, zachęcamy do kontaktu na adres e-mail: hello@audioriver.pl.

***

Partnerzy festiwalu: Miasto Płock, POKiS

Sponsorzy festiwalu: Tak To Robię, Lech, Vype

Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19