26-28.07.2019   Płock

BESKRES by Kamp!

BESKRES by Kamp!

Beskres to najnowsza inicjatywa dwójki z trzech przedstawicieli jednego z najbardziej znanych polskich zespołów – KAMP!. Inspiracje czerpane na przestrzeni długoletniej działalności grupy, oraz otwartość na nowe brzmienia złożyły się w całość projektu djskiego, w skład którego wchodzą Michał Słodowy i Radek Krzyżanowski. Beskres daje wyraz ich zamiłowaniu do mocniejszych gatunków muzycznych, który w połączeniu z wrażliwością znaną z koncertów oraz dużą inspiracją płynącą z natury daje oryginalny muzyczny mix określany przez nich samych jako Romantic Techno. Taki format pozwala nie tylko na dzielenie się ulubionymi kawałkami z publiką klubową, ale i na przedstawienie dotychczasowym słuchaczom nowego podejścia do elektroniki.

Black Sun Empire

Black Sun Empire

Projekt Black Sun Empire powstał w 1993 roku, ale tworzące go trio odnalazło swoje powołanie dopiero w połowie lat 90-tych, kiedy brzmienia drum & bass zaczęły zyskiwać popularność. W tym okresie, Holendrzy czerpali inspiracje od przedstawicieli cięższej i mroczniejszej strony gatunku, czyli londyńskiego No U Turn, Prototype Recordings należącego do Grooveridera oraz wytwórni Virus, zarządzanej przez Eda Rusha i Opticala. „Na początku tworzyliśmy techno i brzmienia breakbeat/trip-hop, ale po wysłuchaniu kilku utworów od takich producentów, jak Ed Rush & Optical, Dillinja oraz Photek, postanowiliśmy uderzyć właśnie w tę stronę. Holenderska wytwórnia Piruh wydała nasze pierwsze utwory pod koniec lat 90-tych, ale nie minęło dużo czasu, zanim wysłaliśmy demo do topowych brytyjskich wytwórni i nasza muzyka się tam spodobała!” Kiedy rewolucja internetowa stworzyła możliwość do tego, by scena drum & bass otworzyła się na producentów spoza Wielkiej Brytanii, Black Sun Empire ostatecznie wypracowało swoje własne brzmienie. Do dziś wydali aż sześć albumów studyjnych, z takimi utworami, jak „The Sun”, „Arrakis”, „Feed the Machine” i „Dawn of a Dark Day”. Ponadto, dzięki swojej wytwórni i cyklowi imprez Blackout pomogli wypromować innych, cenionych dziś artystów. Wytwórnia Blackout uruchomiona pod skrzydłami Black Sun Empire Recordings w 2010 roku, ma w swoim katalogu wydawnictwa m.in. takich producentów, jak Noisia, Phace & Misanthrop, Mefjus, State of Mind czy Neonlight. W międzyczasie, trio z Holandii wciąż koncertuje i występuje na całym świecie – w Wielkiej Brytanii, Europie, Australii, Nowej Zelandii i Ameryce Północnej. Ich cykl wydarzeń Blackout gościł w takich ikonicznych miejscach, jak Fabric i The Melkweg oraz odwiedzał największe na świecie festiwale – m.in. Glastonbury, EDC Las Vegas, Lowlands i Pukkelpop. Ich wytwórnia Blackout prezentuje różne muzyczne światy. Pomijając kolaboracje z artystami drum & bass – od Noisii, po Audio – trio chętnie sięga po elementy innych gatunków. Współpracowali m.in. z takimi projektami, jak Foreign Beggars, Virus Syndicate i Dope D.O.D., które będą znane fanom hip-hopu i grime, a także z nowozelandzkim wokalistą Thomasem Oliverem i belgijskim kompozytorem Inne Eysermans. https://youtu.be/xPWkyY9fTMo

Blawan

Blawan

Zarówno w studio, jak i podczas podróży po klubach i festiwalach, Jamie Roberts poświęcił ostatnią dekadę na rozwój swojego pseudonimu Blawan – i w tym procesie udało mu się stworzyć swoją własną wizję techno. Jamie dorastał w Barnsley w Wielkiej Brytanii i od najmłodszych lat poznawał świat muzyki jako perkusista – dziś to relikt przeszłości, który nie powinien dziwić nikogo, kto zna jego produkcje.

Jego inne pseudonimy, Kilner i Bored Young Adults oraz projekty, takie jak Karenn (z Pariah) oraz Trade (wraz z Surgeonem), dały mu dodatkową możliwość dźwiękowych eksperymentów. W trakcie różnych etapów i czerpania inspiracji wieloma brzmieniami elektroniki, współpracował z takimi wytwórniami, jak Hessle Audio, R&S, Clone’s Basement Series, Hinge Finger i Black Sun jako Blawan oraz The Trilogy Tapes i Avian pod innymi solowymi aliasami.

Własna wytwórnia Robertsa, TERNESC, została założona w 2015 roku i służyła jako platforma wydawnicza dla ostatnich produkcji Blawana. Po przeprowadzce do Berlina w 2015 roku, jego analogowa produkcja studyjna i kolejne występy na żywo wprowadziły Robertsa w nowe kierunki, choć nadal jest on ekspertem w graniu tradycyjnych produkcji. Jego najnowszy krążek „Wet Will Always Dry” ukazał się w czerwcu 2018 roku i był to kolejny z przełomowych momentów jego muzycznej kariery.