26-28.07.2019   Płock

ANNA

ANNA

Jedna z czołowych producentek techno ostatnich lat. „Hidden Beauties”, jej utwór wydany w wytwórni Kompakt osiągnął ogromny sukces, rozbrzmiewając na najważniejszych scenach od Panorama Bar po Awakenings, wspierany przez takich gigantów sceny, jak Sven Väth, Marcel Dettmann, Chris Liebing, Richie Hawtin czy Adam Beyer. Wysoko oceniony przez Pitchfork i wybrany przez Mixmag jako jeden z najlepszych utworów roku, przez 4 miesiące był numerem 1 na liście techno na Beatport. ANNA współpracowała również z innymi ważnymi wytwórniami – NovaMute, Hotflish i Drumcode.

Jej sukcesy to konsekwencja pracy – ANNA gra od 14 roku życia, a jej pierwsze występy odbywały się w klubie ojca na obrzeżach Sao Paolo. Od tego czasu wykonała mnóstwo pracy i poświęcenia, aby dojść tam, gdzie jest.

„Gram właściwie od zawsze. Mój ojciec również był DJ-em i prowadził klub, kiedy byłam mała. Pamiętam, że chodziłam z nim do sklepów płytowych, kiedy miałam zaledwie 9 czy 10 lat i cały dzień spędzaliśmy na chodzeniu z jednego sklepu do drugiego i słuchaniu kolejnych nowych płyt. W tym czasie nie mogłam chodzić do klubu, ale czasami mój tata pozwolił mi podpatrywać jak gra.

Kiedy miałam około 14 lat, moi rodzice pozwolili mi zacząć chodzić do klubu, ponieważ zawsze tam byli. Wtedy wszystko się zaczęło. Pewnego dnia powiedziałam ojcu, że rezydujący tam DJ gra te same kawałki w tej samej kolejności w każdy weekend i wtedy w końcu powiedział mi, żebym spróbowała swoich sił za DJ-ką. Tydzień później zaczęłam grać w tym miejscu w każdy weekend od 00:00 do 6:00 i naprawdę zakochałam się w DJ-ingu – odnalazłam swoją pasję kiedy miałam zaledwie 15 lat.”

Występy ANNY w Warung i D-Edge w Brazylii należą do legendarnych. Artystka miała też okazję zaprezentować się publiczności na największych światowych festiwalach – od Movement Detroit, po Awakenings i Tomorrowland Festival. Jej wysokie umiejętności potwierdza winylowy DJ set dla Cercle z lutego tego roku, który uzyskał ponad milion odsłon na YouTube. Kolejne ważne dla jej kariery momenty w tym roku to EP-ka zatytułowana „Remembrance” oraz remiks dla Jona Hopkinsa i jego kawałka pt. „Singularity”.

Jakie są największe inspiracje muzyczne ANNY? Na swojej liście artystka wymienia Kraftwerk, Depeche Mode, Caribou, Bon Iver i oczywiście artystów techno, takich jak Ben Klock, Rødhad, Robert Hood, Jeff Mills, Planetary Assault Systems i Laurent Garnier.

Black Sun Empire

Black Sun Empire

Projekt Black Sun Empire powstał w 1993 roku, ale tworzące go trio odnalazło swoje powołanie dopiero w połowie lat 90-tych, kiedy brzmienia drum & bass zaczęły zyskiwać popularność. W tym okresie, Holendrzy czerpali inspiracje od przedstawicieli cięższej i mroczniejszej strony gatunku, czyli londyńskiego No U Turn, Prototype Recordings należącego do Grooveridera oraz wytwórni Virus, zarządzanej przez Eda Rusha i Opticala. „Na początku tworzyliśmy techno i brzmienia breakbeat/trip-hop, ale po wysłuchaniu kilku utworów od takich producentów, jak Ed Rush & Optical, Dillinja oraz Photek, postanowiliśmy uderzyć właśnie w tę stronę. Holenderska wytwórnia Piruh wydała nasze pierwsze utwory pod koniec lat 90-tych, ale nie minęło dużo czasu, zanim wysłaliśmy demo do topowych brytyjskich wytwórni i nasza muzyka się tam spodobała!”

Kiedy rewolucja internetowa stworzyła możliwość do tego, by scena drum & bass otworzyła się na producentów spoza Wielkiej Brytanii, Black Sun Empire ostatecznie wypracowało swoje własne brzmienie. Do dziś wydali aż sześć albumów studyjnych, z takimi utworami, jak „The Sun”, „Arrakis”, „Feed the Machine” i „Dawn of a Dark Day”. Ponadto, dzięki swojej wytwórni i cyklowi imprez Blackout pomogli wypromować innych, cenionych dziś artystów. Wytwórnia Blackout uruchomiona pod skrzydłami Black Sun Empire Recordings w 2010 roku, ma w swoim katalogu wydawnictwa m.in. takich producentów, jak Noisia, Phace & Misanthrop, Mefjus, State of Mind czy Neonlight.

W międzyczasie, trio z Holandii wciąż koncertuje i występuje na całym świecie – w Wielkiej Brytanii, Europie, Australii, Nowej Zelandii i Ameryce Północnej. Ich cykl wydarzeń Blackout gościł w takich ikonicznych miejscach, jak Fabric i The Melkweg oraz odwiedzał największe na świecie festiwale – m.in. Glastonbury, EDC Las Vegas, Lowlands i Pukkelpop.

Ich wytwórnia Blackout prezentuje różne muzyczne światy. Pomijając kolaboracje z artystami drum & bass – od Noisii, po Audio – trio chętnie sięga po elementy innych gatunków. Współpracowali m.in. z takimi projektami, jak Foreign Beggars, Virus Syndicate i Dope D.O.D., które będą znane fanom hip-hopu i grime, a także z nowozelandzkim wokalistą Thomasem Oliverem i belgijskim kompozytorem Inne Eysermans.

FJAAK live

FJAAK live

FJAAK, berlińskie trio pasjonatów sprzętu analogowego, działa na scenie od kilku lat. Dorastając razem na obrzeżach Berlina, Felix Wagner, Aaron Röbig i Kevin Kozicki dość wcześnie rozpoczęli swoją przygodę z tworzeniem muzyki, by ostatecznie poświęcić się brzmieniom tego miasta, czyli techno. Stało się to w 2009 r. kiedy we wspólnie dzielonych 50 m2 postanowili odkryć wspólną muzyczną ścieżkę.

Trio po raz pierwszy zetknęło się ze sceną muzyki elektronicznej, kiedy organizowało nielegalne imprezy rave w Berlinie i okolicach, co później doprowadziło ich do uruchomienia własnej serii wydarzeń z brzmieniami techno o nazwie Machine Vibes. Bazując tylko na analogowym sprzęcie i wyłącznie winylowych DJ setach, odwiedzili kluby nie tylko w Niemczech, ale w całej Europie, co miało znaczny wpływ na pozyskanie kolejnych fanów ich projektu.

Rok 2014 był punktem zwrotnym w karierze FJAAK – stało się tak, ponieważ Modeselektor – właściciele wytwórni 50Weapons – zdecydowali się przyjąć Felixa, Aarona i Kevina pod swoje skrzydła. Współpraca okazała się bardzo obiecująca, ponieważ wydali tam kilka świetnie przyjętych EP-ek i swój debiutancki album, w międzyczasie podróżując z występami po różnych zakątkach globu.

Pomimo młodego wieku, FJAAK zagrali już kilkaset koncertów na żywo, promując swoje charakterystyczne analogowe brzmienie na całym świecie – od Los Angeles do Pekinu, od SXSW do Berghain. FJAAK, odwiedzając te wszystkie miejsca, nieustannie dostarczają fanom to, co jest ich znakiem rozpoznawczym: surowe, analogowe techno!