#audiorivergoesgreen – Blok 7: marnotrawienie żywności

#audiorivergoesgreen – Blok 7: marnotrawienie żywności

Jak kupować, żeby nie marnować? Jakie mity funkcjonują wokół tematu zero-waste? W grudniu, czyli najbardziej konsumpcyjnym okresie w roku, przyglądamy się tematowi żywności.

Statystyczny Polak wyrzuca rocznie ok. 235 kg jedzenia, to ponad 40 talerzy miesięcznie. Wyrzucanie jedzenia to marnowanie żywności, wody, energii, pracy ludzkiej oraz emisja szkodliwego CO2. Jednocześnie mamy w Polsce 2 mln osób żyjących w skrajnym ubóstwie. W jaki sposób przeciętny konsument może wpłynąć na ten problem? Jakie działania należy podjąć? Podczas siódmego już miesiąca akcji #audiorivergoesgreen, w każdy grudniowy poniedziałek, na Instagramie i Facebooku Audioriver, pojawią się kolejne materiały edukacyjne. Jagna Niedzielska podzieli się wiedzą oraz sprawdzonymi patentami na kuchnię oraz zakupy w duchu “zero-waste, a także rozprawi się z powszechnymi mitami na temat marnowania żywności. Pierwszy materiał zostanie udostępniony 7 grudnia o godzinie 19:00.

Do grudniowej dyskusji na temat marnowania jedzenia, festiwal zaprosił Marka Borowskiego, Prezesa Fundacji Banków Żywności oraz Annę Bielewską, freegankę, aktywistkę Extinction Rebellion i założycielkę inicjatywy Error Bistro. Livestreaming z udziałem gości odbędzie się 14 grudnia o godz. 19:00 na Facebooku Audioriver. Z rozmowy będzie można dowiedzieć się, m.in. jak działają Banki Żywności, w jaki sposób wesprzeć działanie Fundacji, która zajmuje się zbiórką żywności i przekazywaniem jej potrzebującym oraz czym jest freeganizm i czy jedzenie, które trafia do śmietników wciąż nadaje się do spożycia.

Marnotrawstwo jedzenia to już siódmy blok tematyczny akcji Audioriver, która została zapoczątkowana w czerwcu 2020 r. W ciągu sześciu miesięcy, ambasadorka projektu i jej goście szeroko omawiali m.in. tematy fast fashion, ochrony zwierząt czy nadprodukcji plastiku.

***
Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19

Partnerzy akcji #audiorivergoesgreen:

Extinction Rebellion Polska, Banki Żywności, Kupuj odpowiedzialnieKoalicja Klimatyczna
Tańsze karnety na Audioriver do 14 lutego!

Tańsze karnety na Audioriver do 14 lutego!

Kochani,

Zdajemy sobie sprawę, że ostatnie miesiące nie sprzyjały planom festiwalowym na przyszłoroczne lato… Wciąż żyjemy w izolacji, wszyscy musimy zmagać się z zagrożeniem i skutkami COVID-19, święta Bożego Narodzenia w wielu domach będą wyglądały inaczej. My, pomimo trudniejszych warunków, staramy się, aby prace nad festiwalem przebiegały bez zmian.

Grudzień to dla nas co roku bardzo ważny moment w komunikacji Audioriver. Zdarzało się, że pierwsza pula biletów kończyła swoją ważność jeszcze przed pierwszymi ogłoszeniami artystów, a Wy tak licznie kupowaliście karnety, okazując nam wielkie zaufanie i wsparcie. W tym roku sytuacja jest wyjątkowa, dlatego postanowiliśmy, że nie zmienimy cen biletów i pozostawimy Wam możliwość kupienia tańszych wejściówek na dłużej 🙂

Obecna pula biletów, której sprzedaż miałaby się zakończyć w najbliższą niedzielę, potrwa do końca terminu sprzedaży kolejnej transzy, czyli do 14 lutego. Karnety na gwiazdkę można więc podarować najbliższym nie tylko w grudniu, ale i nieco później 😉 Wierzymy, że kolejne miesiące dadzą nam wszystkim nadzieję na powrót do normalności i lipcowe spotkanie podczas corocznego zlotu rodzinnego w Płocku. Nie wyobrażamy sobie świętowania 15. urodzin bez Waszego udziału. Audioriver to Wy!

 

Nowy harmonogram sprzedaży:

4.05.2020 – 14.02.2021

karnet 2-dniowy: 320 zł

karnet 3-dniowy: 400 zł

karnet 4-dniowy: 465 zł

15.02.2021 – 11.04.2021

karnet 2-dniowy: 350 zł

karnet 3-dniowy: 430 zł

karnet 4-dniowy: 495 zł

12.04.2021 – 06.06.2021

karnet 2-dniowy: 380 zł

karnet 3-dniowy: 460 zł

karnet 4-dniowy: 525 zł

07.06.2021 – 19.07.2021

karnet 2-dniowy: 410 zł

karnet 3-dniowy: 490 zł

karnet 4-dniowy: 555 zł

20.07.2021-23.07.2021

karnet 2-dniowy: 440 zł

karnet 3-dniowy: 520 zł

karnet 4-dniowy: 585 zł

Karnety są dostępne do kupienia na stronie ebilet.pl: https://bit.ly/2faykc5

Partnerzy festiwalu: Płock, POKiS
Sponsorzy festiwalu: Lech, GLO
Start akcji AUDIOHOME – #jesteś w domu

Start akcji AUDIOHOME – #jesteś w domu

Czym jest poczucie bezpieczeństwa? Jak funkcjonować w wielotysięcznym tłumie? Czy osoby z niepełnosprawnościami mogą czuć się pewnie na festiwalach muzycznych? Rozpoczynamy nowy projekt edukacyjny AUDIOHOME: #jesteśwdomu, w ramach którego zapraszamy do dialogu na temat bezpieczeństwa, wykluczeń, i społecznego znaczenia festiwali oraz branży muzycznej. Do akcji przyłączyła się Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Fundacja Kultura Bez Barier oraz After Party FES (Fundacja Edukacji Społecznej) . 

Spada współczynnik samotnych wyjazdów na festiwale muzyczne. Wiele osób przyznaje, że chętnie wybiera się na koncerty bez towarzystwa, ale myśl o samodzielnym odnalezieniu się w wielotysięcznym tłumie, powoduje niepokój. Innym problemem jest również samo przebywanie w grupie oraz wyznaczanie swoich indywidualnych granic. Uczestnicy festiwali muzycznych na całym świecie zgłaszają potrzebę wprowadzenia zmian w celu lepszego reagowania na takie sytuacje, jak dyskryminacja, przemoc seksualna, czy ataki paniki.

Niezwykła atmosfera, odbywającego się już 15 lat Audioriver, jest przede wszystkim zasługą uczestników festiwalu. Akcja AUDIOHOME została podjęta właśnie z myślą o publiczności, ze szczególnym uwzględnieniem osób, które przez cały rok mierzą się z różnymi problemami społecznymi. Podkreślamy, że każda edycja festiwalu ma być świętem wolności i powrotem do domu, w którym każdy może czuć się sobą. Celem Audioriver jest współtworzenie wydarzenia, podczas którego wszyscy czują się bezpieczenie i swobodnie, niezależnie od pochodzenia, koloru skóry, wyglądu, wieku, płci, orientacji seksualnej, sprawności fizycznej czy intelektualnej.

Na najbliższej edycji festiwalu, przy współpracy z Fundacją After Party FES (Fundacja Edukacji Społecznej), powstanie strefa bezpieczeństwa, gdzie uczestnicy Audioriver uzyskają pomoc w nagłych wypadkach, doraźne wsparcie medyczne i psychologiczne oraz będą mogli zgłaszać niepokojące ich sytuacje.

„Zanim spotkamy się w Płocku, chcielibyśmy dowiedzieć się, czym – z perspektywy naszej publiczności – jest poczucie bezpieczeństwa, a także chcemy porozmawiać z uczestnikami o różnych sytuacjach i ich spostrzeżeniach dotyczących społecznego znaczenia festiwali i sceny muzycznej. Wspólnie z naszymi partnerami, przyjaciółmi Audioriver i przede wszystkim przedstawicielami wielu społeczności będziemy prowadzić wzajemny dialog i dzielić się doświadczeniami z wielu stron. Audioriver to dom, w którym wspólnie tworzymy panujące w nim zasady.” – mówi Piotr Orlicz-Rabiega, szef festiwalu Audioriver.

Akcja Audiohome: #jesteśwdomu będzie przebiegać w naszych mediach społecznościowych, gdzie pojawią się m.in. edukacyjne materiały video czy debaty. W projekcie udział wezmą nie tylko artyści i przedstawiciele festiwalu, ale także organizacje pozarządowe i eksperci. Na temat bezpieczeństwa wypowiedząsię m.in. tacy artyści, jak Novika, Kamp!, AGIM oraz Avtomat. Partnerami akcji są m.in. After Party FES (Fundacja Edukacji Społecznej), Fundacja Kultura Bez Barier, Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

***
Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19

Partnerzy festiwalu: Miasto Płock, POKiS

Sponsorzy festiwalu: Lech, GLO

Bilety na festiwal można zdobyć za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5  oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2M35rNA.