#audiorivergoesgreen – Blok 6: segregacja śmieci

#audiorivergoesgreen – Blok 6: segregacja śmieci

Statystyczny Polak wyrzuca ponad 300 kg śmieci rocznie, a tylko 66% z nas deklaruje, że na co dzień segreguje odpady. Dlaczego? Podstawowym powodem jest brak odpowiedniej wiedzy. Chcąc rozprawić się z mitami i dowiedzieć się, jak wygląda utylizacja odpadów, ponowne przetwarzanie i segregacja śmieci w Polsce, zaprosiliśmy do rozmowy edukatorkę, Julię Wizowską.

Zapraszamy na kolejny blok odcinków w ramach #audiorivergoesgreen 🌍

 

Partnerzy akcji #audiorivergoesgreen:

Extinction Rebellion PolskaKupuj odpowiedzialnieKoalicja Klimatyczna
Zapraszamy do współpracy!

Zapraszamy do współpracy!

Jeśli reprezentujecie organizację pozarządową, inicjatywy społeczne albo współtworzycie projekty związane z kulturą lub sztuką, możecie wziąć czynny udział w programie przyszłorocznej edycji Audioriver w Płocku. 

Właśnie rozpoczynamy nabór do przyszłorocznej edycji Audioriver Sobótka! W projekcie mogą wziąć udział m.in.: NGOs, stowarzyszenia, aktywiści, promotorzy, performerzy, projektanci, studenci uczelni artystycznych lub po prostu osoby, które chcą wykazać się swoją kreatywnością na dowolnej płaszczyźnie.

Audioriver przez 15 lat działalności stał się festiwalem daleko wykraczającym poza świat muzyki. Oprócz setki występów czołowych artystów z całego świata, co roku zapraszamy naszą publiczność i mieszkańców Płocka do uczestnictwa w wydarzeniach towarzyszących, odbywających się w sobotnie, festiwalowe popołudnie. Na pięknym Starym Rynku w Płocku organizujemy m.in. panele dyskusyjne, spotkania z ciekawymi osobowościami, targi muzyczne czy inne interesujące aktywności. Audioriver Sobótka to otwarta przestrzeń dla kultury, ważnych społecznych inicjatyw i artystów z różnych dziedzin sztuki. Czekamy na Wasze pomysły i chętnie pomożemy w rozwinięciu Waszych projektów i talentów. – mówi Piotr Orlicz-Rabiega, organizator Audioriver.

Zgłoszenia do programu Audioriver Sobótka można wysyłać na adres adam.gorczyca@audioriver.pl. W wiadomości należy napisać kilka słów o sobie i reprezentowanej organizacji oraz przede wszystkim opisać proponowany projekt, który byłby częścią 15. edycji Audioriver.

Partnerzy festiwalu: Miasto Płock, POKiS
Sponsorzy festiwalu: True Music, Lech, Vype

#audiorivergoesgreen – Blok 7: marnotrawienie żywności

#audiorivergoesgreen – Blok 7: marnotrawienie żywności

Jak kupować, żeby nie marnować? Jakie mity funkcjonują wokół tematu zero-waste? W grudniu, czyli najbardziej konsumpcyjnym okresie w roku, przyglądamy się tematowi żywności.

Statystyczny Polak wyrzuca rocznie ok. 235 kg jedzenia, to ponad 40 talerzy miesięcznie. Wyrzucanie jedzenia to marnowanie żywności, wody, energii, pracy ludzkiej oraz emisja szkodliwego CO2. Jednocześnie mamy w Polsce 2 mln osób żyjących w skrajnym ubóstwie. W jaki sposób przeciętny konsument może wpłynąć na ten problem? Jakie działania należy podjąć? Podczas siódmego już miesiąca akcji #audiorivergoesgreen, w każdy grudniowy poniedziałek, na Instagramie i Facebooku Audioriver, pojawią się kolejne materiały edukacyjne. Jagna Niedzielska podzieli się wiedzą oraz sprawdzonymi patentami na kuchnię oraz zakupy w duchu “zero-waste, a także rozprawi się z powszechnymi mitami na temat marnowania żywności. Pierwszy materiał zostanie udostępniony 7 grudnia o godzinie 19:00.

Do grudniowej dyskusji na temat marnowania jedzenia, festiwal zaprosił Marka Borowskiego, Prezesa Fundacji Banków Żywności oraz Annę Bielewską, freegankę, aktywistkę Extinction Rebellion i założycielkę inicjatywy Error Bistro. Livestreaming z udziałem gości odbędzie się 14 grudnia o godz. 19:00 na Facebooku Audioriver. Z rozmowy będzie można dowiedzieć się, m.in. jak działają Banki Żywności, w jaki sposób wesprzeć działanie Fundacji, która zajmuje się zbiórką żywności i przekazywaniem jej potrzebującym oraz czym jest freeganizm i czy jedzenie, które trafia do śmietników wciąż nadaje się do spożycia.

Marnotrawstwo jedzenia to już siódmy blok tematyczny akcji Audioriver, która została zapoczątkowana w czerwcu 2020 r. W ciągu sześciu miesięcy, ambasadorka projektu i jej goście szeroko omawiali m.in. tematy fast fashion, ochrony zwierząt czy nadprodukcji plastiku.

***
Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19

Partnerzy akcji #audiorivergoesgreen:

Extinction Rebellion Polska, Banki Żywności, Kupuj odpowiedzialnieKoalicja Klimatyczna