26-28.07.2019   Płock

3. ogłoszenie AR 2019

3. ogłoszenie AR 2019

Line-up Audioriver rośnie po raz trzeci. Do grona potwierdzonych artystów dołączają: Andy C ft. Tonn Piper, Bedouin, British Murder Boys, Catz ‚n Dogz, Charlotte de Witte, Colin Benders, Eatbrain League: Teddy Killerz b2b Jade b2b Fourward b2b MC Coppa, Modeselektor live, Monolink live oraz S.P.Y ft. MC LowQui.

Trzecie ogłoszenie artystów Audioriver 2019 to mieszanka światów, nurtów i środków wyrazu wymykająca się gatunkowym ramom. A nie jest to nawet półmetek ogłoszeń tegorocznej edycji największego w Polsce festiwalu muzyki elektronicznej. 

Elektronika pełna kontrastów 

Twórczość kolejnych headlinerów Audioriver, czyli duetu Modeselektor, pokazuje, jak szerokim i rozwijającym się gatunkiem jest muzyka elektroniczna. Z jednej strony, Sebastian i Gernot kilkukrotnie współpracowali z Thomem Yorkiem i remiksowali utwory Radiohead czy Björk. Z drugiej, są znani wśród fanów mocniejszej elektroniki za sprawą działalności wytwórni Monkeytown i 50Weapons, a wielbiciele brzmień popu cenią ich kompozycje produkowane razem z Apparatem, pod nazwą Moderat. Po ponad dwóch latach wspólnych tras koncertowych jako trio, Sebastian i Gernot powrócili do projektu Modeselektor i dosłownie kilka dni temu wydali swój najnowszy krążek pt. „Who Else”. Płyta zawiera mnóstwo różnorodnych brzmień elektroniki, a dwa wcześniej opublikowane single promujące album, czyli „Who” i „Wealth”, to produkcje mocno nawiązujące do stylistyki hip-hopowej za sprawą wokali Flohio i Tommyego Casha. 

Emocjonalna muzyka elektroniczna ponad podziałami

„Music not genres. Friends not judgement” to manifest autorstwa Catz ‚n Dogz, czyli jednego z najbardziej znanych polskich projektów elektronicznych na międzynarodowej scenie. Grzegorz i Wojciech twierdzą, że w muzyce najważniejsze są emocje, nie mają dla nich znaczenia kategorie czy podziały gatunkowe. W utworach i setach na żywo swobodnie sięgają po house, techno, disco, a nawet wokale rodem z jazzowych produkcji. W tym roku ukaże się kolejny album duetu pt. „Friendship” – tytuł nawiązuje do łączącej artystów przyjaźni, która miała ogromny wpływ na sukcesy ich wspólnego projektu. Krążek promuje niedawno wydany hit pt. „New Love”. 

Charlotte De Witte, objawienie sceny techno ostatnich lat, podkreśla emocjonalną stronę muzyki. Belgijska artystka podczas występów na żywo za każdym razem gwarantuje publiczności mnóstwo parkietowej energii, a jako producentka lubi sięgać po brzmienia nieco bardziej mroczne i głębokie, które łączy ze swoim wokalem. „Tworzenie muzyki naprawdę daje mi szansę na dotarcie do bardziej emocjonalnej strony muzyki elektronicznej, którą kocham. Muzykę, która ma w sobie tę melancholijną stronę, po prostu uważam za o wiele bardziej interesującą – niezależnie od tego, czy jest grana na żywo, w studiu, czy tylko słucham jej w domu”.

Collin Benders, jazzowy i hip-hopowy koneser z Utrechtu oraz artysta stojący za projektem The Kyteman Orchestra, już jako 17-letni trębacz koncertował w Europie, RPA i Indonezji. W wieku 22 lat założył Kyteman’s Hiphop Orchestra, z którą zdobył wiele nagród i wyróżnień, m.in.: Dutch Pop Prize 2009, Edison i Silver Harp, a potem stworzył kolejny projekt, czyli po prostu The Kyteman Orchestra, prezentujący serię improwizowanych koncertów, pozbawionych partytur i jakichkolwiek instrukcji. Jakiś czas temu Colin postanowił pójść o krok dalej dalej – tworzy i występuje z orkiestrą ukrytą w kilku boxach wypełnionych (głównie analogowymi) modułami syntezatorów, za pomocą których opowiada złożone muzyczne historie.

Steffen Linck, czyli Monolink, wywodzi się ze środowiska szeroko rozumianej „muzyki gitarowej”. Gitara zawsze była jego wiernym kompanem, ale dźwięki komponowane za pomocą tego instrumentu nie do końca spełniały swoje zadanie. Stąd zainteresowanie innymi brzmieniami, w tym muzyką elektroniczną i jej nurtami. Jak się potem okazało, połączenie gitary, wokalu i elektroniki dało niespodziewany efekt w postaci muzycznych podróży, które są w stanie zachwycić najbardziej wybredną publikę. Po zeszłorocznym, świetnym solowym występie na Audioriver, artysta wróci do Płocka wraz z zespołem. 

Twórcami projektu British Murder Boys są Regis i Surgeon, dwaj producenci i giganci międzynarodowej sceny techno, którzy są uwielbiani zarówno przez oddanych, wieloletnich fanów gatunku, jak i młodszą, świadomą publikę. Współpraca obu artystów rozpoczęła się kilkanaście lat temu i choć obaj są zajęci solowymi projektami, co jakiś czas do niej wracają. W tym roku wydali swój nowy live album pt. „Fire In The Still Air”, czyli zapis występu z zeszłorocznego festiwalu Atonal. Twórczość British Murder Boys to klasyczne, mocne i industrialne techno, ale z naleciałościami brytyjskiej sceny – Regis i Surgeon są przecież nazywani pionierami charakterystycznego brzmienia określanego jako „Birmingham sound”.

Tamer Malki i Rami Abousabe, czyli Bedouin, to brooklyński duet produkcyjny i DJ-ski, tworzący charakterystyczne brzmienia, pełne mistycznych melodii i rytmów. Łączy ich eklektyczna wizja dźwiękowa, która dzięki bliskowschodniemu dziedzictwu, zachodniemu wychowaniu i podróżom po świecie, czerpie z różnych wpływów. Ich wspólne muzyczne korzenie i stale rozwijający się gust pozwala tworzyć produkcje pełne wrażliwości, które jednocześnie nie są pozbawione tanecznych wpływów. Tamer i Rami to także świetni DJ-e, co potwierdzili występami chociażby na Ibizie, w Meksyku czy na festiwalu Tomorrowland. 

Ekstraklasa sceny drum and bass 

Andy C, nagrodzony w trakcie całej kariery ponad 40 nagrodami, jest nazywany fenomenem światowej sceny drum and bass. Solowymi występami wyprzedawał hale w Alexandra Palace czy Brighton Academy. Prowadzona przez niego wytwórnia Ram Records prezentowała światu takie talenty, jak Chase & Status czy Wilkinson, a remiksy dla Major Lazer, Rudimental i London Grammar sprawiły, że stał się rozpoznawalny wśród fanów spoza elektronicznej społeczności. Nie można zapomnieć też o świetnie przyjętych autorskich kompozycjach, takich jak „Heartbeat Loud” czy „Haunting”.

Po przeprowadzce z São Paulo do Londynu, S.P.Y. szybko ugruntował swoją pozycję na brytyjskiej scenie drum & bass dzięki talentowi produkcyjnemu, który zaowocował debiutanckim wydawnictwem w wytwórni Metalheadz. Teraz artysta stale współpracuje z Hospital Records, gdzie wydał albumy: „What The Future Holds” oraz „Back To Basics”, a już w marcu opublikuje najnowszy materiał na krążku pt. „Dubplate Style”. Na scenie podczas występu na Audioriver towarzyszyć mu będzie wieloletni przyjaciel festiwalu i świetny wokalista – MC LowQui. Brytyjczyk sprawdził się na wielu muzycznych scenach, na których występował chociażby z takimi artystami, jak Goldie, Andy C czy Benga. 

Eatbrain to obecnie jedna z najciekawszych wytwórni specjalizujących się w wydawaniu produkcji w klimatach muzyki drum and bass neurofunk, założona przez węgierskiego producenta o pseudonimie Jade. Szef labelu oraz jej reprezentanci zaprezentują na Audioriver specjalny wspólny występ w wersji Eatbrain League: Teddy Killerz b2b Jade b2b Fourward ft. MC Coppa. Taki skład pozwala podejrzewać, że będzie to jeden z najbardziej żywiołowych drum and bassowych występów podczas Audioriver 2019. 

Bilety na Audioriver 2019 można kupić za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5 oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2F8O10S.

Festiwal wspierają: Coca-Cola, BURN, Lech oraz True Music.

Pola namiotowe na AR 2019

Pola namiotowe na AR 2019

W tym roku podczas festiwalu ponownie powstanie Audioriver Camp. Pole będzie położone około 300 m od sceny głównej i będzie można na nim skorzystać z depozytu, strefy gastronomicznej i innych atrakcji. Czytaliśmy Wasze opinie w komentarzach oraz ankietach po festiwalu i postaramy się poprawić wskazywane przez Was niedociągniecia z zeszłego roku 😉 Na naszym polu pojawią się kontenery sanitarne, o których wspominaliście oraz dopilnujemy, aby każdy miał możliwość rozbicia namiotu wyłącznie na płaskiej, trawiastej powierzchni. Cena pobytu (od godz. 9:00 w piątek, 26 lipca do godz. 10:00 w poniedziałek, 29 lipca) na polu pozostaje niezmienna i także w tym roku będzie wynosić 149 zł. Bilety znajdziecie pod linkiem: https://bit.ly/2CTWmiB. Jeśli macie jakiekolwiek pytania, uwagi czy wątpliwości, zapraszamy do kontaktu pod adresem: camp@audioriver.pl. Tam uzyskacie wszystkie niezbędne informacje 😉

Tak jak w latach poprzednich, na Audioriver będzie można skorzystać również z pola namiotowego TOI CAMP w cenie 99 zł za osobę (od godz. 7:00 w piątek, 26 lipca do godz 10:00 w poniedziałek, 29 lipca). Proces rezerwacji pobytu na TOI CAMP ruszy 1 kwietnia. Więcej informacji znajdziecie pod linkiem: www.toicamp.eu

4. ogłoszenie AR 2019

4. ogłoszenie AR 2019

Abstract Division, Blawan, Danger, Dimension, Dirtyphonics liive, Kapoor, Kölsch, Lee Burridge, Mefjus ft. Maksim MC i The Blaze to kolejni wykonawcy, którzy dołączyli do grona artystów 14. edycji festiwalu Audioriver.

Audioriver to, co roku obowiązkowa pozycja dla fanów muzyki z różnych środowisk – m.in. wielbicieli różnych nurtów muzyki elektronicznej, alternatywy czy popu. Czwarte ogłoszenie to kolejnych 10 powodów, aby w ostatni weekend lipca pojawić się w Płocku.

Elektronika w wymiarze audiowizualnym
O tym, jak silnym i emocjonalnym doświadczeniem może być połączenie muzyki elektronicznej z obrazem, mogliśmy przekonać się podczas Audioriver wielokrotnie – m.in. za sprawą występów takich wykonawców, jak Moderat, Richie Hawtin czy Nicolas Jaar.

Sceniczny spektakl podczas tegorocznej edycji festiwalu zaprezentuje intrygujący duet The Blaze. Projekt tworzą Guillaume i Jonathan Alric, producenci muzyczni i reżyserzy filmowi, których twórczość zachwyciła światowe media – na czele z The New York Times czy NME. W 2018 ukazał się ich debiutancki album pt. „Dancehall”, na którym znalazły się uwielbiane przez fanów na całym świecie produkcje, takie jak „Territory” czy „Virile”, a towarzyszące im klipy zebrały miliony wyświetleń na YouTube. Podczas energetycznych występów The Blaze na żywo, muzyka łączy się również z obrazem, o czym w zeszłym roku przekonała się publiczność takich festiwali, jak Coachella, Primavera Sound czy Parklife.

Wejście w świat muzyki, Danger zawdzięcza rodzicom, gdyż już jako dziecko uczył się gry na pianinie i saksofonie. Kiedy dorastał, grał zarówno w zespołach jazzowych, jak i punkowych, jednocześnie interesując się muzyką metalową i jazdą na deskorolce. W późniejszych latach poznawał muzykę elektroniczną m.in. dzięki grom przeznaczonym na komputery Atari i Amiga, aż w końcu zachwycił fanów własną wizją mocnego, brudnego elektro. W styczniu ukazał się najnowszy, drugi w dorobku Francuza krążek pt. „Origins”, któremu towarzyszy trasa koncertowa z audiowizualnym live show. Jednym z przystanków na tej trasie będzie występ podczas Audioriver.

Mnóstwo tanecznej energii
Lee Burridge to niezwykle charyzmatyczna postać w świecie elektroniki. Na początku lat 90. XX wieku miał znaczący wpływ na rozwój sceny klubowej w Azji, a dziś jest znany przede wszystkim z prowadzenia unikalnej wytwórni All Day I Dream, której marzycielskie i hipnotyczne brzmienia podbiły serca fanów z całego świata. To, co zawsze wyróżnia występy Brytyjczyka, to wyjątkowy taneczny feeling. Dzięki niemu nawet za pomocą spokojnej muzyki potrafi przekazać publiczności ogrom energii i pozytywnych emocji. Przekonaliśmy się o tym podczas magicznego zakończenia Audioriver Sun/Day w zeszłym roku.

 

Żywiołowe produkcje to znak rozpoznawczy Kölscha, autora trzech świetnych albumów wydanych nakładem wytwórni Kompakt. Każdy z krążków to swojego rodzaju powrót do wspomnień i wydarzeń z przeszłości, o których opowiada za pomocą dźwięków. Ostatni z albumów nosi tytuł „1989”, a pochodzący z niego sztandarowy utwór pt. „Grey” stał się wielkim przebojem z ponad 3 milionami odsłon na YouTube i ponad 10 milionami odtworzeń na Spotify. Dużą popularnością cieszą się także występy Kölscha. Artysta miał już okazję występować w takich miejscach jak Coachella, Tomorrowland czy… Wieża Eiffla, co zarejestrowały kamery internetowej telewizji Cercle.

Blawan to jeden z talentów brytyjskiej sceny, którego charakterystyczna wizja łączy korzenie industrialnej elektroniki z nowoczesnym brzmieniem. Jamie dorastał w Barnsley i od najmłodszych lat poznawał świat muzyki jako perkusista, co nie powinno zaskoczyć tych, którzy dobrze znają jego produkcje wydawane m.in. w Hessle Audio czy R&S Records. Blawan jest świetnym solowym artystą, ale nie można nie wspomnieć o jego innych ciekawych projektach, takich jak Karenn (w którym towarzyszy mu Pariah) oraz Trade (duet stworzony wraz z Surgeonem).

Z ponad 25-letnim doświadczeniem scenicznym, Paul Boex i Dave Miller są specjalistami w dobieraniu odpowiedniego nagrania do odpowiedniej pory na parkiecie – niezależnie od rozmachu wydarzenia. Tak cenną umiejętność zdobyli m.in. dzięki setom grywanym na całym świecie oraz własnemu cyklowi imprez o nazwie Decode, stale rezydującym w Rotterdamie. Poza podróżowaniem i regularnymi występami Paul prowadzi również własną wytwórnię Dynamic Reflection, gdzie wydaje muzykę Abstract Division oraz promuje inne producenckie talenty.

Na Audioriver co roku nie brakuje zdolnych wykonawców reprezentujących polską scenę – jednym z nich jest Kamil Mokrzanowski, czyli DJ i producent tworzący pod pseudonimem Kapoor. Jak sam twierdzi, świat muzyki poznawał dzięki płytom Pink Floyd, Depeche Mode czy Genesis, które podkradał rodzicom już za najmłodszych lat. Jako artysta, Kamil dzieli się z publicznością swoją wizją muzyki elektronicznej, opierającą się głównie o głębokie, orientalne brzmienia. Wśród swoich inspiracji wymienia m.in. twórczość Vikena Armana czy duetu Bedouin.

Bassowe brzmienia
Pierwsze występy sceniczne w towarzystwie zespołów heavy metalowych, współpraca z Linkin Park i Marilynem Mansonem… Brzmi jak zapowiedź występu rockowej kapeli, a mowa tu o francuskiej grupie Dirtyphonics, przełamującej gatunkowe ramy elektroniki. Jak wspomina jeden z członków grupy: „Wychowaliśmy się, słuchając tak wielu różnych gatunków muzycznych i zdecydowanie nie chcemy utknąć w konkretnym nurcie. Mamy największą frajdę mieszając je wszystkie razem, aby stworzyć coś wyjątkowego”. Fundament twórczości Dirtyphonics to bassowe brzmienia, czyli m.in. drum & bass, dubstep i house, których mieszanka przemówiła do nowej generacji fanów muzyki tanecznej.

Pochodzący z Austrii, Martin Schober to charakterystyczna postać świata drum & bass. Lubi hip-hop, skateboarding, sznycle i długie spacery po zachodzie słońca, a fani uwielbiają go za to, jak przemierza najróżniejsze tereny muzyki elektronicznej. To czyni go jednego z najważniejszych przedstawicieli nowego pokolenia w tym gatunku. Obecnie, Mefjus współpracuje z Vision, wytwórnią prowadzoną przez uznane trio Noisia, gdzie w ubiegłym roku wydał swój drugi album pt. „Manifest”.

Dimension to producent, którego muzyka idealnie balansuje między klubowym parkietem a falami radiowymi. Już na wczesnym etapie swojej kariery, artysta przyciągnął uwagę takich postaci, jak Andy C, Sub Focus i Chase & Status, a potem współpracował m.in. z Nero czy Duke’iem Dumontem. Jego najnowszy hit pt. „Desire”, współprodukowany wraz z Sub Focus, w ciągu zaledwie 6 miesięcy od premiery zebrał ponad 5,5 mln wyświetleń na YouTube. 

Playlistę z utworami dotychczas ogłoszonych artystów można znaleźć na oficjalnym profilu Audioriver na Spotify pod linkiem: https://spoti.fi/2D8rcXA.

Bilety na Audioriver 2019 można zdobyć za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5 oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2F8O10S.

Ruszył proces akredytacyjny dla dziennikarzy, fotoreporterów i ekip telewizyjnych. Wszystkie niezbędne informacje na ten temat można znaleźć pod linkiem: https://bit.ly/2G1T68n

Festiwal wspierają: Coca-Cola, BURN, Lech oraz True Music.