26-28.07.2019   Płock

3. ogłoszenie AR 2019

3. ogłoszenie AR 2019

Line-up Audioriver rośnie po raz trzeci. Do grona potwierdzonych artystów dołączają: Andy C ft. Tonn Piper, Bedouin, British Murder Boys, Catz ‚n Dogz, Charlotte de Witte, Colin Benders, Eatbrain League: Teddy Killerz b2b Jade b2b Fourward b2b MC Coppa, Modeselektor live, Monolink live oraz S.P.Y ft. MC LowQui.

Trzecie ogłoszenie artystów Audioriver 2019 to mieszanka światów, nurtów i środków wyrazu wymykająca się gatunkowym ramom. A nie jest to nawet półmetek ogłoszeń tegorocznej edycji największego w Polsce festiwalu muzyki elektronicznej. 

Elektronika pełna kontrastów 

Twórczość kolejnych headlinerów Audioriver, czyli duetu Modeselektor, pokazuje, jak szerokim i rozwijającym się gatunkiem jest muzyka elektroniczna. Z jednej strony, Sebastian i Gernot kilkukrotnie współpracowali z Thomem Yorkiem i remiksowali utwory Radiohead czy Björk. Z drugiej, są znani wśród fanów mocniejszej elektroniki za sprawą działalności wytwórni Monkeytown i 50Weapons, a wielbiciele brzmień popu cenią ich kompozycje produkowane razem z Apparatem, pod nazwą Moderat. Po ponad dwóch latach wspólnych tras koncertowych jako trio, Sebastian i Gernot powrócili do projektu Modeselektor i dosłownie kilka dni temu wydali swój najnowszy krążek pt. „Who Else”. Płyta zawiera mnóstwo różnorodnych brzmień elektroniki, a dwa wcześniej opublikowane single promujące album, czyli „Who” i „Wealth”, to produkcje mocno nawiązujące do stylistyki hip-hopowej za sprawą wokali Flohio i Tommyego Casha. 

Emocjonalna muzyka elektroniczna ponad podziałami

„Music not genres. Friends not judgement” to manifest autorstwa Catz ‚n Dogz, czyli jednego z najbardziej znanych polskich projektów elektronicznych na międzynarodowej scenie. Grzegorz i Wojciech twierdzą, że w muzyce najważniejsze są emocje, nie mają dla nich znaczenia kategorie czy podziały gatunkowe. W utworach i setach na żywo swobodnie sięgają po house, techno, disco, a nawet wokale rodem z jazzowych produkcji. W tym roku ukaże się kolejny album duetu pt. „Friendship” – tytuł nawiązuje do łączącej artystów przyjaźni, która miała ogromny wpływ na sukcesy ich wspólnego projektu. Krążek promuje niedawno wydany hit pt. „New Love”. 

Charlotte De Witte, objawienie sceny techno ostatnich lat, podkreśla emocjonalną stronę muzyki. Belgijska artystka podczas występów na żywo za każdym razem gwarantuje publiczności mnóstwo parkietowej energii, a jako producentka lubi sięgać po brzmienia nieco bardziej mroczne i głębokie, które łączy ze swoim wokalem. „Tworzenie muzyki naprawdę daje mi szansę na dotarcie do bardziej emocjonalnej strony muzyki elektronicznej, którą kocham. Muzykę, która ma w sobie tę melancholijną stronę, po prostu uważam za o wiele bardziej interesującą – niezależnie od tego, czy jest grana na żywo, w studiu, czy tylko słucham jej w domu”.

Collin Benders, jazzowy i hip-hopowy koneser z Utrechtu oraz artysta stojący za projektem The Kyteman Orchestra, już jako 17-letni trębacz koncertował w Europie, RPA i Indonezji. W wieku 22 lat założył Kyteman’s Hiphop Orchestra, z którą zdobył wiele nagród i wyróżnień, m.in.: Dutch Pop Prize 2009, Edison i Silver Harp, a potem stworzył kolejny projekt, czyli po prostu The Kyteman Orchestra, prezentujący serię improwizowanych koncertów, pozbawionych partytur i jakichkolwiek instrukcji. Jakiś czas temu Colin postanowił pójść o krok dalej dalej – tworzy i występuje z orkiestrą ukrytą w kilku boxach wypełnionych (głównie analogowymi) modułami syntezatorów, za pomocą których opowiada złożone muzyczne historie.

Steffen Linck, czyli Monolink, wywodzi się ze środowiska szeroko rozumianej „muzyki gitarowej”. Gitara zawsze była jego wiernym kompanem, ale dźwięki komponowane za pomocą tego instrumentu nie do końca spełniały swoje zadanie. Stąd zainteresowanie innymi brzmieniami, w tym muzyką elektroniczną i jej nurtami. Jak się potem okazało, połączenie gitary, wokalu i elektroniki dało niespodziewany efekt w postaci muzycznych podróży, które są w stanie zachwycić najbardziej wybredną publikę. Po zeszłorocznym, świetnym solowym występie na Audioriver, artysta wróci do Płocka wraz z zespołem. 

Twórcami projektu British Murder Boys są Regis i Surgeon, dwaj producenci i giganci międzynarodowej sceny techno, którzy są uwielbiani zarówno przez oddanych, wieloletnich fanów gatunku, jak i młodszą, świadomą publikę. Współpraca obu artystów rozpoczęła się kilkanaście lat temu i choć obaj są zajęci solowymi projektami, co jakiś czas do niej wracają. W tym roku wydali swój nowy live album pt. „Fire In The Still Air”, czyli zapis występu z zeszłorocznego festiwalu Atonal. Twórczość British Murder Boys to klasyczne, mocne i industrialne techno, ale z naleciałościami brytyjskiej sceny – Regis i Surgeon są przecież nazywani pionierami charakterystycznego brzmienia określanego jako „Birmingham sound”.

Tamer Malki i Rami Abousabe, czyli Bedouin, to brooklyński duet produkcyjny i DJ-ski, tworzący charakterystyczne brzmienia, pełne mistycznych melodii i rytmów. Łączy ich eklektyczna wizja dźwiękowa, która dzięki bliskowschodniemu dziedzictwu, zachodniemu wychowaniu i podróżom po świecie, czerpie z różnych wpływów. Ich wspólne muzyczne korzenie i stale rozwijający się gust pozwala tworzyć produkcje pełne wrażliwości, które jednocześnie nie są pozbawione tanecznych wpływów. Tamer i Rami to także świetni DJ-e, co potwierdzili występami chociażby na Ibizie, w Meksyku czy na festiwalu Tomorrowland. 

Ekstraklasa sceny drum and bass 

Andy C, nagrodzony w trakcie całej kariery ponad 40 nagrodami, jest nazywany fenomenem światowej sceny drum and bass. Solowymi występami wyprzedawał hale w Alexandra Palace czy Brighton Academy. Prowadzona przez niego wytwórnia Ram Records prezentowała światu takie talenty, jak Chase & Status czy Wilkinson, a remiksy dla Major Lazer, Rudimental i London Grammar sprawiły, że stał się rozpoznawalny wśród fanów spoza elektronicznej społeczności. Nie można zapomnieć też o świetnie przyjętych autorskich kompozycjach, takich jak „Heartbeat Loud” czy „Haunting”.

Po przeprowadzce z São Paulo do Londynu, S.P.Y. szybko ugruntował swoją pozycję na brytyjskiej scenie drum & bass dzięki talentowi produkcyjnemu, który zaowocował debiutanckim wydawnictwem w wytwórni Metalheadz. Teraz artysta stale współpracuje z Hospital Records, gdzie wydał albumy: „What The Future Holds” oraz „Back To Basics”, a już w marcu opublikuje najnowszy materiał na krążku pt. „Dubplate Style”. Na scenie podczas występu na Audioriver towarzyszyć mu będzie wieloletni przyjaciel festiwalu i świetny wokalista – MC LowQui. Brytyjczyk sprawdził się na wielu muzycznych scenach, na których występował chociażby z takimi artystami, jak Goldie, Andy C czy Benga. 

Eatbrain to obecnie jedna z najciekawszych wytwórni specjalizujących się w wydawaniu produkcji w klimatach muzyki drum and bass neurofunk, założona przez węgierskiego producenta o pseudonimie Jade. Szef labelu oraz jej reprezentanci zaprezentują na Audioriver specjalny wspólny występ w wersji Eatbrain League: Teddy Killerz b2b Jade b2b Fourward ft. MC Coppa. Taki skład pozwala podejrzewać, że będzie to jeden z najbardziej żywiołowych drum and bassowych występów podczas Audioriver 2019. 

Bilety na Audioriver 2019 można kupić za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5 oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2F8O10S.

Festiwal wspierają: Coca-Cola, BURN, Lech oraz True Music.

Pola namiotowe na AR 2019

Pola namiotowe na AR 2019

W tym roku podczas festiwalu ponownie powstanie Audioriver Camp. Pole będzie położone około 300 m od sceny głównej i będzie można na nim skorzystać z depozytu, strefy gastronomicznej i innych atrakcji. Czytaliśmy Wasze opinie w komentarzach oraz ankietach po festiwalu i postaramy się poprawić wskazywane przez Was niedociągniecia z zeszłego roku 😉 Na naszym polu pojawią się kontenery sanitarne, o których wspominaliście oraz dopilnujemy, aby każdy miał możliwość rozbicia namiotu wyłącznie na płaskiej, trawiastej powierzchni. Cena pobytu (od godz. 9:00 w piątek, 26 lipca do godz. 10:00 w poniedziałek, 29 lipca) na polu pozostaje niezmienna i także w tym roku będzie wynosić 149 zł. Bilety znajdziecie pod linkiem: https://bit.ly/2CTWmiB. Jeśli macie jakiekolwiek pytania, uwagi czy wątpliwości, zapraszamy do kontaktu pod adresem: camp@audioriver.pl. Tam uzyskacie wszystkie niezbędne informacje 😉

Tak jak w latach poprzednich, na Audioriver będzie można skorzystać również z pola namiotowego TOI CAMP w cenie 99 zł za osobę (od godz. 7:00 w piątek, 26 lipca do godz 10:00 w poniedziałek, 29 lipca). Proces rezerwacji pobytu na TOI CAMP ruszy 1 kwietnia. Więcej informacji znajdziecie pod linkiem: www.toicamp.eu

Akredytacje na AR 2019

Akredytacje na AR 2019

Ruszył proces akredytacyjny na Audioriver 2019! Zgłoszenie akredytacyjne – uwaga: w postaci skanu wypełnionego formularza – należy przesyłać do 20 czerwca 2019 r. na adres: media@audioriver.pl z dopiskiem „AKREDYTACJA PRASOWA” w tytule wiadomości. Wszystkie zgłoszenia nadesłane po tym terminie nie będą rozpatrywane. 

Formularz akredytacyjny jest dostępny do ściągnięcia pod linkiem: https://bit.ly/2UFYBmN 

Regulamin przyznawania akredytacji:

  1. O akredytacje mogą ubiegać się dziennikarze, fotoreporterzy oraz ekipy telewizyjne (video).
  2. Akredytacje dziennikarskie zostaną przyznane wyłącznie aktywnym zawodowo dziennikarzom, którzy pracują dla mediów specjalizujących się w tematyce: muzycznej, kulturalnej, informacyjnej oraz miejskiej.
  3. Zgłoszenia zostaną rozpatrzone na podstawie wypełnionych wniosków. Brak podpisów, pieczęci lub ważnej legitymacji skutkuje odrzuceniem wniosku lub odmową wydania akredytacji.
  4. Z uwagi na duże zainteresowanie prosimy o rzetelne i czytelne wypełnienie wniosku.
  5. Liczba akredytacji jest limitowana. Organizator zastrzega sobie zastrzega sobie prawo do negatywnego rozpatrzenia wniosku bez podania przyczyny.
  6. O przyznaniu akredytacji i zasadach jej odbioru poinformujemy akredytowanych dziennikarzy drogą mailową do 30 czerwca 2019 r.
  7. Akredytacja prasowa uprawnia do wejścia na teren festiwalu oraz do strefy namiotu dla mediów.
  8. Zasady dotyczące utrwalenia przebiegu festiwalu za pomocą sprzętu audiowizualnego oraz fotograficznego przekazane zostaną akredytowanym ekipom telewizyjnym i fotoreporterom najpóźniej w dniu rozpoczęcia festiwalu. W przypadku naruszenia zasad udzielenia i korzystania z udzielonej akredytacji Organizatorowi wydarzenia przysługuje prawo cofnięcia udzielonej akredytacji.