26-28.07.2019   Płock

VJ-e na Audioriver 2018

VJ-e na Audioriver 2018

W najbliższy weekend czeka nas muzyczna uczta z udziałem aż 103 artystów, którzy zaprezentują u nas szeroki wachlarz brzmień – od elektronicznego popu, po house, techno, drum & bass i wiele wiele innych. Wpływ na to, jak odbieramy dany koncert ma jednak nie tylko muzyka, ale również obraz (wizualizacje), o który – jak co roku – podczas większości występów zadbają nasi zaprzyjaźnieni VJ-e 🙂

VJ-e na Audioriver 2018:

Eye – Adam Serek (HYBRID TENT)
VJ, light designer, motion designer oraz grafik. Członek projektu Pryzmat oraz Castle Rave. Swoje wizje przekłada nie tylko na materiał video ale również na ruch urządzeń scenicznych, budowę konstrukcji scenograficznych czy dekoracje oparte o cyfrowe taśmy LED.

Jego artystyczną działalność można zauważyć głównie na imprezach z muzyką elektroniczną oraz klubach – np. Niebo, 1500m2, Nowa Jerozolima, Smolna, 55 lub Iskra. Wykonywał projekcje oraz mappingi między innymi dla takich artystów, jak Black Sun Empire, Âme, C2C, Kangding Ray, Saytek, Patrice Baumel, I Hate Models, Robert Babicz, Cleric, Regal, Sept czy Chrome Sparks.

FkS (HYBRID TENT)
Pasjonat ruchomych obrazów. Minimalistyczny geometrysta.

Członek kolektywu „Are you ravin’ or behavin’?” oraz S10 Studio. „Świecił” podczas występów takich artystów, jak Apparat, Gesaffelstein, Gus Gus, Brodinski, Calyx & Teebee, Ilario Alicante, Alan Fitzpatrick, Robert Babicz, Gorgon City, High Contrast, John Talabot, Daniel Avery, Mathew Jonson, Format B, Steve Nash and Turntable Orchestra i dla czołówki polskiej sceny

Współpracował z muzykami takich zespołów, jak Massive Atack, Roni Size Reprazent oraz The Herbalizer. Jego wizualizacje są widoczne w Polsce oraz na festiwalach zagranicznych – mowa tu m.in. o Snowfest Festival, OFF Camera, Space VJ Meeting, Free Form Festiwal, Opener, Interference Festival, Shiny Toys Space (Niemcy), HeadQuarterz (Belgia) oraz Metropolis (Bułgaria).

VJ zespołu Xxanaxx. Od 5 lat odpowiada za wizualizacje na festiwalu Audioriver na scenie Hybrid Tent. Często można go spotkać w przestrzeniach klubowych Warszawy oraz innych miast polski.

FTVision (CIRCUS TENT)
Zadebiutował w 2003 roku w legendarnym już klubie Eskulap, gdzie przygotowywał wizualizacje do takich cykli imprez, jak Houserka i Tresor. Obecnie jest odpowiedzialny za oprawę wizualną w poznańskim klubie SQ. Występował na wielu festiwalach – m.in. takich jak Audioriver, Creamfields, Signal Festival, Sunrise, Electrocity, Vivisesja, Electric Mind Festival, Visual Connection, Made in Poznań. W swoich wizualizacjach wykorzystuje autorskie materiały przygotowane w wielu różnych technikach – obecnie oprócz eksperymentów wideo i animacji poklatkowej szczególnie interesuje się animacją 3D i mappingiem. Tworząc nowe materiały wideo oraz eksperymentując z różnymi rozwiązaniami technicznymi, FTVision wypracował sobie specyficzny styl, który ciągle ewoluuje i trudno go jednoznacznie ująć w słowa. Kolor, ruch, synchronizacja i starannie dobrany materiał to główne cechy jego wizualizacji.

Interference Visual Crew (KOSMOS)
Grupa twórców wizualnych z zakresu oświetlenia, VJ-ingu, wizualizacji generatywnych, mappingu, motion designu i teledysku. Grupa prezentowała swoje prace na największych festiwalach w Polsce i Europie. W jej skład wchodzą

Monsieur Zupika – Maciej Szupica
Grafik, artysta video, reżyser, rzeźbiarz, fotograf, scenograf. Absolwent Wydziału Grafiki ASP w Gdańsku oraz Rzeźby, tytuł doktora sztuk pięknych uzyskał w 2015r. Wcześniej ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastyczne w Supraślu. Wykładał na wydziale Grafiki w pracowni Multimedialnej na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, w Pracowni Multimediów na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Gdańsku oraz w pracowni Sztuki Internetu i Nowych Mediów na Zarządzaniu Instytucjami Artystycznymi na Katedrze Sztuk Scenicznych Instytutu Anglistyki i Amerykanistyki Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Gdańskiego. Współtwórca i dyrektor Artystyczny gdańskiego Festivalu Komunikacji Wizualnej Interference. Współrealizator oraz autor różnorodnych projektów multimedialnych. W kilku z nich bierze udział na stałe (Skand 21, Uniform, Dick4Dick, Cavalleris, C.A.T. TV, Huston – We’ve Got the Problem, Gypsy Pill , The Saint Box , Fatal Error) realizując prace z zakresu grafiki, malarstwa, plakatu, filmu, video, performance, fotografii, instalacji interaktywnych o scenografii. Interesuje się łączeniem form gatunkowych. W swoim dorobku ma kilkadziesiąt videoklipów i filmów reklamowych.

Deruba a.k.a derubare
Performer wizualny, VJ, wykonawca wizualizacji generatywnych. Swoje prace prezentował na licznych koncertach i wystawach indywidualnych na całym świecie – m.in. w takich miejscach, jak Centro Nacional de las Artes w Meksyku, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie, Parlamencie Europejskim, TVP KULTURA, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, Brancaleone w Rzymie, Audioriver Festival, Tauron Nowa Muzyka Festival, Interference Festival, Pałacu Królewskim w Warszawie, Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu, Festiwalu Circle of Light w Moskwie, Centrum Sztuki Współczesnej w Gdańsku, Toruniu I Warszawie czy w Loophole w Berlinie. Zwycięzca Grand Prix na Biennale WRO 2017 Draft Systems jako INFER oraz Festiwalu Videozone 2015.

NAI – Katarzyna Najmajer
Architektka, artystka wizualna i producentka generatywnych wizualizacji. Członkini Interference Visual Crew. Zwyciężczyni konkursu VJ-skiego podczas Kyiv Lights Festival 2018 i finalistka Live Mapping Competition LPM 2018 w Rzymie. Występowała na BYOB w ramach Biennale WRO, Audioriver Festival, Tauron Nowa Muzyka, Up To Date, Interference Festival. Wykorzystując swoje doświadczenie jako architekt, eksploruje relacje między dźwiękiem, a przestrzenią. Inspiruje się ruchami konstruktywizmu i metabolizmu, gdzie pojedyncze elementy są częścią większej struktury, a relacje między nimi wyzwalają silną emocjonalną reakcje. Tworzy geometryczne kompozycje, wirtualne instrumenty kontrolowane na żywo przez artystkę i muzykę.

Krzysztof Rosłonek
Jak twierdzi o sobie: Od około 20 lat zajmuje się oświetleniem scenicznym. Swoją przygodę zaczynałem w jednym z gdańskich klubów muzycznych. Przez lata przeszedłem wszystkie etapy i szczeble pracy na scenie. Świeciłem największe polskie festiwale muzyczne, przedstawienia teatralne i wszystko co związane ze sztuką. W 2012 roku wymyśliłem i założyłem pierwsza polską firmę produkującą lampy sceniczne. Dziś Portman Custom Lights sprzedaje swoje światła na całym świecie, a ja kontynuuję swoją przygodę że światłem choć w nieco innej formie. Do zobaczenia na scenie.

Nocny Marek (CIRCUS TENT)
Miksowaniem obrazu do muzyki na żywo zajmuje się od 2003 roku. Zaczynał w klubie LABO, gdzie stał się odpowiedzialny za obsługę wizualną wszystkich odbywających się tam imprez. W 2004 roku został rezydentem klubu KLATKA, który był bliższy jego gustowi muzycznemu i tam szkolił technikę wizualizacji do muzyki światowych DJó-w i producentów. Jego wizualizacje można było zobaczyć na wielu festiwalach, takich jak Skrzyżowanie Kultur, Creamfields, H&M Music czy Audioriver. Ponadto, był odpowiedzialny za animacje na koncerty Natalii Kukulskiej i Marka Bilińskiego na terenie całego kraju. Współpraca z licznymi agencjami reklamowymi zaowocowała produkcją opraw graficznych na eventach dla znanych światowych brandów. Jego produkcje można spotkać również w mediach – obecnie pracuje jako Motion Graphics Designer tworząc spoty, animacje i oprawy graficzne do kanałów telewizyjnych. Na stałe współpracuje z mediami europejskimi.

Visual Family Collective (MAIN STAGE)
Jak sami o sobie mówią: Jesteśmy kolektywem, który został stworzony z miłości do nowoczesnych sztuk wizualnych. Nie zamykamy się w żadne ramy, ani nie narzucamy sobie żadnych inspiracji. Marzeniem VFC jest obalenie barier związanych z krępującym pojęciem sztuki. Cała nasza praca jest tworzona spontanicznie – jako produkt uboczny zabawy, która jest integralną częścią naszego życia. Dlatego trudno jest dokładnie określić skład Visual Family Collective – w rzeczywistości należą do niego wszyscy, którzy tworzą nasze środowisko.

Ogłaszamy datę AR 2019

Ogłaszamy datę AR 2019

Tęskniliście? Bo my tak! Chwilę odsapnęliśmy, ale też nie ma co przesadzać, kolejna edycja sama się nie zrobi 😉

Ci z Was, którzy byli już na Audioriver, wiedzą, że podczas festiwalu Płock staje się festiwalowym miasteczkiem, w którym nie panują żadne podziały, ludzie są przyjaźni i uśmiechnięci, a ulice tętnią unikalną energią. Nasi uczestnicy określają siebie jako rodzinę Audioriver. Przygotowując się do realizacji trzeciego odcinka naszego studia festiwalowego, w którym pokazaliśmy Wam dwóch „hard userów” festiwalu przyjeżdżających do Płocka regularnie od lat, rozesłaliśmy osobom które się zgłosiły kwestionariusz, w którym zapytaliśmy jak określiłyby festiwal. „3 dni otwartej głowy na innych, wzajemnej akceptacji, wielowymiarowości i barwności ludzi” – tak brzmiała jedna z odpowiedzi. Komentarze na naszym fanpage’u potwierdzają to, co widzimy i co do głębi porusza nas co roku: „to miejsce obdarowane mocą z nieba”, „kolejny zlot rodzinny uważam za udany”, „są dwa święta w roku, Boże Narodzenie i Audioriver”, „nie można przez Was wrócić do rzeczywistości”, „ten kto wymyślił Audioriver powinien dostać pokojową nagrodę Nobla”… Dla takich momentów pracujemy.

Każda edycja festiwalu to dla nas nowe wyzwania. Kilka lat temu po raz pierwszy zorganizowaliśmy Sun/Day, a dziś wiele osób nie wyobraża sobie Audioriver bez niedzielnego popołudnia i uważa, że jest to najpiękniejsze dzienne wydarzenie w Polsce. Podczas 13. edycji zadebiutowały u nas nowe sceny oraz rozszerzyliśmy dzienny program wydarzeń towarzyszących koncertom. Rozwijamy się, wkładając w przygotowania do festiwalu dużo serca i codziennej, całorocznej pracy. Zdajemy sobie jednak również sprawę z niedociągnięć – z powodu remontu nabrzeża od strony płockiego amfiteatru wejście na teren Audioriver po tamtej części plaży było utrudnione, co w rezultacie spowodowało również problem z przejściem przez główną bramę festiwalu. Pojawiło się tam znacznie więcej osób niż zwykle.

Wiemy też, że części osób mocno dawała się we znaki wysoka temperatura powietrza w namiocie ze sceną Kosmos. Cały czas uczymy się na błędach i co roku staramy się ulepszać festiwal w taki sposób, aby był dla Was jak najbardziej przyjazny – w końcu tworzycie festiwal wraz z nami, szczególnie jego niesamowitą atmosferę!

Pracujemy już nad bookingami artystów, przygotowujemy się do nowej odsłony Audioriver Camp, nasi graficy w pocie czół tworzą nową identyfikację wizualną która mamy nadzieję porwie Wasze serca, wczytujemy się uważnie we wszystko co napisaliście nam w ankietach (dziękujemy!). Przed nami dużo pracy, którą kochamy bo jej efektem są dziesiątki tysięcy szczęśliwych ludzi tańczących na nadwiślańskiej plaży.

14. edycja Audioriver odbędzie się w dniach 26-28 lipca 2019 r. w Płocku. 31 października ruszy sprzedaż biletów. Jesteście gotowi? 🙂

Zapraszamy do współpracy!

Zapraszamy do współpracy!

Audioriver to rzeka pozytywnych emocji, którymi chcemy również zarażać mieszkańców Płocka i uczestników festiwalu, jednocześnie poszerzając program naszego wydarzenia, by czas spędzony na festiwalu przyniósł wszystkim jeszcze więcej dobrych wspomnień. Poszukujemy więc partnerów, z którymi będziemy mogli zrealizować kolejne ciekawe projekty w ramach programu Audioriver Sobótka, którego aktywności (w zeszłym roku m.in. wystawa, kino, spotkania, targi muzyczne i warsztaty) odbywają się w festiwalowe piątkowe popołudnie i przez całą sobotę ☺

Z niektórymi z Was znamy się już od 13 lat, dlatego wiemy, że wśród fanów Audioriver (i nie tylko!) jest mnóstwo kreatywnych osób, które być może chcą zaprezentować siebie lub swoje pomysły innym, a przy okazji zaangażować się w coś przyjemnego i pożytecznego. Takich właśnie osób szukamy 🙂 Jeśli jesteś artystą, scenografem czy performerem (czasami dobry one man show potrafi przyćmić kilkuosobowy band ;-)), współtworzysz teatr, projektujesz instalacje lub prowadzisz inny projekt z dziedziny sztuki, zgłoś się do nas.  Najważniejsze nie są dla nas portfolio i lista osiągnięć (choć wszystkie oczywiście doceniamy!) – chcielibyśmy współpracować przede wszystkim z tymi, którzy mają dobre pomysły i chęci do pracy. Będzie to dla nas wielka przyjemność, jeśli będziemy mogli się poznać i zrobić coś razem. Tak jak co roku, czekamy również na zgłoszenia organizacji/projektów/klubów/wytwórni/promotorów, którzy chcą wystawić się w przestrzeni miejskiej Płocka. W zeszłym roku byliśmy na Starym Rynku, a przy kolejnej edycji szykujemy kilka nowych lokalizacji i niespodzianek.

Jeśli masz ochotę i czas, aby pomóc nam w rozwijaniu programu festiwalu – nie czekaj! Daj nam znać w wiadomości na adres sobotka@audioriver.pl. W przesłanym mailu przedstaw siebie, opisz swoje pomysły, dołącz materiały wizualne. Jesteśmy otwarci na wszystkie ciekawe realizacje.

Czekamy na Wasze propozycje!