#audiorivergoesgreen – Blok 2: Ochrona zwierząt

#audiorivergoesgreen – Blok 2: Ochrona zwierząt

Kontynuujemy naszą ekologiczną akcję edukacyjną. W drugim bloku tematycznym #audiorivergoesgreen naszymi gośćmi są Michał Piróg – ambasador WWF i Katarzyna Karpa-Świderek – rzeczniczka prasowa WWF. Tematem miesiąca jest ochrona zwierząt i bioróżnorodność. Premiery AUDIORIVER GOES GREEN odbywają się w każdy poniedziałek o godzinie 19:00.

W wyniku działalności człowieka na całym świecie masowo znikają ekosystemy. Miliony gatunków zagrożonych jest wyginięciem. Ale mamy także inny, rosnący problem: coraz większy brak biologicznej różnorodności gatunków. Według ostatnich danych aż 70% żyjących na Ziemi ptaków to kury.

Tym razem będziemy rozmawiać o bioróżnorodności. Dlaczego zróżnicowanie gatunków jest ważne dla człowieka? Co robić, żeby dbać o bioróżnorodność? Jak wygląda dzisiaj przemysłowa hodowla zwierząt i jaki ma wpływ na środowisko? Czy nasze codzienne wybory konsumenckie mają znaczenie? O tym wszystkim porozmawiam z naszymi gośćmi: Michałem Pirógiem i Katarzyną Karpą–Świderek – mówi Jagna Niedzielska, ambasadorka Audioriver.

Katarzyna Karpa-Świderek pełni rolę rzeczniczki prasowej w zespole Fundacji WWF. Przez ponad 10 lat prowadziła programy publicystyczne i informacyjne specjalizujące się w tematyce ekonomicznej, społecznej i ekologicznej. Od lat angażuje się w akcje broniące praw zwierząt. Michał Piróg jest polskim tancerzem, choreografem, prezenterem telewizyjnym, aktorem, i aktywistą społecznym. Od 15 lat współpracuje z Fundacją WWF. Zaangażowany był m.in. w takie akcje, jak  ”SOS dla Świata”, “#Naprawdestraszne”, czy “Godzina dla ziemi”.

WWF to jedna z największych na świecie organizacji działających na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Działa od ponad 50 lat w ponad 150 krajach. WWF Polska działa na rzecz ochrony rzek, lasów oraz zagrożonych gatunków, m.in. wilków, rysi, niedźwiedzi, a także żyjących w Morzu Bałtyckim fok i morświnów. Prowadzi też działania edukacyjne i promuje rozwiązania prawne, które mogą pomóc w powstrzymaniu zmian klimatu.

#audiorivergoesgreen to nasza akcja edukacyjna, której celem jest zwrócenie uwagi na najbardziej palące tematy ekologiczne – m.in. ochronę zwierząt, marnotrawstwo jedzenia, czy fast fashion. Ambasadorka festiwalu, Jagna Niedzielska, co miesiąc rozmawia z ekspertami i ekspertkami w danych dziedzinach i wspólnie z nimi odpowiada na najważniejsze pytania, edukuje oraz apeluje do działania na korzyść ochrony środowiska.

W każdy lipcowy poniedziałek o godz. 19:00 na naszym Facebooku pojawią się fragmenty rozmowy, które odpowiedzą na te i inne najbardziej nurtujące pytania w kwestii ochrony świata zwierząt. W dyskusji z Jagną Niedzielską udział wzięli: rzeczniczka prasowa fundacji WWF – Katarzyna Karpa-Świderek oraz ambasador WWF, Michał Piróg. 

Emisja premierowych odcinków #audiorivergoesgreen: 6, 13, 20, 27 lipca o godz. 19:00 na:

www.facebook.com/audioriver.

Partner merytoryczny akcji: Koalicja Klimatyczna


Partnerzy festiwalu: Płock, POKiS

Sponsorzy festiwalu: BURN Energy Drink, True Music, VYPE, Lech

Partnerzy medialni festiwalu: TVP Kultura, 4funTV, muno.pl, Co jest grane 24, Papaya.Rocks, Mówią na mieście, NOIZZ, onet.pl 

#audiorivergoesgreen – Blok 3: Odpowiedzialna Moda

#audiorivergoesgreen – Blok 3: Odpowiedzialna Moda

Zajrzyj do szafy i sprawdź, ilu ubrań nie założyłaś/założyłeś od ostatnich 3, 6, a może 12 miesięcy. Co roku 60% produkowanej odzieży idzie na przemiał. Te najgorszej jakości są palone lub zalegają na wysypiskach. Tylko 1% ubrań podlega recyklingowi. Potem zajrzyjcie na facebookowy profil naszego festiwalu, gdzie Jagna Niedzielska z zaproszonymi gośćmi rozmawia o tym, co możemy w tej sytuacji zrobić.

Problem odpowiedzialności mody nie ogranicza się do gotowych ciuchów. Wyprodukowanie bawełnianego t-shirtu zużywa ok. 3.000 litrów pitnej wody, jednej pary jeansów – 10.000 litrów. Produkcja ubrań odpowiada za 20% zanieczyszczeń wszystkich wód na świecie. Wypuszcza do atmosfery więcej dwutlenku węgla niż wszystkie linie lotnicze razem wzięte. Najwyższy czas to zmienić. Może warto zrobić remanent szaf oraz zreorganizować plany na zakupy? Jak uzyskać balans między przyjemnością, a potrzebami? Jak pomóc nie rezygnując ze swojego ja? – mówi Jagna Niedzielska, ekoambasadorka Audioriver.

Na te pytania Jagnie odpowiedzą Joanna Szabuńko z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie – ogólnopolskiej organizacji działającej na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, odpowiedzialnej konsumpcji oraz przestrzegania praw człowieka i zasad ochrony środowiska w biznesie, oraz Anna Pięta – „modowa buntowniczka”, dawniej projektantka i organizatorka festiwali mody, dziś propagatorka zasady zero waste i ekologicznych rozwiązań w modzie.

#audiorivergoesgreen to nasza edukacyjna akcja, której celem jest zwrócenie uwagi na najbardziej palące tematy ekologiczne – m.in. ochronę zwierząt, marnotrawstwo jedzenia, czy fast fashion. Ambasadorka festiwalu, Jagna Niedzielska, co miesiąc rozmawia z ekspertami i ekspertkami w danych dziedzinach i wspólnie z nimi odpowiada na najważniejsze pytania, edukuje oraz apeluje do działania na korzyść ochrony środowiska.

W każdy sierpniowy poniedziałek (3, 10, 17, 24 i 31 sierpnia) o godz. 19:00 na naszym Facebooku pojawią się wywiady, w których poruszane będą najbardziej nurtujące kwestie dotyczące odpowiedzialnej mody i budowania świadomych postaw konsumenckich.

Partnerzy akcji: Koalicja Klimatyczna, Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie


Partnerzy festiwalu: Płock, POKiS
Sponsorzy festiwalu: BURN Energy Drink, True Music, VYPE, Lech

#audiorivergoesgreen – Blok 4: tworzywa sztuczne

#audiorivergoesgreen – Blok 4: tworzywa sztuczne

Przed nami kolejny, już czwarty blok tematyczny akcji #audiorivergoesgreen. We wrześniu przyglądamy się temu, jak wygląda rynek tworzyw sztucznych. Porozmawiamy z Konradem Nowakowskim z Instytutu Badawczego Opakowań oraz Agatą Nowotny, socjolożką, projektantką doświadczeń i kuratorką wystawy Zasoby 2. Slow Materials. którą zobaczyć będzie można podczas najbliższej edycji Łódź Design Festival.

Jagna Niedzielska i nasi goście omówią temat tworzyw sztucznych z różnych perspektyw. Porozmawiamy o tym czy to pełnowartościowe materiały, czy tylko bolączka współczesnego świata? Czy tworzywa sztuczne mają swoje jasne strony? Czy istnieje lepszy plastik i jaka jest właściwie jego historia?

Za udostępnienie lokalizacji dziękujemy Centrum Nauki Kopernik, organizatorowi Festiwal Przemiany, który odbywa się w tym roku od 7 września do 10 października. Tegoroczna edycja będzie dotyczyła wariatów przyszłości świata po pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.

Partnerzy akcji #audiorivergoesgreen: Koalicja Klimatyczna, Kupuj odpowiedzialnie, Łódź Design Festivall