Audioriver bez barier!

Audioriver bez barier!

Rozpoczynamy akcję edukacyjną poświęconą osobom z niepełnosprawnościami. Partnerem projektu jest Fundacja Kultura Bez Barier. 

W naszych mediach społecznościowych podejmujemy temat dostępności festiwali muzycznych dla osób z niepełnosprawnościami. We współpracy z Fundacją Kultury Bez Barier przeprowadziliśmy wywiady, dzięki którym organizatorzy i uczestnicy będą mogli lepiej zrozumieć potrzeby osób niewidomych, z niepełnosprawnością słuchu, bądź ruchową. Akcja odbywa się w ramach kampanii edukacyjnej Audiohome #jesteśwdomu. 

Niejednokrotnie osoby z niepełnosprawnościami są wykluczone z życia festiwalowego. Powody są różne,  czasami chodzi o architekturę, o trudne do przemieszczania się podłoże, czy brak podjazdów. Innym razem o tłum, o niepewność, która pojawia się, gdy ktoś znajdzie się w dużym skupisku ludzi. Może być też tak, że barierą są nieprzemyślane reakcje niektórych uczestników festiwalu.

Komfort przeżywania muzyki

Bohaterowie przeprowadzonych przez nas wywiadów zwracają uwagę na to, że czasami z pozoru niewielkie rzeczy mogą zwiększyć ich komfort przeżywania muzyki. Jednym z przykładów jest zastosowanie pętli indukcyjnej, czyli systemu, dzięki któremu osoby niedosłyszące mogą wyraźnie usłyszeć dźwięk. Osoba z odpowiednio skonfigurowanym aparatem słuchowym ma wrażenie, jakby ktoś mówił jej bezpośrednio do ucha. Potrzeb jest jednak więcej. 

„Na początku w ogóle bałem się jechać na Audioriver, bo przecież tam jest plaża, piasek, jakbym sobie poradził? To tak naprawdę moi przyjaciele namówili mnie do tego i okazało się, że dałem radę (…) Wychodzę z takiego założenia, że jeśli coś jest nie tak, to trzeba pokazać to organizatorowi, bo on najczęściej nie zdaje sobie z tego sprawy. Tak było w przypadku Audioriver i chodników, których na początku nie było, a które umożliwiłyby mi podjazd wózkiem do sceny. No i faktycznie na kolejnej edycji takie chodniczki się pojawiły, a ja mogłem być bliżej muzyki i bliżej ludzi. To było coś rewelacyjnego” – Mariusz Korzeniecki, uczestnik Audioriver

Kultura dla wszystkich

Fundacja Kultury Bez Barier została wymyślona jako platforma umożliwiająca włączanie osób wykluczanych, zwłaszcza tych z niepełnosprawnością, w rytm życia kulturalnego i społecznego. Podstawowym założeniem jest, aby wszyscy – niezależnie od stopnia niepełnosprawności, sytuacji materialnej czy rodzinnej – mieli możliwość systematycznego i samodzielnego uczestnictwa w kulturze. Fundacja w ramach działalności prowadzi szkolenia z dostępności i samodzielnie organizuje wydarzenia. Opracowuje audiodeskrypcję i napisy dla osób niesłyszących, zapewnia pętle indukcyjną i tłumaczenia na polski język migowy. Fundację prowadzi Anna Żórawska – płocczanka.

Jesteś w domu

Akcja Audiohome: #jesteśwdomu to akcja Audioriver, w ramach której poświęcamy uwagę kwestiom bezpieczeństwa, tolerancji, praw człowieka, wykluczeń czy społecznej roli festiwali. Od grudnia 2020 r. w naszych mediach społecznościowych pojawiają się m.in. edukacyjne materiały video i wywiady. W projekcie biorą udział  artyści i przedstawiciele festiwalu, ale także organizacje pozarządowe i eksperci. Na temat bezpieczeństwa wypowiedzieli się m.in. tacy artyści, jak Novika, Kamp!, AGIM, Aksamit oraz Avtomat.

Partnerami akcji są m.in. After Party FES (Fundacja Edukacji Społecznej), Fundacja Kultura Bez Barier i Helsińska Fundacja Praw Człowieka.

Audiohome: #jesteśwdomu – projekt wspierany ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.

Audioriver Goes Green podcast #2 – Za kulisami drugiego obiegu

Audioriver Goes Green podcast #2 – Za kulisami drugiego obiegu

Dzisiejszy Międzynarodowy Dzień Kobiet świętujemy słuchając nowego podcastu Audioriver Goes Green, z Kobietami w roli głównej!

Osi Ugonoh, Zosia Zochniak (Ubrania do oddania) i Jagna Niedzielska rozmawiają o faktach i mitach na temat drugiego obiegu ubrań. Skąd pochodzą rzeczy dostępne w second handach? W jaki sposób są przygotowywane do sprzedaży i czy są bezpieczne w codziennym użytkowaniu? Czym powinniśmy kierować się przy kupowaniu ubrań we wszystkich sklepach? Odpowiedzi na te i inne pytania poznacie właśnie w naszym podcaście.

Podcast jest dostępny do odsłuchu pod linkiem: https://spoti.fi/30uJei1

Współprodukcja podcastu: Earborne Media

***
Audioriver Goes Green – akcja wspierana ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19

Audioriver Goes Green podcast #3 – morze w potrzebie

Audioriver Goes Green podcast #3 – morze w potrzebie

Ochrona Morza Bałtyckiego to główny temat polskiej edycji międzynarodowej akcji Godzina dla Ziemi WWF. Dlaczego? Morze i jego mieszkańcy ulegają nieustającej, szkodliwej działalności człowieka.

W trzecim odcinku podcastu Audioriver Goes Green, przedstawicielki WWF Polska opowiedziały o tym, jak wiele cierpienia wyrządzamy morskim gatunkom i co możemy zrobić, aby ocalić Bałtyk, nim zatęsknimy. Pamiętajmy: 27 marca o godz. 20:30 gasimy światło dla planety.

 

Link do odsłuchu podcastu: http://spoti.fi/3vMH4Jh

Współprodukcja podcastu:

Earborne Media

***
Audioriver Goes Green – akcja wspierana ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19