26-28.07.2019   Płock

Oliver Koletzki

Oliver Koletzki

Wszystko zaczęło się od starej konsoli Commodore C64 i pierwszych bitów hip-hopowych. Oliver Koletzki szybko odkrył miłość do elektronicznych dźwięków, które produkował potem na jednym z pierwszych komputerów Atari ST. Z kolei jako DJ już w wieku osiemnastu lat zaliczał pierwsze występy w rodzinnym Brunszwiku, stając się szybko jedną z najciekawszych postaci lokalnej sceny. W 2000 roku postanawił przenieść się do Berlina, aby zamienić swoją pasję w karierę i oczywiście, aby zanurzyć się w nocnym życiu miasta. 

Pierwsze kroki są jednak zawsze najtrudniejsze, a Oliver Koletzki musiał być cierpliwy przez kilka lat i czekać na swój przełom. Wszystko zmieniło się w 2005 roku, gdy gigant sc eny – Sven Väth natrafia na wydany własnym sumptem przez Olivera winyl z etykietą: „Der Mückenschwarm”. Przekonany niesamowitym potencjałem utworu, Väth postanowił wydać go w swojej szanowanej wytwórni Cocoon. Od tego czasu minęło prawie 15 lat i do dziś, Koletzki wydał aż 6 pełnowymiarowych albumów, na których znalazły się m.in. takie hity, jak „Bring Me Home”, „These Habits” czy „Bones” wyprodukowane razem z HVOB. Trudno prawdopodobnie zliczyć ile razy występował na całym świecie zarówno solowo (w wersji live i jako DJ), jak również z rodziną artystyczną, związaną z jego własną wytwórnią Still Vor Talent. 

Założona przez niego w 2006 roku wytwórnia Stil vor Talent, rozwija się po dziś dzień. To, co początkowo było platformą dla jego własnych produkcji, rozwinęło się w platformę promującą inne talenty. Tacy artyści, jak H.O.S.H., David August, Sascha Braemer, Niconé, HVOB, Kellerkind czy Niko Schwind budowali swoją pozycję m.in. dzięki wcześniejszym wydawnictwom w Stil vor Talent. Dla Olivera spełniło się marzenie: doszedł do tego dzięki wytrwałości i determinacji. Stil vor Talent ewoluowało z małego projektu do it yoursefl w dużą niezależną wytwórnię, a Oliver Koletzki cały czas zachowuje świetną intuicję, pozostając wierny swojemu zamiłowaniu do melodyjnej i emocjonalnej elektroniki. 

Peter Van Hoesen

Peter Van Hoesen

Nigdy nie był typowym artystą sceny techno. Choć uważany za jednego z najlepszych selektorów gatunku, w swojej twórczości łączy dźwięki, które sprawdzą się w różnych otoczeniach – w klubie, domu, galerii czy muzeum. Czyni to z wielkim zaangażowaniem. w

We własnej wytwórni Time to Express, Peter wydaje własne kompozycje, a także współtworzy projekt Sendai wraz z Yvesem de Mey. Jeśli chodzi o występy na żywo, Peter kładzie nacisk na mroczne i wciągające brzmienia, które opowiadają historię i są w stanie zabrać słuchacza w podróż. Z tego powodu twórczość Belga jest znana na całym świecie przede wszystkim z wysokiej jakości, kreatywności i spójności oraz tego, że autor do swojej muzyki nieustannie przelewa swoją osobowość.

Polo & Pan live

Polo & Pan live

Projekt Polo & Pan narodził się w 2012 roku po tym, jak Polocorp i Peter Pan skrzyżowali swoje ścieżki w Paryżu. Paul Armand-Delille (Polo) i Alexandre Grynszpan (Peter Pan) często spotykali się za DJ-ką, rezydując w słynnym paryskim klubie Le Baron, a także grając wielogatunkowe sety na żywo.

Pierwszy z nich, Polo, czerpie inspirację z wczesnych podróży (jego EP-ka „Roudani 434” została nagrana w marokańskich górach Atlasu), a także z transformacji przestrzeni przemysłowej w miejsce eklektycznej kreacji – klubu SIRA na przedmieściach Paryża oraz działań z kolektywem Mad Agency, który wkrótce później współpracował z wieloma artystami i muzykami. Z kolei Pan nieustannie czerpie ze swoich muzycznych odkryć, oscylujących gdzieś pomiędzy wczesną muzyką popową, nowoczesną i hybrydową elektroniką, a psychodelicznym rockiem z lat 70. Peter Pan jest również twórcą platformy radiowej (Radiooooo.com), dzięki której prowadzi swoje niestrudzone muzyczne wyprawy jeszcze dalej.

Pierwszy rezultat ich współpracy, singiel Rivolta, wydany w Hamburger Records, to mieszanka sampla wokalnego z włoskiego przeboju z lat 30. z linią basową podobną do stylu Giorgio Morodera. Jak się okazało, efekt takiego połączenia został świetnie przyjęty przez fanów brzmień electro i disco. Później, Polo & Pan wspólnie wydawali kolejne EP-ki, a także świetny debiutancki album pt. „Caravelle”, w międzyczasie stale występując w różnych miejsach Francji i poza granicami kraju. Wszyscy, którzy są ciekawi twórczości Polo & Pan, powinni zobaczyć liczące miliony odsłon na YouTube sesje zarejestrowane przez kanał Cercle lub po prostu przyjechać na Audioriver, gdzie Francuzi zagrają w pełnym koncertowym składzie.

Jak Paul i Alexandre łączą indywidualne preferencje pracując w duecie? „Dzielimy się nawzajem swoimi doświadczeniami. Czasami pomysł lub inspiracja jednego z nas może wpłynąć na drugiego – następnie łączymy to z naszą muzyką w ten czy inny sposób. Obaj jesteśmy niestrudzonymi pasjonatami muzyki”.