26-28.07.2019   Płock

Marvin & Guy

Marvin & Guy

Projekt Marvin & Guy narodził się w 2011 r. Ich pierwszym wspólnym wydawnictwem była EP-ka w japońskiej wytwórni Let’s Get Lost, działającej pod skrzydałami Mule Musiq.

Strona A tego wydawnictwa, czyli utwór „Town”, odniosła taki sukces, że label poprosił ich o kolejne produkcje, które ukazały się pod numerami 19 i 22. Potem, Marvin & Guy wydali także remix kawałka Eddiego C, czyli „La Palette” i trafili do innego labelu z rodziny Mule Musiq, czyli Endless Flight.

Zupełnie po innej stronie świata, duet zaczął przyciągać uwagę nowojorczyków i ich piąte wydawnictwo trafiło do katalogu On The Prowl. W 2013 roku postanowili stworzyć własną wytwórnię o nazwie Marvin & Guy Records, gdzie ukazały się świetnie przyjęte EP-ki pt. „UWIH” oraz „Making Love”

W 2015 światło dzienne ujrzało „Dance Abilities”, które szybko zyskało poparcie wielu artystów. Wśród nich byli chociażby Pachanga Boys, Ivan Smagghe, Roman Flügel, DJ Tennis i Jennifer Cardini. Po sukcesie tego wydawnictwa, niedługo później do duetu odezwał się John Talabot, czego rezultatem było nawiązanie współpracy z jego wytwórnią Hivern Discs i EP-ka pt. „Egoísta”. Później, Marvin & Guy wydawali także w Permanent Vacation i Life & Death.

Mefjus ft. Maksim MC

Mefjus ft. Maksim MC

Pochodzący z austriackiego Linzu, Martin Schober to charakterystyczna postać świata drum & bass. Lubi hip-hop, skateboarding, sznycle, biszkopty i długie spacery po zachodzie słońca, a fani uwielbiają go za to, jak przemierza najdziksze tereny muzyki elektronicznej, nie zważając na jej ramy. To czyni go jednego z najważniejszych przedstawicieli nowego pokolenia w tym gatunku.

Od znanego „Sunday Crunk”, po wkład w uznany album autorstwa Camo i Krooked pt. „Mosaik” i wydanie zawierającego jego własne produkcje „FabricLive 95”, do nagradzanego przez Drum & Bass Arena Award debiutanckiego albumu – brzmienia Mefjusa na stałe odcisnęło piętno w historii gatunku. Obecnie, artysta współpracuje z Vision, wytwórnią prowadzoną przez Noisia, gdzie kontynuuje swoje muzyczne wojaże i jakiś czas temu wydał swój drugi album pt.  „Manifest”.

Wydany w kwietniu 2018 roku „Manifest” można określić jako wersję 2.0 twórczości Mefjusa. Po kilku latach spędzonych na studyjnej pustyni, kiedy okrywał różnorodne tajniki produkcji, nowy krążek oddaje inny sposób myślenia Martina. Surowy, energetyczny i zaskakujący – „Manifest” jest najbardziej osobistym, zróżnicowanym i odważnym efektem jego dotychczasowej pracy.

Modeselektor live

Modeselektor live

Modeselektor współtworzą elektroniczną scenę od początku 2000 roku, produkując łamiące gatunki utwory oraz grając energetyczne DJ sety. Duet Gernot Bronsert i Sebastian Szary nawiązał współpracę na początku lat 90. Po przeprowadzce do post-komunistycznej stolicy, wokół nich wytworzyła się zaprzyjaźniona społeczność artystów, w tym multimedialny kolektyw Pfadfinderei, który opracował koncepcję wizualną słynnych imprez Labstyle, które wspólnie organizowali w latach 90-tych w różnych klubach Berlina. Pdadfinderei zaprojektowali m.in. słynne logo  Modeselektora i do dziś mają wpływ na ich tożsamość wizualną, niezależnie od tego, czy są to wystepy na żywo, czy też okładki do płyt.

Pierwsza płyta Modeselektor pt. „In Loving Memory” (2001) została wydana przez wytwórnię Ellen Allien, czyli BPitch Control, gdzie potem ukazywały się ich kolejne wpływowe albumy – „Hello Mom! (2005) i „Happy Birthday! (2007). Dzięki energetycznym występom na żywo i produkcjom obejmującym wiele stylów elektronicznych, zdobyli popularność daleko poza sceną techno. To zaowocowało koncertami na wielkich festiwalach oraz zaproszeniem do udziału w trasie Radiohead, którego wokalista Thom Yorke niejednokrotnie pojawiał się na albumach Modeselektora, podobnie jak wokalista reggae Paul St. Hilaire, francuska ekipa rapowa TTC, Maxïmo Park, Miss Platnum czy Anti Pop Consortium. Modeselektor mieli okazję remiksować solowe utwory Thoma Yorke, jak również Radiohead, Björk, Miss Kittin, Boys Noize, Paul Kalkbrenner, Trentemøller i wielu innych.

W 2009 roku Gernot i Sebastian otworzyli wytwórnię Monkeytown Records, prowadząc jednocześnie jego taneczny sublabel 50Weapons. W ich katalogach znalazły się wydawnictwa od takich artystów, jak Mouse on Mars, Siriusmo, Shed, FJAAK, Addison Groove, Cosmin TRG, Benjamin Damage, Otto von Schirach, Redshape, Robot Koch i Dark Sky, których materiał obejmuje eksperymentalną elektronikę, po muzykę basową i współczesne kawałki techno od Marcel Dettmanna, Laurenat Garniera, Rødhåda czy Pauli Temple.

Trzeci album Modeselektor ukazał się w 2011 roku i dowodzi on tego, dowód na to, że duet posiada wyjątkową umiejętność przenikania przez współczesne style muzyki tanecznej z naturalnym docenieniem elementów popu. Gernot, Sebastian oraz Sascha Ring aka Apparat wydali trzy świetnie albumy jako Moderat, który stał się jednym z najważniejszych projektów elektronicznych ostatnich lat. To wspólne przedsięwzięcie okazało się wielkim sukcesem, ponieważ trio dzięki wielkiej popularności sprzedawało sale koncertowe na całym świecie. Po dwóch latach intensywnych tras, Bronsert i Szary powrócili do projektu Modeselektor. Ostatnia płyta duetu na 50Weapons ukazała się w 2015 roku, ale ich wytwórnia techno z lat 90-tych, Seilscheibenpfeiler, została ożywiona w 2018 roku dzięki kilku mocnym pozycjom. Czwarty album Modeselektor pt. „Who Else” to kontynuacja ich charakterystycznej przygody z dźwiękiem, basem i rytmem, niosąc ze swoim materiałem jedną z najbardziej unikalnych historii we współczesnej elektronice.