26-28.07.2019   Płock

Mall Grab

Mall Grab

Młoda postać na scenie, której jednak nie można odmówić talentu i doświadczenia. Mall Grab na swojej muzycznej drodze przełamuje schematy –  pracując w swoim zdecydowanie nieelektronicznym rodzinnym mieście Newcastle w Australii (a obecnie w Londynie), Jordan był i jest wyraźnym przykładem siły internetu i tego, że sieć ma zdolność do wypromowania nowego talentu. Jego charakterystyczne, wyprodukowane w oldschoolowym stylu utwory – m.in. takie jak „I’ve Always Liked Grime”, „Orange County” czy „Catching Feelings” uzbierały setki tysięcy wyświetleń na YouTube, a największe hity – „Can’t” czy „Feel U” liczą już miliony odsłon. Pasja Jordana do nagrań jest bardzo widoczna podczas setów na żywo – Australijczyk jest doskonałym DJ-em, który bez przeszkód łączy różne gatunki i brzmienia. Od lo-fi house, po disco, electro i pulsujące techno. „Moja muzyka jest całkowicie oparta na emocjach i nostalgii. Nie łączę jej z konkretnym czasem lub miejscem – jest to coś, co ludzie mogą poczuć i prawdopodobnie do tego zatańczyć.” Tak opisuje go redakcja Mixmaga: „W rzeczywistości, być może jest to najlepsza rzecz w Mall Grab – on naprawdę się tym wszystkim cieszy. Lubi chodzić na festiwale i do klubów tak wcześnie, jak to możliwe, aby poczuć wibracje, słuchać i uczyć się od innych DJ-ów. Z festiwalu w Holandii potrafi biec na złamanie karku do klubu De School, aby usłyszeć Marco Shuttle i Talisman grających techno. Uwielbia poszerzać swoją wiedzę na temat hip-hopu, jazzu i historii muzyki house, a w swoich setach potrafi zagrać utwór post-punkowej grupy Gang Of Four z lat 70-tych.” https://www.youtube.com/watch?v=MWoPYICAbw4

Martinovna + Luminarion

Martinovna + Luminarion

MARTINOVNA – Video performerka, artystka interdyscyplinarna i VJ-ka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jej działania twórcze oscylują pomiędzy manualnymi środkami wyrazu a ciągłym poszukiwaniem ekspresji w technologiach cyfrowych. W jej pracach podświadomy erotyzm przeplata się z agresywnymi bodźcami wizualnymi. W strobującym przekazie bada możliwości ciała ludzkiego, określając jego granice i niedociągnięcia. Za sprawą ambitnych kreacji, prezentowała swoją sztukę niemal w całej Polsce oraz na zagranicznych występach, kolaborując ze światową czołówką muzyki elektronicznej. Pasjonuje się dźwiękiem, który staje się pretekstem do tworzenia kolaży wideo. Próbując tworzyć własny język estetyczny, unika monograficznego i nudnego sformułowania piękna, nagina i deformuje pojęcie estetyki.

fot. Helena Majewska

Luminarion to projekt, który przesuwa wizualne granice do stroboskopowego maksimum. Abstrakcyjna, inspirowana geometrią oraz makro i mikro kosmosem twórczość duetu zorientowana jest na audio reaktywne odwzorowanie muzyki za pomocą obrazu. Od dwóch lat jako rezydenci klubu Tama realizują imprezy z udziałem najważniejszych postaci klubowej elektroniki, a jedna z nich zgarnęła tytuł imprezy roku w tegorocznej edycji Munoludów. Na koncie mają również współpracę m.in. z Revive, Drum Obsession oraz Projekt Lab. W ramach Audioriver 2019 Luminarion pojawi się w jednoosobowym składzie, prezentując dynamiczny, wizualny b2b z Martinovną.

Marvin & Guy

Marvin & Guy

Projekt Marvin & Guy narodził się w 2011 r. Ich pierwszym wspólnym wydawnictwem była EP-ka w japońskiej wytwórni Let’s Get Lost, działającej pod skrzydałami Mule Musiq.

Strona A tego wydawnictwa, czyli utwór „Town”, odniosła taki sukces, że label poprosił ich o kolejne produkcje, które ukazały się pod numerami 19 i 22. Potem, Marvin & Guy wydali także remix kawałka Eddiego C, czyli „La Palette” i trafili do innego labelu z rodziny Mule Musiq, czyli Endless Flight.

Zupełnie po innej stronie świata, duet zaczął przyciągać uwagę nowojorczyków i ich piąte wydawnictwo trafiło do katalogu On The Prowl. W 2013 roku postanowili stworzyć własną wytwórnię o nazwie Marvin & Guy Records, gdzie ukazały się świetnie przyjęte EP-ki pt. „UWIH” oraz „Making Love”

W 2015 światło dzienne ujrzało „Dance Abilities”, które szybko zyskało poparcie wielu artystów. Wśród nich byli chociażby Pachanga Boys, Ivan Smagghe, Roman Flügel, DJ Tennis i Jennifer Cardini. Po sukcesie tego wydawnictwa, niedługo później do duetu odezwał się John Talabot, czego rezultatem było nawiązanie współpracy z jego wytwórnią Hivern Discs i EP-ka pt. „Egoísta”. Później, Marvin & Guy wydawali także w Permanent Vacation i Life & Death.