26-28.07.2019   Płock

MANOID + Hashimotowiksa

MANOID + Hashimotowiksa

MANOID urodził się w 1989 roku we wschodniej części Polski, w pobliżu przyrody. Jako młody chłopiec uczęszczał na lekcje gry na fortepianie, a następnie zaczął eksperymentować z możliwościami muzycznymi przy pomocy komputera. Będąc samoukiem, zafascynowany samplerami i syntezatorami, spędził wiele lat badając cyfrową technologię tworzenia muzyki.

Po przeniesieniu się do Warszawy, szybko rozpoczął współpracę z innymi artystami. Jego indywidualny styl i brzmienie zostały docenione przez polską scenę muzyki elektronicznej. MANOID zaczał występować w Polsce i został doceniony przez międzynarodowych promotorów. Grał m.in. w Islandii, na Słowacji, Litwie, w Holandii i Korei Południowej.

Jego dźwięk odzwierciedla emocjonalną podróż w głąb siebie w poszukiwaniu prawdy. Oprócz instrumentów elektronicznych wykorzystuje pejzaże dźwiękowe, instrumenty akustyczne i klasyczny wokal. MANOID bawi się z słuchaczami, angażując ich mieszanką technicznych rytmów i struktur melodycznych.

Jego twórczość na hafendisku obejmuje zarówno hipnotyzujące, jak i mroczne EPki To Grieve i Are Burning. W październiku 2018 roku nakładem tej samej wytwórni MANOID wydał swój pierwszy album o nazwie Truth.

Martinovna + Luminarion

Martinovna + Luminarion

MARTINOVNA – Video performerka, artystka interdyscyplinarna i VJ-ka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jej działania twórcze oscylują pomiędzy manualnymi środkami wyrazu a ciągłym poszukiwaniem ekspresji w technologiach cyfrowych. W jej pracach podświadomy erotyzm przeplata się z agresywnymi bodźcami wizualnymi. W strobującym przekazie bada możliwości ciała ludzkiego, określając jego granice i niedociągnięcia. Za sprawą ambitnych kreacji, prezentowała swoją sztukę niemal w całej Polsce oraz na zagranicznych występach, kolaborując ze światową czołówką muzyki elektronicznej. Pasjonuje się dźwiękiem, który staje się pretekstem do tworzenia kolaży wideo. Próbując tworzyć własny język estetyczny, unika monograficznego i nudnego sformułowania piękna, nagina i deformuje pojęcie estetyki.

fot. Helena Majewska

Luminarion to projekt, który przesuwa wizualne granice do stroboskopowego maksimum. Abstrakcyjna, inspirowana geometrią oraz makro i mikro kosmosem twórczość duetu zorientowana jest na audio reaktywne odwzorowanie muzyki za pomocą obrazu. Od dwóch lat jako rezydenci klubu Tama realizują imprezy z udziałem najważniejszych postaci klubowej elektroniki, a jedna z nich zgarnęła tytuł imprezy roku w tegorocznej edycji Munoludów. Na koncie mają również współpracę m.in. z Revive, Drum Obsession oraz Projekt Lab. W ramach Audioriver 2019 Luminarion pojawi się w jednoosobowym składzie, prezentując dynamiczny, wizualny b2b z Martinovną.

Marvin & Guy

Marvin & Guy

Projekt Marvin & Guy narodził się w 2011 r. Ich pierwszym wspólnym wydawnictwem była EP-ka w japońskiej wytwórni Let’s Get Lost, działającej pod skrzydałami Mule Musiq.

Strona A tego wydawnictwa, czyli utwór „Town”, odniosła taki sukces, że label poprosił ich o kolejne produkcje, które ukazały się pod numerami 19 i 22. Potem, Marvin & Guy wydali także remix kawałka Eddiego C, czyli „La Palette” i trafili do innego labelu z rodziny Mule Musiq, czyli Endless Flight.

Zupełnie po innej stronie świata, duet zaczął przyciągać uwagę nowojorczyków i ich piąte wydawnictwo trafiło do katalogu On The Prowl. W 2013 roku postanowili stworzyć własną wytwórnię o nazwie Marvin & Guy Records, gdzie ukazały się świetnie przyjęte EP-ki pt. „UWIH” oraz „Making Love”

W 2015 światło dzienne ujrzało „Dance Abilities”, które szybko zyskało poparcie wielu artystów. Wśród nich byli chociażby Pachanga Boys, Ivan Smagghe, Roman Flügel, DJ Tennis i Jennifer Cardini. Po sukcesie tego wydawnictwa, niedługo później do duetu odezwał się John Talabot, czego rezultatem było nawiązanie współpracy z jego wytwórnią Hivern Discs i EP-ka pt. „Egoísta”. Później, Marvin & Guy wydawali także w Permanent Vacation i Life & Death.