26-28.07.2019   Płock

Lux Familiar

Lux Familiar

Dj/Producent – Swoją obecność na scenie pierwszy raz zaznaczył podczas „Mistrzostw Polski Beatmakerów – Beat Battle” w 2012 roku, na którym zdobył tytuł Wicemistrza Polski w kategorii Beat Show. Od tamtej pory regularnie pojawia się ze swoją selekcją w klubach oraz na festiwalach w całej Polsce jak i poza jej granicami występując w takich krajach jak np. Rosja, Węgry, Niemcy czy Estonia. W swoich setach stara się prowadzić publikę na parkiecie eklektyczną mieszanką łączącą takie gatunki jak Juke, Chicago Footwork czy Jungle.

Lux Familiar był jednym z producentów, którzy znaleźli się na pierwszej kompilacji “Ghosts Traxx” kolektywu Polish Juke, która zgromadziła polskich entuzjastów zainspirowanych pochodzącym z Chicago gatunkiem muzycznym inspirowanym tańcem juke/footwork. W 2014 roku nakładem Polish Juke ukazała się również jego EPka „Visionary”, która z miejsca została świetnie przyjęta przez miłośników tej muzyki na całym świecie. Kolejne materiały to epka “The Right Way” (Polish Juke) oraz zeszłoroczny debiutancki album “Microdosing” wydany przez Sequel One Records.

W ostatnim czasie jego produkcje oraz remixy pojawiały się również na albumach artystów związanych nieco mniej z klubowym brzmieniem, m.in. Kroki, Rosalie., Pjus czy Adi Nowak. Poza solową działalnością współtworzy wraz z Benncartem duet producencki Bennelux wydając do tej pory własnym sumptem cztery dobrze przyjęte EPki oraz blendtape “Roland Atkinson”.

Mall Grab

Mall Grab

Młoda postać na scenie, której jednak nie można odmówić talentu i doświadczenia. Mall Grab na swojej muzycznej drodze przełamuje schematy –  pracując w swoim zdecydowanie nieelektronicznym rodzinnym mieście Newcastle w Australii (a obecnie w Londynie), Jordan był i jest wyraźnym przykładem siły internetu i tego, że sieć ma zdolność do wypromowania nowego talentu. Jego charakterystyczne, wyprodukowane w oldschoolowym stylu utwory – m.in. takie jak „I’ve Always Liked Grime”, „Orange County” czy „Catching Feelings” uzbierały setki tysięcy wyświetleń na YouTube, a największe hity – „Can’t” czy „Feel U” liczą już miliony odsłon. Pasja Jordana do nagrań jest bardzo widoczna podczas setów na żywo – Australijczyk jest doskonałym DJ-em, który bez przeszkód łączy różne gatunki i brzmienia. Od lo-fi house, po disco, electro i pulsujące techno. „Moja muzyka jest całkowicie oparta na emocjach i nostalgii. Nie łączę jej z konkretnym czasem lub miejscem – jest to coś, co ludzie mogą poczuć i prawdopodobnie do tego zatańczyć.” Tak opisuje go redakcja Mixmaga: „W rzeczywistości, być może jest to najlepsza rzecz w Mall Grab – on naprawdę się tym wszystkim cieszy. Lubi chodzić na festiwale i do klubów tak wcześnie, jak to możliwe, aby poczuć wibracje, słuchać i uczyć się od innych DJ-ów. Z festiwalu w Holandii potrafi biec na złamanie karku do klubu De School, aby usłyszeć Marco Shuttle i Talisman grających techno. Uwielbia poszerzać swoją wiedzę na temat hip-hopu, jazzu i historii muzyki house, a w swoich setach potrafi zagrać utwór post-punkowej grupy Gang Of Four z lat 70-tych.” https://www.youtube.com/watch?v=MWoPYICAbw4

MANOID + Hashimotowiksa

MANOID + Hashimotowiksa

MANOID urodził się w 1989 roku we wschodniej części Polski, w pobliżu przyrody. Jako młody chłopiec uczęszczał na lekcje gry na fortepianie, a następnie zaczął eksperymentować z możliwościami muzycznymi przy pomocy komputera. Będąc samoukiem, zafascynowany samplerami i syntezatorami, spędził wiele lat badając cyfrową technologię tworzenia muzyki.

Po przeniesieniu się do Warszawy, szybko rozpoczął współpracę z innymi artystami. Jego indywidualny styl i brzmienie zostały docenione przez polską scenę muzyki elektronicznej. MANOID zaczał występować w Polsce i został doceniony przez międzynarodowych promotorów. Grał m.in. w Islandii, na Słowacji, Litwie, w Holandii i Korei Południowej.

Jego dźwięk odzwierciedla emocjonalną podróż w głąb siebie w poszukiwaniu prawdy. Oprócz instrumentów elektronicznych wykorzystuje pejzaże dźwiękowe, instrumenty akustyczne i klasyczny wokal. MANOID bawi się z słuchaczami, angażując ich mieszanką technicznych rytmów i struktur melodycznych.

Jego twórczość na hafendisku obejmuje zarówno hipnotyzujące, jak i mroczne EPki To Grieve i Are Burning. W październiku 2018 roku nakładem tej samej wytwórni MANOID wydał swój pierwszy album o nazwie Truth.