26-28.07.2019   Płock

Lee Burridge

Lee Burridge

Lee Burridge to DJ, producent i właściciel wytwórni płytowej, który miał znaczący wpływ na rozwój sceny klubowej w Azji na początku lat 90. XX wieku, a dziś jest gwiazdą muzyki elektronicznej na całym świecie.

„To był początek mojego życia muzycznego. Kochałem Hong Kong i spędziłem tam sześć lat. Występowałem w barze, ale jednocześnie w ciągu pierwszych kilku lat grałem incognito w innym klubie po drugiej stronie ulicy. Miałem szczęście być częścią najwcześniejszego ruchu muzyki tanecznej w tym kraju i pomogłem w kształtowaniu tamtejszej sceny. Miałem również przyjemność odkryć Koh Phan Gan w Tajlandii już w 1992 roku, gdzie hipisi grali na plały w pełni księżyca, mając zaledwie dwie godziny energii elektrycznej dziennie. Odwiedzałem to miejsce, w szczególności Haad Rin, przez wiele miesięcy grając o wschodzie słońca na plaży, a potem przez kilka dni w maleńkim, ukrytym klubie, a właściwie drewnianej chatce, która wcześniej była miejscem do gry w snookera.”

W 1997 r. Lee powrócił do Wielkiej Brytanii, aby rozpocząć karierę DJ-a w swojej ojczyźnie. Znany ze swoich setów, w których łączy różne nurty elektronicznych brzmień do wczesnych godzin porannych. Burridge był członkiem angielskiego Tyrant Soundsystem (wraz z Craigiem Richardsem, Grahamem Duncanem i Sashą), a także wydał kompilacje dla takich wytwórni, jak Global Underground czy Balance.

W 2011 r. Brytyjczyk uruchomił nowy projekt, pod którym kryje się wytwórnia oraz cykl wydarzeń. Inicjatywa o nazwie All Day I Dream skupia się na melodyjnych i głębokich brzmieniach house i techno, które od tamtej pory zyskały ogromną popularność. Wytwórnia wspiera i zrzesza takich artystów, jak Yokoo, Lost Desert, Beduin, Gorje i Izhevski, Hoj oraz wielu innych.

Mall Grab

Mall Grab

Młoda postać na scenie, której jednak nie można odmówić talentu i doświadczenia. Mall Grab na swojej muzycznej drodze przełamuje schematy –  pracując w swoim zdecydowanie nieelektronicznym rodzinnym mieście Newcastle w Australii (a obecnie w Londynie), Jordan był i jest wyraźnym przykładem siły internetu i tego, że sieć ma zdolność do wypromowania nowego talentu.

Jego charakterystyczne, wyprodukowane w oldschoolowym stylu utwory – m.in. takie jak „I’ve Always Liked Grime”, „Orange County” czy „Catching Feelings” uzbierały setki tysięcy wyświetleń na YouTube, a największe hity – „Can’t” czy „Feel U” liczą już miliony odsłon. Pasja Jordana do nagrań jest bardzo widoczna podczas setów na żywo – Australijczyk jest doskonałym DJ-em, który bez przeszkód łączy różne gatunki i brzmienia. Od lo-fi house, po disco, electro i pulsujące techno.

„Moja muzyka jest całkowicie oparta na emocjach i nostalgii. Nie łączę jej z konkretnym czasem lub miejscem – jest to coś, co ludzie mogą poczuć i prawdopodobnie do tego zatańczyć.”

Tak opisuje go redakcja Mixmaga: „W rzeczywistości, być może jest to najlepsza rzecz w Mall Grab – on naprawdę się tym wszystkim cieszy. Lubi chodzić na festiwale i do klubów tak wcześnie, jak to możliwe, aby poczuć wibracje, słuchać i uczyć się od innych DJ-ów. Z festiwalu w Holandii potrafi biec na złamanie karku do klubu De School, aby usłyszeć Marco Shuttle i Talisman grających techno. Uwielbia poszerzać swoją wiedzę na temat hip-hopu, jazzu i historii muzyki house, a w swoich setach potrafi zagrać utwór post-punkowej grupy Gang Of Four z lat 70-tych.”

Mefjus ft. Maksim MC

Mefjus ft. Maksim MC

Pochodzący z austriackiego Linzu, Martin Schober to charakterystyczna postać świata drum & bass. Lubi hip-hop, skateboarding, sznycle, biszkopty i długie spacery po zachodzie słońca, a fani uwielbiają go za to, jak przemierza najdziksze tereny muzyki elektronicznej, nie zważając na jej ramy. To czyni go jednego z najważniejszych przedstawicieli nowego pokolenia w tym gatunku.

Od znanego „Sunday Crunk”, po wkład w uznany album autorstwa Camo i Krooked pt. „Mosaik” i wydanie zawierającego jego własne produkcje „FabricLive 95”, do nagradzanego przez Drum & Bass Arena Award debiutanckiego albumu – brzmienia Mefjusa na stałe odcisnęło piętno w historii gatunku. Obecnie, artysta współpracuje z Vision, wytwórnią prowadzoną przez Noisia, gdzie kontynuuje swoje muzyczne wojaże i jakiś czas temu wydał swój drugi album pt.  „Manifest”.

Wydany w kwietniu 2018 roku „Manifest” można określić jako wersję 2.0 twórczości Mefjusa. Po kilku latach spędzonych na studyjnej pustyni, kiedy okrywał różnorodne tajniki produkcji, nowy krążek oddaje inny sposób myślenia Martina. Surowy, energetyczny i zaskakujący – „Manifest” jest najbardziej osobistym, zróżnicowanym i odważnym efektem jego dotychczasowej pracy.