Kasra

Kasra

Po prawie dwóch dekadach dostarczania produkcji czołowych artystów sceny drum & bass, Kasra Mowlavi – twórca wytwórni Critical Music – stał się jedną z najbardziej szanowanych postaci wśród fanów połamanej elektroniki.

Z profesjonalnym doświadczeniem w szeroko pojętym przemyśle muzycznym, pracując przy zarządzaniu artystami i działaniach marketingowych, Kasra założył swoją pierwszą wytwórnię w wieku zaledwie 15 lat, pod wpływem pasji do amerykańskich wydawnictw punkowych i alternatywnych.

„Zawsze chciałem prowadzić label. Zawsze miałem obsesję na punkcie wytwórni – tego jak działają, zachodzących w nich procesów, fizycznych produktów i wszystkiego, co się z tym wiąże. Nadal chodzę na zakupy płytowe prawie co tydzień”.

Zapał do wydawnictwa jako formy sztuki oznaczał, że wczesne lata prowadzenia Critical przez Kasrę skupiały się jakości i szczegółach funkcjonowania znaczącej wytwórni w erze cyfrowej.

W momencie, gdy wytwórnia stała się stabilnym domem i właściwą platformą dla coraz bardziej zróżnicowanego kolektywu artystów z całego świata (m.in.  Enei, Mefijus, Sam Binga i Ivy Lab), Kasra potrzebował czasu, aby jego własne nazwisko dołączyło do szacownego grona tych producentów. Wymagało to zbudowania wiary we własne możliwości artystyczne, a tym samym do wydawania płyt u boku jednych z najbardziej uzdolnionych technicznie producentów na scenie.

Ostatnie dwanaście miesięcy to prawdopodobnie najlepszy okres jego kariery – za sprawą świetnego signla w wytwórni 31 Records Doca Scotta i dwoma solowymi wydawnictwami w Critical. Dodatkowo, czas wolny od jego zwykle zapełnionego terminarza DJ-skiego dał artyście czas na skoncentrowanie się na wytwórni jak nigdy wcześniej.

„Critical to praca mojego życia, ale podczas lockdownu byłem w stanie naprawdę się na niej skupić; podwoiliśmy wysiłki i mieliśmy czas na przemyślenie wszystkiego, co robimy i czego chcemy dla następnej fazy wytwórni”.

Świętując 20 lat od inauguracyjnego wydawnictwa Critical, rok 2022 będzie idealnym wyznacznikiem zarówno dla Kasry, jak i jego ukochanego imprintu, aby wejść w kolejny etap życia wytwórni.

kEczuP

kEczuP

Bezczelny i odważny, czasem lekkomyślny. Trudny do upchnięcia w szufladkach, nie tylko jeśli chodzi o muzykę i nie tylko dlatego, że ma ponad dwa metry. Walczy z uwierającymi go ramami i konstruktami społecznymi – zarówno w społeczeństwie dookoła, jak i we własnej głowie. Rozstrzał stylistyczny spaja uwielbieniem do skrajności i kontrastów, którymi przez lata intensywnego grania nauczył się zmyślnie operować.

Klubową karierę zaczynał na rejwach pod mostami i w Das Lokalu, a swoją grą udało mu się zdobyć bookingi na kilku fajnych festiwalach (np. Plötzlich am Meer) i imprezach (np. berliński Betriebsfeier na Hoppetosse). Przez ponad rok manager artystyczny i rezydent Transformatora, obecnie rezydent Ciała. Oprócz grania w klubach w całej Polsce i Berlinie, skupiony na festiwalu LAS (gdzie również rezyduje) oraz własnych cyklach imprez, jak HAMMA czy BUNT.

Kuba Korta

Kuba Korta

„Jak się nie ma co się lubi, to się to tworzy”

Zgodnie z tą maksymą młody Kuba Korta, który nie miał przestrzeni aby rozwinąć skrzydła, postanowił kształtować miejsca muzyczne na własną rękę. Z tych pobudek powstał piekny kolektyw o dziecinnej nazwie „Suck My Bass” , Sala Gotycka otworzyła się na muzykę elektroniczną, a przede wszystkim gdzieś wysoko w górach wyrastać zaczął festiwal LAS. Jako rezydent współpracował także przez jaki czas z klubem Transformator.

Kuba szuka formy wyrażenia się bliskiej jego duszy (performance is the king), przez co muzycznie płynie po różnych strumieniach vibe’u.