Po prawie dwóch dekadach dostarczania produkcji czołowych artystów sceny drum & bass, Kasra Mowlavi – twórca wytwórni Critical Music – stał się jedną z najbardziej szanowanych postaci wśród fanów połamanej elektroniki.
Z profesjonalnym doświadczeniem w szeroko pojętym przemyśle muzycznym, pracując przy zarządzaniu artystami i działaniach marketingowych, Kasra założył swoją pierwszą wytwórnię w wieku zaledwie 15 lat, pod wpływem pasji do amerykańskich wydawnictw punkowych i alternatywnych.
„Zawsze chciałem prowadzić label. Zawsze miałem obsesję na punkcie wytwórni – tego jak działają, zachodzących w nich procesów, fizycznych produktów i wszystkiego, co się z tym wiąże. Nadal chodzę na zakupy płytowe prawie co tydzień”.
Zapał do wydawnictwa jako formy sztuki oznaczał, że wczesne lata prowadzenia Critical przez Kasrę skupiały się jakości i szczegółach funkcjonowania znaczącej wytwórni w erze cyfrowej.
W momencie, gdy wytwórnia stała się stabilnym domem i właściwą platformą dla coraz bardziej zróżnicowanego kolektywu artystów z całego świata (m.in. Enei, Mefijus, Sam Binga i Ivy Lab), Kasra potrzebował czasu, aby jego własne nazwisko dołączyło do szacownego grona tych producentów. Wymagało to zbudowania wiary we własne możliwości artystyczne, a tym samym do wydawania płyt u boku jednych z najbardziej uzdolnionych technicznie producentów na scenie.
Ostatnie dwanaście miesięcy to prawdopodobnie najlepszy okres jego kariery – za sprawą świetnego signla w wytwórni 31 Records Doca Scotta i dwoma solowymi wydawnictwami w Critical. Dodatkowo, czas wolny od jego zwykle zapełnionego terminarza DJ-skiego dał artyście czas na skoncentrowanie się na wytwórni jak nigdy wcześniej.
„Critical to praca mojego życia, ale podczas lockdownu byłem w stanie naprawdę się na niej skupić; podwoiliśmy wysiłki i mieliśmy czas na przemyślenie wszystkiego, co robimy i czego chcemy dla następnej fazy wytwórni”.
Świętując 20 lat od inauguracyjnego wydawnictwa Critical, rok 2022 będzie idealnym wyznacznikiem zarówno dla Kasry, jak i jego ukochanego imprintu, aby wejść w kolejny etap życia wytwórni.