Joris Voorn

Joris Voorn

Joris Voorn to najbardziej znany i natychmiast rozpoznawalny artysta z Holandii, jeśli mowa o scenie house i techno.

Holender jest ucieleśnieniem nowoczesnego i zaawansowanego technologicznie DJ’a. Choć jest mocno osadzony w undergroundowym świecie elektroniki, żywo interesuje się sztuką współczesną, fotografią i długoletnim zamiłowaniem do architektury (wystarczy sprawdzić jego Instagram lub okładki płyt). Urodzony w holenderskim mieście Tilburg, syn kompozytora i nauczyciela muzyki, Joris zyskał międzynarodowe uznanie dzięki swojemu przełomowemu „Muted Trax”, po którym w następnym roku ukazała się jego powszechnie uznana „Lost Memories EP”. Jego następca „Lost Memories Part 2” w 2004 roku zawierał „Incident”, który stał się natychmiastowym i trwałym elementem w setach takich artystów, takich jak Carl Cox, Derrick May czy Laurent Garnier.

Od tego czasu wydał cztery bardzo dobrze przyjęte przez krytykę albumy, które wspierał EP-kami oraz kompilacjami dla belgijskiego techno bastionu Fuse, australijskiej serii Balance i dla londyńskiego superklubu.

W 2005 roku założył ‚Green’– pierwszą z dwóch wytwórni, którą prowadzi z wieloletnim współpracownikiem Edwinem Oosterwalem. Zapewniło to platformę dla dwóch albumów Jorisa oraz takich hitów, jak „Ringo” z 2013 roku i „Looks Fake Obviously” z 2016 roku. Drugi label o nazwie „Rejected” to wytwórnia bardziej house’owa, gdzie poza materiałem Holendra, można znależć utwory takich wykonawców jak Deetron, Anton Pieete, Ian Pooley i Steve Rachmad.

Przez lata Ibiza zawsze odgrywała aktywną rolę w letnim terminarzu Jorisa. Od wczesnych koncertów w We Love w Space, poprzez La Familia w Ushuaia z Nicem Fancuilim, ANTS w Ushuaia obok takich postaci jak Maya Janes Coles i Kolsch oraz El Row w Space u boku Eats Everything, Paco Osuna i Groove Armada.

Poza Ibizą, Joris regularnie grywa we wszystkich kluczowych klubach i festiwalach podróżując co tydzień po całej Europie, Japonii, Hong Kongu, Chinach, Singapurze, Australii, Rosji, Brazylii, Kolumbii, Izraelu, Detroit, Chicago i Nowym Jorku. Wielokrotnie występował w tak ikonicznych miejscach, jak fabric (Londyn), Output (Nowy Jork), Womb (Tokio), Fuse (Bruksela), Faust (Paryż), Warehouse Project (Mancheser), elrow (Barcelona) fabrik (Madryt) czy BPM w Meksyku.

Joyhauser

Joyhauser

Joyhauser jest jednym z najbardziej pożądanych projektów na scenie. Od momentu pojawienia się w 2017 roku, duet przyciąga coraz większe zainteresowanie fanów, zdobywając ogromne poparcie wielu najbardziej wpływowych postaci sceny, w tym Amelie Lens, Pan-Pot oraz Adama Beyera.

Ukoronowaniem przyjaźni, jaka zawiązała się w 2004 roku, projekt Joyhauser reprezentuje połączony talent Jorisa Cielena i Stijna Vanspauwena. Zanim doszło do ich debiutu, wspólnie pracowali nad produkcjami, nie wyciągając ich na światło dziienne. Ciężka praca i cierpliwość opłaciły się, ponieważ wydane w 2018 roku wydawnictwo „Galaxy Phase” było dużym krokiem na ich muzycznej drodze.

Równolegle z tworzeniem muzyki, Joris i Stijn zbudowali silną reputację duetu DJ-skiego z wyróżniającymi się występami na całym świecie. Mowa tu o setach na dużych scenach w wielu najbardziej znanych europejskich klubach i festiwalach – m.in. Awakenings, Extrema Outdoor, Tomorrowland i Pukkelpop. Doświadczenia w występach i na parkietach przenikają do ich studia, co przekłada się na wielką energię w produkcjach wydanych chociażby w Terminal M, Second State czy Kraftek.

Kamp!

Kamp!

KAMP! zadebiutował w 2009 roku EP-ką „Thales One” – pierwszą w Polsce próbą przeciwstawienia się popularnym wówczas trendom w elektronice. Jej następca, „Breaking A Ghost’s Heart”, uznawany jest za kamień milowy w polskiej historii gatunku. W 2010 roku członkowie KAMP! wydali „Heats/Distance of the Modern Hearts”, wpisując się w rolę „nowej nadziei w polskiej elektronice” i przyciągając uwagę międzynarodowych wytwórni.

Pierwsze międzynarodowe wydawnictwo KAMP! ukazało się w 2011 roku w portugalskiej wytwórni Discotexas. Premiera „Cairo” była dla KAMP! impulsem do podążania w nowych kierunkach, które doprowadziły do wydania debiutanckiego albumu, wydanego przez własną wytwórnię Brennnessel. Dream-popowe nagrania, pasujące zarówno do albumu, jak i do utworów house’owych, zaowocowały liczbą ponad 10.000 sprzedanych egzemplarzy i ogromny popyt ze strony klubów i festiwali – od Szanghaju, poprzez Londyn czy Pragę, aż po Los Angeles.

Latem 2014 roku, trio wydało EP-kę dla nowojorskiego Cascine, stając się w ten sposób jednym z kilku polskich zespołów tak bardzo zaznaczających swoją obecność w zachodnim przemyśle muzycznym. Wydanie to otworzyło drzwi do regularnej promocji ich materiału za granicą.

Ich drugi album „Orneta” był niespodzianką w październiku 2015 roku. „Orneta”, jak każdy student drugiego roku, a zwłaszcza ten po sukcesie komercyjnym starszego brata, był oczekiwany na długo przed premierą. „Orneta” to płyta taneczna, ale też kontemplacyjna i melancholijna. Co ważne, ich ostatnia trasa pokazała, że grupa nadal świetnie czuje się w graniu tanecznego materiału pełnego improwizacji i energii.