26-28.07.2019   Płock

David August

David August

Urodzony w Hamburgu w 1990 roku, August komponuje i wykonuje wielopłaszczyznową muzykę elektroniczną. „Tworzenie muzyki – akt tworzenia w ogóle – powinien być wolny od racjonalizmu. W najlepszym wypadku powinien polegać wyłącznie na komunikacji z podświadomością”. Rozmawiając z Davidem, można zdać sobie sprawę z wartości, jaką przykłada do swojej niezależności artystycznej i niezłomnej szczerości. Jego muzyczną podróż można prześledzić poprzez wieloletnią już twórczość; serię wczesnych singli i remiksów (2010-2014), po debiutancki album pt. „Times” (2013), aż do łamiących schematy produkcji wydanych w pod-wytwórni Ninja Tune, Counter Records (2016), a także ukończenie kierunku Tonmeister (2017). Idąc dalej, David nadal eksploruje ścieżki, które jeszcze nie zostały odkryte.

Właśnie to zwabiło Augusta do Palestriny, rozpadającego się, mniej znanego, wiejskiego miasteczka, spoczywającego wysoko w szczytach Monti Prenestini – kolosalnego łańcucha górskiego, górującego nad środkowymi Włochami. Jest to miejsce narodzin jego matki, które miało wpływ na inspirację młodego muzyka. „Po 26 latach nagle odczuwam potrzebę silniejszego połączenia się z moimi śródziemnomorskimi korzeniami i tutejszą kulturą. To miejsce było we mnie obecne, ale raczej trzymałem je w ukryciu, z dala od mojej twórczości. Korzenie zawsze wywoływały we mnie silne emocje.”

Podczas gdy jego live show przybiera różne kształty i formy, improwizacja cały czas jest bardzo ważną częścią fascynacji artysty. Niezależnie od tego, czy występuje solo dla telewizji Boiler Room (2014) i Resident Advisor Live Session (2015), a także gdy rekrutuje zaufanych muzyków do swojego live bandu (2015-2016) lub nawiązuje współpracę z Deutsches Symphonie-Orchester z Berlina (2016), jego ekspresja pozostaje niezmienna.

Enrico Sangiuliano

Enrico Sangiuliano

Enrico Sangiuliano to producent, performer i inżynier dźwięku urodzony w Reggio Emilia we Włoszech. Od dzieciństwa był zafascynowany różnego rodzaju dźwiękami z najbliższego otoczenia, a kiedy był nastolatkiem zaczął interesować się technologią i już w latach 90. tworzył własne produkcje na domowym komputerze.

W tym samym czasie, odwiedzał wiele nielegalnych rave’ów odbywających się w północnych Włoszech. Kiedy przyjaciel słuchał jednego z jego setów, szybko przedstawił go jednemu z głównych organizatorów undergroundowych imprez, który po 10 minutach słuchania gry Enrico, powiedział mu: „You’re In!”. Od tego momentu artysta spędził 10 lat grając w całym kraju – od małych kameralnych miejsc, po duże wydarzenia na wolnym powietrzu. Wiele z jego niewydanych do dziś utworów jest uważanych za hymny imprez ówczesnego okresu. 

Od 2009 roku produkcje Enrico ukazują się w cenionych wytwórniach, takich jak Truesoul, Herzblut, Gem Records, Octopus Recordings i Rhythm Converted. Duże międzynarodowe uznanie zyskał jednak dopiero w sierpniu 2015 roku wraz z remiksem „Can You Hear Me” DJ Borisa. Utwór znalazł się w czołówce najczęściej kupowanych utworów techno w sklepie Beatport i został nominowany do IDMA Awards w kategorii „Best Techno / Tech-House Track of 2015”.

Budując swoją pozycję na scenie techno oraz wydając w labelu Truesoul, nawiązanie współpracy z wytwórnią Drumcode było dla Enrico naturalnym procesem. Opublikował tam m.in. takie utwory, jak „Trrbulence”, „Start Of Madness” i jego rekordową EP-kę „Moon Rocks” wydanej w sierpniu 2016 roku, na której wszystkie 4 utwory pojawiały się w Beatports Techno Top10, przy czym utwór wiodący zajmował 1 miejsce na przestrzeni ponad 6 tygodni. Potem, po 6-miesięcznej przerwie studyjnej, wydał tam m.in. EP-kę „Astral Projection” i album pt. „Biomorph”. Ponadto, w swojej karierze miał okazję remiksować m.in. Armanda Van Heldena, Dusty Kida oraz Moby’ego i jego klasyk „Why Does My Heart Feel So Bad”. 

FJAAK live

FJAAK live

FJAAK, berlińskie trio pasjonatów sprzętu analogowego, działa na scenie od kilku lat. Dorastając razem na obrzeżach Berlina, Felix Wagner, Aaron Röbig i Kevin Kozicki dość wcześnie rozpoczęli swoją przygodę z tworzeniem muzyki, by ostatecznie poświęcić się brzmieniom tego miasta, czyli techno. Stało się to w 2009 r. kiedy we wspólnie dzielonych 50 m2 postanowili odkryć wspólną muzyczną ścieżkę.

Trio po raz pierwszy zetknęło się ze sceną muzyki elektronicznej, kiedy organizowało nielegalne imprezy rave w Berlinie i okolicach, co później doprowadziło ich do uruchomienia własnej serii wydarzeń z brzmieniami techno o nazwie Machine Vibes. Bazując tylko na analogowym sprzęcie i wyłącznie winylowych DJ setach, odwiedzili kluby nie tylko w Niemczech, ale w całej Europie, co miało znaczny wpływ na pozyskanie kolejnych fanów ich projektu.

Rok 2014 był punktem zwrotnym w karierze FJAAK – stało się tak, ponieważ Modeselektor – właściciele wytwórni 50Weapons – zdecydowali się przyjąć Felixa, Aarona i Kevina pod swoje skrzydła. Współpraca okazała się bardzo obiecująca, ponieważ wydali tam kilka świetnie przyjętych EP-ek i swój debiutancki album, w międzyczasie podróżując z występami po różnych zakątkach globu.

Pomimo młodego wieku, FJAAK zagrali już kilkaset koncertów na żywo, promując swoje charakterystyczne analogowe brzmienie na całym świecie – od Los Angeles do Pekinu, od SXSW do Berghain. FJAAK, odwiedzając te wszystkie miejsca, nieustannie dostarczają fanom to, co jest ich znakiem rozpoznawczym: surowe, analogowe techno!