26-28.07.2019   Płock

Dirtyphonics liive

Dirtyphonics liive

Dirtyphonics, to grupa przełamująca schematy muzyki basowej, wbrew obowiązującym schematom i ograniczeniom.

„Zaczęliśmy od grania w metalowych zespołach”, wspomina Charly. „Nasze brzmienie zawsze miało być potężne i mieć duży wpływ. Od dnia, w którym zaczęliśmy, rzuciliśmy sobie wyzwanie, by stworzyć coś nowego – uwielbiamy przekraczać granice”. Dzięki wzmożonej aktywności na scenie i energii, udało im się tego dokonać i przekazać w formie muzyki elektronicznej.

Fundamentem twórczości Dirtyphonics są różne odłamy muzyki basowej, wliczając w to m.in. drum and bass, mocny house i dubstep, których mieszanka przemówiła do nowej generacji fanów muzyki tanecznej. „Czerpiemy inspiracje ze wszystkiego” – mówi „Pitchin”. „Wychowaliśmy się, słuchając tak wielu różnych gatunków muzycznych i zdecydowanie nie chcemy utknąć w konkretnym nurcie. Mamy największą frajdę mieszając je wszystkie razem, aby stworzyć coś wyjątkowego”.

Dirtyphonics zdobyli sympatię fanów już po wydaniu debiutanckiego „French Fuck” z 2008 roku, który dotarł na szczyt listy sprzedażowej sklepu Beatport. Kolejne single, czyli „Quark” i „Vandals” udowodniły, że wniebowstąpienie zespołu nie było fluke, pokazując charakterystyczną wizję gripy. Francuzi szybko stali się się rozchwytywanym projektem w kwestii remiksów, co przełożyło się na współpracę z takimi artystami, jak Skrillex, Bloody Beetroots, Marilyn Manson, Steve Aoki, Borgore, Nero, Kaskade, Knife Party, The Chainsmokers i Linkin Park.

W 2013 roku Dirtyphonics wydali swój debiutancki album pt. „Irreverence” w wytwórni Dim Mak Records, prezentując zakres tworzonej przez nich muzyki. Na krążku pojawiły się docenione przez krytyków single – „DIRTY”, „Walk In The Fire” i „No Stopping Us”, a także szeroka gama muzycznych stylistyk – od drumstepu, po gitary, perkusje i mocne wpływy heavy metalu.

Po tym wydarzeniu wydali swoją EP-kę „Write Your Future” oraz wstrząsnęli światem drum & bass utworem pt „Anonymous”, który był odtwarzany na SoundCloud ponad milion razy. Po trasie koncertowej po Ameryce Północnej i wydaniu EP-ki pt. „Night Ride”, DJ MAG dał im tytuł „Best French electronic band”.

Niedawno, Dirtyphonics połączyli siły z Sullivanem Kingiem i wydali aby EP-kę pt. „Vantablack”, gdzie połączyli potężne brzmienia elektroniki z heavy metalem, kolejny raz przesuwając gatunkowe granice.

Eatbrain League: Teddy Killerz b2b Jade b2b Fourward ft. MC Coppa

Eatbrain League: Teddy Killerz b2b Jade b2b Fourward ft. MC Coppa

Jade

Właściciel wytwórni Eatbrain, Simon Gabor aka JADE od początku 2000 roku działa scenie drum & bass, pozostawiając swój ślad w legendarnych wytwórniach, takich jak Moving Shadow i Black Sun Empire Recordings. Dzięki wczesnym wydawnictwom i kontynuowaniu ich wizji przez resztę dekady, Jade był pionierem brzmienia znanego jako „neurofunk”.. Unikalny i agresywny styl Jade’a zapewnił mu miejsce wśród najlepszych producentów gatunku, a jego świetnie umiejętności jako DJ-skie sprawiły, że stał się jednym z najbardziej znanych węgierskich muzyków eksportowych w Europie i poza nią. 

Fourward

Pod silnym wpływem takich artystów, jak Bad Company, Noisia i Ed Rush & Optical, austriacki kolektyw (tworzy go czterech artystów: Dominik, Ludwig, Lukas i Niklas) powstał w 2007 roku, łącząc niezliczoną ilość wpływów i stylów w jedno, by szturmem podbić scenę  wydawnictwami w wielu uznanych wytwórniach – wśród nich były m.in. Virus, Vision, Audioporn, Shogun Audio i Eatbrain. 

Teddy Killerz

Rosyjskie trio Teddy Killerz, od początku swojej działalności nieustannie przekraczało granice, pracując na pokaźną dyskografię i przeprowadzając liczne międzynarodowe trasy, nie wykazując przy tym absolutnie żadnych oznak stagnacji. Dzięki znanym publiczności wydawnictwom w legendarnych wytwórniach, takich jak BMG, Universal, Ram, Eatbrain, Vision, UKF i wielu innych, członkowie kolektywu wielokrotnie udowodnili, że należą do najbardziej liczących się graczy na scenie.

MC Coppa

Marvin Hay aka COPPA jest uznawany za wszechstronnego mistrza ceremonii i świetnego tekściarza. Jego talent sprawił, że wystąpił w ponad 34 krajach na całym świecie, m.in. w Malezji, Singapuru, Rosji, Finlandii i Dubaju. Ostry liryzm i charakterystyczny wokal sprawiły, że Coppa stał się jednym z najbardziej poszukiwanych MC’s w świecie drum & bass i miał okazję prezentować swoje umiejętności na wielu festiwalach na świecie. 

Enrico Sangiuliano

Enrico Sangiuliano

Enrico Sangiuliano to producent, performer i inżynier dźwięku urodzony w Reggio Emilia we Włoszech. Od dzieciństwa był zafascynowany różnego rodzaju dźwiękami z najbliższego otoczenia, a kiedy był nastolatkiem zaczął interesować się technologią i już w latach 90. tworzył własne produkcje na domowym komputerze.

W tym samym czasie, odwiedzał wiele nielegalnych rave’ów odbywających się w północnych Włoszech. Kiedy przyjaciel słuchał jednego z jego setów, szybko przedstawił go jednemu z głównych organizatorów undergroundowych imprez, który po 10 minutach słuchania gry Enrico, powiedział mu: „You’re In!”. Od tego momentu artysta spędził 10 lat grając w całym kraju – od małych kameralnych miejsc, po duże wydarzenia na wolnym powietrzu. Wiele z jego niewydanych do dziś utworów jest uważanych za hymny imprez ówczesnego okresu. 

Od 2009 roku produkcje Enrico ukazują się w cenionych wytwórniach, takich jak Truesoul, Herzblut, Gem Records, Octopus Recordings i Rhythm Converted. Duże międzynarodowe uznanie zyskał jednak dopiero w sierpniu 2015 roku wraz z remiksem „Can You Hear Me” DJ Borisa. Utwór znalazł się w czołówce najczęściej kupowanych utworów techno w sklepie Beatport i został nominowany do IDMA Awards w kategorii „Best Techno / Tech-House Track of 2015”.

Budując swoją pozycję na scenie techno oraz wydając w labelu Truesoul, nawiązanie współpracy z wytwórnią Drumcode było dla Enrico naturalnym procesem. Opublikował tam m.in. takie utwory, jak „Trrbulence”, „Start Of Madness” i jego rekordową EP-kę „Moon Rocks” wydanej w sierpniu 2016 roku, na której wszystkie 4 utwory pojawiały się w Beatports Techno Top10, przy czym utwór wiodący zajmował 1 miejsce na przestrzeni ponad 6 tygodni. Potem, po 6-miesięcznej przerwie studyjnej, wydał tam m.in. EP-kę „Astral Projection” i album pt. „Biomorph”. Ponadto, w swojej karierze miał okazję remiksować m.in. Armanda Van Heldena, Dusty Kida oraz Moby’ego i jego klasyk „Why Does My Heart Feel So Bad”.