26-28.07.2019   Płock

David August

David August

Urodzony w Hamburgu w 1990 roku, August komponuje i wykonuje wielopłaszczyznową muzykę elektroniczną. „Tworzenie muzyki – akt tworzenia w ogóle – powinien być wolny od racjonalizmu. W najlepszym wypadku powinien polegać wyłącznie na komunikacji z podświadomością”. Rozmawiając z Davidem, można zdać sobie sprawę z wartości, jaką przykłada do swojej niezależności artystycznej i niezłomnej szczerości. Jego muzyczną podróż można prześledzić poprzez wieloletnią już twórczość; serię wczesnych singli i remiksów (2010-2014), po debiutancki album pt. „Times” (2013), aż do łamiących schematy produkcji wydanych w pod-wytwórni Ninja Tune, Counter Records (2016), a także ukończenie kierunku Tonmeister (2017). Idąc dalej, David nadal eksploruje ścieżki, które jeszcze nie zostały odkryte.

Właśnie to zwabiło Augusta do Palestriny, rozpadającego się, mniej znanego, wiejskiego miasteczka, spoczywającego wysoko w szczytach Monti Prenestini – kolosalnego łańcucha górskiego, górującego nad środkowymi Włochami. Jest to miejsce narodzin jego matki, które miało wpływ na inspirację młodego muzyka. „Po 26 latach nagle odczuwam potrzebę silniejszego połączenia się z moimi śródziemnomorskimi korzeniami i tutejszą kulturą. To miejsce było we mnie obecne, ale raczej trzymałem je w ukryciu, z dala od mojej twórczości. Korzenie zawsze wywoływały we mnie silne emocje.”

Podczas gdy jego live show przybiera różne kształty i formy, improwizacja cały czas jest bardzo ważną częścią fascynacji artysty. Niezależnie od tego, czy występuje solo dla telewizji Boiler Room (2014) i Resident Advisor Live Session (2015), a także gdy rekrutuje zaufanych muzyków do swojego live bandu (2015-2016) lub nawiązuje współpracę z Deutsches Symphonie-Orchester z Berlina (2016), jego ekspresja pozostaje niezmienna.

Dimension

Dimension

Artysta, którego muzyka idealnie balansuje między klubowym parkietem a radiem. Dimension wyróżnia się pasją, kreatywnością i odwagą w sięganiu po mniej oczywiste brzmienia – to wszystko pomogło mu w osiągnięciu pozycji jednego z najbardziej rozchwytywanych producentów w bassowej elektronice. 

Już na wczesnym etapie swojej kariery, artysta przyciągnął uwagę wielu producentów i DJ-ów, takich jak Andy C, Sub Focus i Chase & Status. Autorzy ostatniego z wymienionych projektów zaproponowali mu kontrakt z prowadzoną przez nich wytwórnią MTA Records, którego rezultatem było nawiązanie współpracy pod koniec 2014 r.

W ciągu następnych kilkunastu miesięcy, Dimension zremiksował utwory autorstwa Chase & Status, Nero i Duke’a Dumonta, a także wydał takie produkcje, jak „Love To Me”, „Maschinen”, „Pull Me Under”, „Dark Lights”, „Panzer” oraz „Whip Slap”, które było najlepiej sprzedającym się drum & bassowym utworem roku oraz zajęło 18 miejsce w ogólnym zestawieniu Beatport Top 100 – pozycję, jakiej zazwyczaj nie osiągają produkcje w takiej stylistyce. W radiu, materiał artysty stale wspierali m.in. Zane Lowe, Mistajam czy Annie Mac.

Punktem zwrotnym dla Dimension był rok 2016, kiedy wydał dwa single – „Automatik” oraz „UK” (oba uznane jako „Hottest Record In The World)”, które zyskały uznanie wśród wielu DJ-ów na całym świecie, w tym Pete’a Tonga. Niedawno, ukazał się jego kolejny hit, czyli „Desire”, współprodukowany wraz z Sub Focus.

Dirtyphonics liive

Dirtyphonics liive

Dirtyphonics, to grupa przełamująca schematy muzyki basowej, wbrew obowiązującym schematom i ograniczeniom.

„Zaczęliśmy od grania w metalowych zespołach”, wspomina Charly. „Nasze brzmienie zawsze miało być potężne i mieć duży wpływ. Od dnia, w którym zaczęliśmy, rzuciliśmy sobie wyzwanie, by stworzyć coś nowego – uwielbiamy przekraczać granice”. Dzięki wzmożonej aktywności na scenie i energii, udało im się tego dokonać i przekazać w formie muzyki elektronicznej.

Fundamentem twórczości Dirtyphonics są różne odłamy muzyki basowej, wliczając w to m.in. drum and bass, mocny house i dubstep, których mieszanka przemówiła do nowej generacji fanów muzyki tanecznej. „Czerpiemy inspiracje ze wszystkiego” – mówi „Pitchin”. „Wychowaliśmy się, słuchając tak wielu różnych gatunków muzycznych i zdecydowanie nie chcemy utknąć w konkretnym nurcie. Mamy największą frajdę mieszając je wszystkie razem, aby stworzyć coś wyjątkowego”.

Dirtyphonics zdobyli sympatię fanów już po wydaniu debiutanckiego „French Fuck” z 2008 roku, który dotarł na szczyt listy sprzedażowej sklepu Beatport. Kolejne single, czyli „Quark” i „Vandals” udowodniły, że wniebowstąpienie zespołu nie było fluke, pokazując charakterystyczną wizję gripy. Francuzi szybko stali się się rozchwytywanym projektem w kwestii remiksów, co przełożyło się na współpracę z takimi artystami, jak Skrillex, Bloody Beetroots, Marilyn Manson, Steve Aoki, Borgore, Nero, Kaskade, Knife Party, The Chainsmokers i Linkin Park.

W 2013 roku Dirtyphonics wydali swój debiutancki album pt. „Irreverence” w wytwórni Dim Mak Records, prezentując zakres tworzonej przez nich muzyki. Na krążku pojawiły się docenione przez krytyków single – „DIRTY”, „Walk In The Fire” i „No Stopping Us”, a także szeroka gama muzycznych stylistyk – od drumstepu, po gitary, perkusje i mocne wpływy heavy metalu.

Po tym wydarzeniu wydali swoją EP-kę „Write Your Future” oraz wstrząsnęli światem drum & bass utworem pt „Anonymous”, który był odtwarzany na SoundCloud ponad milion razy. Po trasie koncertowej po Ameryce Północnej i wydaniu EP-ki pt. „Night Ride”, DJ MAG dał im tytuł „Best French electronic band”.

Niedawno, Dirtyphonics połączyli siły z Sullivanem Kingiem i wydali aby EP-kę pt. „Vantablack”, gdzie połączyli potężne brzmienia elektroniki z heavy metalem, kolejny raz przesuwając gatunkowe granice.