26-28.07.2019   Płock

David August

David August

Urodzony w Hamburgu w 1990 roku, August komponuje i wykonuje wielopłaszczyznową muzykę elektroniczną. „Tworzenie muzyki – akt tworzenia w ogóle – powinien być wolny od racjonalizmu. W najlepszym wypadku powinien polegać wyłącznie na komunikacji z podświadomością”. Rozmawiając z Davidem, można zdać sobie sprawę z wartości, jaką przykłada do swojej niezależności artystycznej i niezłomnej szczerości. Jego muzyczną podróż można prześledzić poprzez wieloletnią już twórczość; serię wczesnych singli i remiksów (2010-2014), po debiutancki album pt. „Times” (2013), aż do łamiących schematy produkcji wydanych w pod-wytwórni Ninja Tune, Counter Records (2016), a także ukończenie kierunku Tonmeister (2017). Idąc dalej, David nadal eksploruje ścieżki, które jeszcze nie zostały odkryte.

Właśnie to zwabiło Augusta do Palestriny, rozpadającego się, mniej znanego, wiejskiego miasteczka, spoczywającego wysoko w szczytach Monti Prenestini – kolosalnego łańcucha górskiego, górującego nad środkowymi Włochami. Jest to miejsce narodzin jego matki, które miało wpływ na inspirację młodego muzyka. „Po 26 latach nagle odczuwam potrzebę silniejszego połączenia się z moimi śródziemnomorskimi korzeniami i tutejszą kulturą. To miejsce było we mnie obecne, ale raczej trzymałem je w ukryciu, z dala od mojej twórczości. Korzenie zawsze wywoływały we mnie silne emocje.”

Podczas gdy jego live show przybiera różne kształty i formy, improwizacja cały czas jest bardzo ważną częścią fascynacji artysty. Niezależnie od tego, czy występuje solo dla telewizji Boiler Room (2014) i Resident Advisor Live Session (2015), a także gdy rekrutuje zaufanych muzyków do swojego live bandu (2015-2016) lub nawiązuje współpracę z Deutsches Symphonie-Orchester z Berlina (2016), jego ekspresja pozostaje niezmienna.

Deaf Can Dance

Deaf Can Dance

Deaf Can Dance to nowy projekt Phila Jenskiego, tegorocznego ambasadora konkursu BURN Residency. Jego przygoda DJ-ska rozpoczęła się w 2005 roku i od tamtej pory jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci na polskiej scenie muzyki elektronicznej. Phil urodził się ze znacznym ubytkiem słuchu i od urodzenia nosi aparaty słuchowe – stąd właśnie powstała nazwa nowego aliasu Deaf Can Dance.

Jak powiedział o sobie: „Nigdy nie chciałem, żeby ludzie postrzegali moje sety przez pryzmat mojego niedosłuchu i chciałem być oceniany tak samo jak wszyscy inni. Przez długi czas moi znajomi nawet nie byli świadomi mojej dysfunkcji, jak i samych aparatów. Z czasem miałem coraz większy dystans do tej sytuacji, aż w końcu z mojej słabości uczyniłem moją siłę. Główną ideą tego projektu jest muzyczna podróż przez świat dźwięków, które są niezwykłe i niebanalne.”

Degs

Degs

Zanurzony w soul, r&b, hip-hopie i rockowej muzyce przez swoich angielsko-kenijskich rodziców, Andrew Davies aka MC Degs poznał brzmiena drum & bass jako nastolatek i natychmiast zakochał się w tym gatunku.

Jako dziecko uczył się gry na różnych instrumentach, ale później poświęcił swoją uwagę działalności wokalnej, eksperymentując właśnie z połamanymi brzmieniami. Dzięki temu, w 2011 roku Degs stał się rezydentem Frequency Drum & Bass Sessions (Volks, Brighton). Jego sukces w Brighton doprowadził do występów w całej Wielkiej Brytanii, a potem w Europie.

Ostatnio, Degs jako MC udziela się wokalnie również podczas płynących i cieplejszych setów drum & bass m.in. z takimi postaciami, jak London Elektricity, BCee, LSB, Logistics, Blu Mar Ten. To sprawiło, że regularnie występuje na Hospitality i eventach wytwórni Spearhead.