26-28.07.2019   Płock

Charlotte de Witte

Charlotte de Witte

Charlotte de Witte to objawienie sceny techno ostatnich lat. Belgijka nigdy nie bała się wyzwań i poświęciła się karierze oraz brzmieniom, które kocha. Widać to w bezkompromisowych, mocnych setach techno grywanych w całej Europie. Nie stało się zaskoczeniem, że Charlotte zaczęła występować też na innych kontynentach. Grała już w Azji, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także w Australii, Nowej Zelandii, Ameryce Środkowej i Południowej. Dołączyła tym samym do niewielkiej grupy, która występuje wszędzie – od największych scen po kameralne rave’owe kluby. 

Poza potwierdzeniem swoich umiejętności podczas występów na żywo, Charlotte bardzo mocno skupiła się również na pracy w studiu. O ile sety dają gwarancję parkietowej energii, tak jej strona produkcyjna eksponuje inne muzyczne oblicze. Jej odmienne podejście do własnych utworów jest nieco bardziej mroczne, choć w produkcjach korzysta również z własnego wokalu. „Tworzenie muzyki naprawdę daje mi szansę na dotarcie do bardziej emocjonalnej strony muzyki elektronicznej, którą kocham. Muzykę, która ma w sobie tę melancholijną stronę, po prostu uważam za o wiele bardziej interesującą – niezależnie od tego, czy jest grana na żywo, w studiu czy tylko słucham jej w domu”.

Jej debiutancka EP-ka w Turbo Recordings pt. „Weltschmerz EP” zyskała ogromne międzynarodowe uznanie. Co ważne, jej wydawnictwa i pełny terminarz występów wskazują, że cały czas nie zwalnia tempa. My Feeling”, z kolejnej EP-ki z Turbo Recordings również zostało świetnie przyjęte przez fanów, a „Sehnsucht” doceniła redakcja Mixmaga w 2016 roku, kiedy także Charlotte zdobyła nagrodę Red Bull Elektropedia dla najlepszego producenta w ojczystej Belgii. 

Colin Benders

Colin Benders

Collin Benders, jazzowy i hip-hopowy koneser z Utrechtu oraz człowiek stojący za projekt The Kyteman Orchestra, posiada wielką sympatię do syntezatorów modularnych. Jego muzyka jest pełna melodii i „flow”, które nawiązuje do jego hip-hopowych korzeni.

Już jako 17-letni trębacz, Colin koncertował w Europie, RPA i Indonezji. W wieku 22 lat założył Kyteman’s Hiphop Orchestra, z którą zdobył wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, takich jak Dutch Pop Prize 2009, Edison i Silver Harp. Po roku zdecydował jednak, że konieczne jest zakończenie tego projektu w celu zbadania innych ścieżek muzycznych. Wraz ze swoim następcą, The Kyteman Orchestra, Benders przyjął bardziej klasyczne podejście, współpracując m.in. ze śpiewakami operowymi i chórami, co oznaczało, że podczas koncertów na scenie pojawiało się ponad 50 osób. Kontrastując ze skrupulatną organizacją muzyczną tak rozległego projektu, kolejnym krokiem, jaki Benders zrobił z The Kyteman Orchestra, była seria całkowicie improwizowanych koncertów. Przed wejściem na scenę nie było partytur – ani jednej nuty, schematu, ani klucza, poza swojego rodzaju językiem migowym, z którym Benders mógł się komunikować podczas koncertu ze swoimi muzykami. 

Po tym jak muzycy zdecydowali, że nadszedł czas, aby podążać zupełnie inną drogą, nie ma już koncertów z kompletną orkiestrą na scenie. Colin występuje z orkiestrą ukrytą w kilku pudełkach wypełnionych (głównie analogowymi) modułami syntezatorów. Wraz z budowaną przez siebie konfiguracją, Benders przyjmuje podejście polifoniczno-harmoniczne, które brzmi świeżo, ale nawiązuje również do początku ery syntezatorów.

David August

David August

Urodzony w Hamburgu w 1990 roku, August komponuje i wykonuje wielopłaszczyznową muzykę elektroniczną. „Tworzenie muzyki – akt tworzenia w ogóle – powinien być wolny od racjonalizmu. W najlepszym wypadku powinien polegać wyłącznie na komunikacji z podświadomością”. Rozmawiając z Davidem, można zdać sobie sprawę z wartości, jaką przykłada do swojej niezależności artystycznej i niezłomnej szczerości. Jego muzyczną podróż można prześledzić poprzez wieloletnią już twórczość; serię wczesnych singli i remiksów (2010-2014), po debiutancki album pt. „Times” (2013), aż do łamiących schematy produkcji wydanych w pod-wytwórni Ninja Tune, Counter Records (2016), a także ukończenie kierunku Tonmeister (2017). Idąc dalej, David nadal eksploruje ścieżki, które jeszcze nie zostały odkryte.

Właśnie to zwabiło Augusta do Palestriny, rozpadającego się, mniej znanego, wiejskiego miasteczka, spoczywającego wysoko w szczytach Monti Prenestini – kolosalnego łańcucha górskiego, górującego nad środkowymi Włochami. Jest to miejsce narodzin jego matki, które miało wpływ na inspirację młodego muzyka. „Po 26 latach nagle odczuwam potrzebę silniejszego połączenia się z moimi śródziemnomorskimi korzeniami i tutejszą kulturą. To miejsce było we mnie obecne, ale raczej trzymałem je w ukryciu, z dala od mojej twórczości. Korzenie zawsze wywoływały we mnie silne emocje.”

Podczas gdy jego live show przybiera różne kształty i formy, improwizacja cały czas jest bardzo ważną częścią fascynacji artysty. Niezależnie od tego, czy występuje solo dla telewizji Boiler Room (2014) i Resident Advisor Live Session (2015), a także gdy rekrutuje zaufanych muzyków do swojego live bandu (2015-2016) lub nawiązuje współpracę z Deutsches Symphonie-Orchester z Berlina (2016), jego ekspresja pozostaje niezmienna.