26-28.07.2019   Płock

Charlotte de Witte

Charlotte de Witte

Charlotte de Witte to objawienie sceny techno ostatnich lat. Belgijka nigdy nie bała się wyzwań i poświęciła się karierze oraz brzmieniom, które kocha. Widać to w bezkompromisowych, mocnych setach techno grywanych w całej Europie. Nie stało się zaskoczeniem, że Charlotte zaczęła występować też na innych kontynentach. Grała już w Azji, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także w Australii, Nowej Zelandii, Ameryce Środkowej i Południowej. Dołączyła tym samym do niewielkiej grupy, która występuje wszędzie – od największych scen po kameralne rave’owe kluby. 

Poza potwierdzeniem swoich umiejętności podczas występów na żywo, Charlotte bardzo mocno skupiła się również na pracy w studiu. O ile sety dają gwarancję parkietowej energii, tak jej strona produkcyjna eksponuje inne muzyczne oblicze. Jej odmienne podejście do własnych utworów jest nieco bardziej mroczne, choć w produkcjach korzysta również z własnego wokalu. „Tworzenie muzyki naprawdę daje mi szansę na dotarcie do bardziej emocjonalnej strony muzyki elektronicznej, którą kocham. Muzykę, która ma w sobie tę melancholijną stronę, po prostu uważam za o wiele bardziej interesującą – niezależnie od tego, czy jest grana na żywo, w studiu czy tylko słucham jej w domu”.

Jej debiutancka EP-ka w Turbo Recordings pt. „Weltschmerz EP” zyskała ogromne międzynarodowe uznanie. Co ważne, jej wydawnictwa i pełny terminarz występów wskazują, że cały czas nie zwalnia tempa. My Feeling”, z kolejnej EP-ki z Turbo Recordings również zostało świetnie przyjęte przez fanów, a „Sehnsucht” doceniła redakcja Mixmaga w 2016 roku, kiedy także Charlotte zdobyła nagrodę Red Bull Elektropedia dla najlepszego producenta w ojczystej Belgii. 

Colin Benders

Colin Benders

Collin Benders, jazzowy i hip-hopowy koneser z Utrechtu oraz człowiek stojący za projekt The Kyteman Orchestra, posiada wielką sympatię do syntezatorów modularnych. Jego muzyka jest pełna melodii i „flow”, które nawiązuje do jego hip-hopowych korzeni.

Już jako 17-letni trębacz, Colin koncertował w Europie, RPA i Indonezji. W wieku 22 lat założył Kyteman’s Hiphop Orchestra, z którą zdobył wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, takich jak Dutch Pop Prize 2009, Edison i Silver Harp. Po roku zdecydował jednak, że konieczne jest zakończenie tego projektu w celu zbadania innych ścieżek muzycznych. Wraz ze swoim następcą, The Kyteman Orchestra, Benders przyjął bardziej klasyczne podejście, współpracując m.in. ze śpiewakami operowymi i chórami, co oznaczało, że podczas koncertów na scenie pojawiało się ponad 50 osób. Kontrastując ze skrupulatną organizacją muzyczną tak rozległego projektu, kolejnym krokiem, jaki Benders zrobił z The Kyteman Orchestra, była seria całkowicie improwizowanych koncertów. Przed wejściem na scenę nie było partytur – ani jednej nuty, schematu, ani klucza, poza swojego rodzaju językiem migowym, z którym Benders mógł się komunikować podczas koncertu ze swoimi muzykami. 

Po tym jak muzycy zdecydowali, że nadszedł czas, aby podążać zupełnie inną drogą, nie ma już koncertów z kompletną orkiestrą na scenie. Colin występuje z orkiestrą ukrytą w kilku pudełkach wypełnionych (głównie analogowymi) modułami syntezatorów. Wraz z budowaną przez siebie konfiguracją, Benders przyjmuje podejście polifoniczno-harmoniczne, które brzmi świeżo, ale nawiązuje również do początku ery syntezatorów.

Courtesy

Courtesy

Najaaraq Vestbirk, czyli Courtesy, jest duńską DJ-ką i właścicielką wytwórni Kulør. Godziny spędzone w mniej popularnych sekcjach sklepów płytowych na całym świecie oraz nagrania pochodzące z jej rodzinnego miasta, Kopehnagi, dały efekt w postaci unikalnego stylu. Jej sety są tak samo ważne dla głowy, jak i dla ciała – łączy je wspólna nić inteligentnych i emocjonalnych brzmień.

To wielopłaszczyznowe podejście do DJ-ingu odzwierciedlają przedsięwzięcia, które Courtesy zapoczątkowała lata temu. W połowie 2000 roku zadebiutowała jako DJ-ka w duecie Ung Flugt, a następnie założyła Dunkel Radio – podkast, blog i audycję radiową, które urosło do rangi jednej z wiodących platform z muzyka elektroniczną w Danii. Następnie Apeiron Crew, stworzone wraz z Mama Snake, Solid Blake i Smokey, to projekt, z którym w formule b2b zwiedziła Europę Z kolei Ectotherm – wytwórnia płytowa działająca we współpracy z Mama Snake, zaledwie 5 EP-kami zdziałała wiele, by pokazać światu świeże podejście artystów z Kopenhagi do techno. Kolejna inicjatywa to Kulør, łączącą świat muzyki ze sztuką, fotografią i pisarstwem.

Courtesy jest jednak przede wszystkim DJ-ką. Ważne momenty jej kariery w 2018 r. to między innymi mixy dla Dekmantel i Mixmaga, wyróżniające się występy na Nachtdigital i dla Boiler Room na Dekmantelu oraz podczas Klubnacht w Berghain, której kuratorem był Marcel Dettmann. W 2019 r. artystka zamierza kontynuować poszukiwanie nowych i ekscytujących muzycznych przygód, przez podróże po klubach i festiwalach po całym świecie.