26-28.07.2019   Płock

Brookes Brothers

Brookes Brothers

Brookes Brothers to jedna z najbardziej szanowanych kolaboracji produkcyjnych na scenie drum and bass, która w swojej twórczości śmiało korzysta z ciepłych brzmień takich gatunków i nurtów, jak disco i soul. 

Autorzy hitu pt. „Loveline” granego na antenie radia BBC Radio 1 i wydanego w Breakbeat Kaos pod koniec 2012 roku, później związali się z wytwórnią, z którą współpracowali na początku swojej kariery, czyli Viper Recordings. Bracia Brookes wydali tam m.in jeden ze swoich największych hitów, czyli „Carry Me On”, wybrany jako „Hottest Record in the World” przez Zane’a Lowe’a, obecne na playlistach BBC Radio 1 i 1Xtra oraz zanotowane na 7 miejscu na oficjalnej liście przebojów UK Independent Charts. 

Wraz z sukcesami ich solowych produkcji i kolaboracji, Brookes Brothers budowali swoją pozycję również jako świetni remikserzy. Na swoim koncie mają przeróbki m.in. takich kawałków, jak „Let You Go” Chase and Status czy „Must Be The Feeling” Nero. Ponadto, remiksowali utwory Wretch 32, Plan B, Crystal Fighters i Maverick Sabre, a także produkowali utwory chociażby na potrzeby albumu „Playing in the Shadows” autorstwa Example.

Catz 'n Dogz

Catz 'n Dogz

Nie ulega wątpliwości – bliscy przyjaciele Grzegorz i Wojciech stworzyli niesamowity muzyczny projekt. Od lokalnego szczecińskiego podwórka, do międzynarodowego rozgłosu, dzięki występom w najgorętszych miejscach na całym świecie, własnej wytwórni płytowej oraz świetnym wydawnictwom. Kolejne z nich, czyli długo oczekiwany album pt. „Friendship”, ukaże się w 2019 roku. 

Duet Catz ‚n Dogz miał swój mocny udział w popularyzacji muzyki elektronicznej w Europie Wschodniej, co przyczyniło się do pojawienia się na okładkach Mixmaga oraz DJ Mag Spain. Ponadto, zajmowali miejsca na elitarnych listach przebojów, takich jak RA Top 100 i DJ Mag’s Top 10 Albums 2015 za ich album „Basic Colour Theory”. Innymi wyróżnieniami są m.in. nominacja do nagrody WMC Awards 2013 z utworem „They Frontin'” oraz tytuł „Producentów Roku” od Muno.pl. 

Szczecin, rodzinne miasto Catz ‚n Dogz, znajduje się w bliskiej odległości od Berlina, dlatego Grzegorz i Wojciech od początku interesowali się tamtejszym brzmieniem techno. Jak twierdzą, nie jest to jednak jedyna inspiracja. Ich dyskografia zawiera przecież utwory zawierający elementy disco i house’u oraz wokale rodem z jazzowych produkcji. W duecie panuje żartobliwy i nowatorski duch zabawy. Kiedy zapytano ich w wywiadzie dla Birdhouse: Techno z Detroit czy Niemiec? Odpowiedzieli treścią manifestu Pets Recordings: „Music not genres”. Jak pokazują podczas setów na żywo, selekcjonują muzykę na podstawie emocji, nie zważając na ramy gatunkowe. Catz ‚n Dogz przesuwają granice house’u i techno również poprzez działalność swojej wytwórni, Pets Recordings. 

Wysokie umiejętności producenckie, Grzegorz i Wojciech potwierdzili wydaniem świetnych remiksów. W zeszłym roku wydali m.in. swoją przeróbkę utworu „Under the Moon” od Claptone. Ponadto, są znani m.in. z remiksów takich utworów, jak „Woman of the Getto” Marleny Shaw i „Hush” Thomasa Schumachera, który przez pięć kolejnych miesięcy zajmował pierwsze miejsce w zestawieniu Beatport tech house. Tak, jak w autorskich produkcjach duet często sięga po elementy innych gatunków, tak świetnie czuje się w remiksowaniu utworów spoza elektroniki – mowa tu o remiksach chociażby dla Kings Of Leon, Friendly Fires i Roisin Murphy. 

Charlotte de Witte

Charlotte de Witte

Charlotte de Witte to objawienie sceny techno ostatnich lat. Belgijka nigdy nie bała się wyzwań i poświęciła się karierze oraz brzmieniom, które kocha. Widać to w bezkompromisowych, mocnych setach techno grywanych w całej Europie. Nie stało się zaskoczeniem, że Charlotte zaczęła występować też na innych kontynentach. Grała już w Azji, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także w Australii, Nowej Zelandii, Ameryce Środkowej i Południowej. Dołączyła tym samym do niewielkiej grupy, która występuje wszędzie – od największych scen po kameralne rave’owe kluby. 

Poza potwierdzeniem swoich umiejętności podczas występów na żywo, Charlotte bardzo mocno skupiła się również na pracy w studiu. O ile sety dają gwarancję parkietowej energii, tak jej strona produkcyjna eksponuje inne muzyczne oblicze. Jej odmienne podejście do własnych utworów jest nieco bardziej mroczne, choć w produkcjach korzysta również z własnego wokalu. „Tworzenie muzyki naprawdę daje mi szansę na dotarcie do bardziej emocjonalnej strony muzyki elektronicznej, którą kocham. Muzykę, która ma w sobie tę melancholijną stronę, po prostu uważam za o wiele bardziej interesującą – niezależnie od tego, czy jest grana na żywo, w studiu czy tylko słucham jej w domu”.

Jej debiutancka EP-ka w Turbo Recordings pt. „Weltschmerz EP” zyskała ogromne międzynarodowe uznanie. Co ważne, jej wydawnictwa i pełny terminarz występów wskazują, że cały czas nie zwalnia tempa. My Feeling”, z kolejnej EP-ki z Turbo Recordings również zostało świetnie przyjęte przez fanów, a „Sehnsucht” doceniła redakcja Mixmaga w 2016 roku, kiedy także Charlotte zdobyła nagrodę Red Bull Elektropedia dla najlepszego producenta w ojczystej Belgii.