26-28.07.2019   Płock

Black Sun Empire

Black Sun Empire

Projekt Black Sun Empire powstał w 1993 roku, ale tworzące go trio odnalazło swoje powołanie dopiero w połowie lat 90-tych, kiedy brzmienia drum & bass zaczęły zyskiwać popularność. W tym okresie, Holendrzy czerpali inspiracje od przedstawicieli cięższej i mroczniejszej strony gatunku, czyli londyńskiego No U Turn, Prototype Recordings należącego do Grooveridera oraz wytwórni Virus, zarządzanej przez Eda Rusha i Opticala. „Na początku tworzyliśmy techno i brzmienia breakbeat/trip-hop, ale po wysłuchaniu kilku utworów od takich producentów, jak Ed Rush & Optical, Dillinja oraz Photek, postanowiliśmy uderzyć właśnie w tę stronę. Holenderska wytwórnia Piruh wydała nasze pierwsze utwory pod koniec lat 90-tych, ale nie minęło dużo czasu, zanim wysłaliśmy demo do topowych brytyjskich wytwórni i nasza muzyka się tam spodobała!”

Kiedy rewolucja internetowa stworzyła możliwość do tego, by scena drum & bass otworzyła się na producentów spoza Wielkiej Brytanii, Black Sun Empire ostatecznie wypracowało swoje własne brzmienie. Do dziś wydali aż sześć albumów studyjnych, z takimi utworami, jak „The Sun”, „Arrakis”, „Feed the Machine” i „Dawn of a Dark Day”. Ponadto, dzięki swojej wytwórni i cyklowi imprez Blackout pomogli wypromować innych, cenionych dziś artystów. Wytwórnia Blackout uruchomiona pod skrzydłami Black Sun Empire Recordings w 2010 roku, ma w swoim katalogu wydawnictwa m.in. takich producentów, jak Noisia, Phace & Misanthrop, Mefjus, State of Mind czy Neonlight.

W międzyczasie, trio z Holandii wciąż koncertuje i występuje na całym świecie – w Wielkiej Brytanii, Europie, Australii, Nowej Zelandii i Ameryce Północnej. Ich cykl wydarzeń Blackout gościł w takich ikonicznych miejscach, jak Fabric i The Melkweg oraz odwiedzał największe na świecie festiwale – m.in. Glastonbury, EDC Las Vegas, Lowlands i Pukkelpop.

Ich wytwórnia Blackout prezentuje różne muzyczne światy. Pomijając kolaboracje z artystami drum & bass – od Noisii, po Audio – trio chętnie sięga po elementy innych gatunków. Współpracowali m.in. z takimi projektami, jak Foreign Beggars, Virus Syndicate i Dope D.O.D., które będą znane fanom hip-hopu i grime, a także z nowozelandzkim wokalistą Thomasem Oliverem i belgijskim kompozytorem Inne Eysermans.

Blooma

Blooma

Blooma to nowy projekt na polskiej scenie, za którym stoją DEAS (znany m.in. z wydawnictw w tak cenionych wytwórniach, jak KMS, Bush Records i Second State), a także AGIM, który jest współautorem sukcesu takich grup, jak Őszibarack czy Nervy. Ich kolaboracja to połączenie wielkiej pasji i miłości do muzyki, pochodzącej od artystów z dwóch różnych muzycznych światów. 

Ich pierwsze wydawnictwo, czyli EP-ka pt. „Dos”, to początek wspołpracy ze znaną na międzynarodowej scenie wytwórnią Suara, której założycielem jest hiszpański producent Coyu. Obszerny katalog labelu stale wspiera wielu artystów, wśród których są m.in. Jonas Kopp, Charlotte De Witte, Oxia czy Monika Kruse. 

Brookes Brothers

Brookes Brothers

Brookes Brothers to jedna z najbardziej szanowanych kolaboracji produkcyjnych na scenie drum and bass, która w swojej twórczości śmiało korzysta z ciepłych brzmień takich gatunków i nurtów, jak disco i soul. 

Autorzy hitu pt. „Loveline” granego na antenie radia BBC Radio 1 i wydanego w Breakbeat Kaos pod koniec 2012 roku, później związali się z wytwórnią, z którą współpracowali na początku swojej kariery, czyli Viper Recordings. Bracia Brookes wydali tam m.in jeden ze swoich największych hitów, czyli „Carry Me On”, wybrany jako „Hottest Record in the World” przez Zane’a Lowe’a, obecne na playlistach BBC Radio 1 i 1Xtra oraz zanotowane na 7 miejscu na oficjalnej liście przebojów UK Independent Charts. 

Wraz z sukcesami ich solowych produkcji i kolaboracji, Brookes Brothers budowali swoją pozycję również jako świetni remikserzy. Na swoim koncie mają przeróbki m.in. takich kawałków, jak „Let You Go” Chase and Status czy „Must Be The Feeling” Nero. Ponadto, remiksowali utwory Wretch 32, Plan B, Crystal Fighters i Maverick Sabre, a także produkowali utwory chociażby na potrzeby albumu „Playing in the Shadows” autorstwa Example.