26-28.07.2019   Płock

Blawan

Blawan

Zarówno w studio, jak i podczas podróży po klubach i festiwalach, Jamie Roberts poświęcił ostatnią dekadę na rozwój swojego pseudonimu Blawan – i w tym procesie udało mu się stworzyć swoją własną wizję techno. Jamie dorastał w Barnsley w Wielkiej Brytanii i od najmłodszych lat poznawał świat muzyki jako perkusista – dziś to relikt przeszłości, który nie powinien dziwić nikogo, kto zna jego produkcje.

Jego inne pseudonimy, Kilner i Bored Young Adults oraz projekty, takie jak Karenn (z Pariah) oraz Trade (wraz z Surgeonem), dały mu dodatkową możliwość dźwiękowych eksperymentów. W trakcie różnych etapów i czerpania inspiracji wieloma brzmieniami elektroniki, współpracował z takimi wytwórniami, jak Hessle Audio, R&S, Clone’s Basement Series, Hinge Finger i Black Sun jako Blawan oraz The Trilogy Tapes i Avian pod innymi solowymi aliasami.

Własna wytwórnia Robertsa, TERNESC, została założona w 2015 roku i służyła jako platforma wydawnicza dla ostatnich produkcji Blawana. Po przeprowadzce do Berlina w 2015 roku, jego analogowa produkcja studyjna i kolejne występy na żywo wprowadziły Robertsa w nowe kierunki, choć nadal jest on ekspertem w graniu tradycyjnych produkcji. Jego najnowszy krążek „Wet Will Always Dry” ukazał się w czerwcu 2018 roku i był to kolejny z przełomowych momentów jego muzycznej kariery.

Blooma

Blooma

Blooma to nowy projekt na polskiej scenie, za którym stoją DEAS (znany m.in. z wydawnictw w tak cenionych wytwórniach, jak KMS, Bush Records i Second State), a także AGIM, który jest współautorem sukcesu takich grup, jak Őszibarack czy Nervy. Ich kolaboracja to połączenie wielkiej pasji i miłości do muzyki, pochodzącej od artystów z dwóch różnych muzycznych światów. 

Ich pierwsze wydawnictwo, czyli EP-ka pt. „Dos”, to początek wspołpracy ze znaną na międzynarodowej scenie wytwórnią Suara, której założycielem jest hiszpański producent Coyu. Obszerny katalog labelu stale wspiera wielu artystów, wśród których są m.in. Jonas Kopp, Charlotte De Witte, Oxia czy Monika Kruse. 

BOKKA

BOKKA

Są jednym z najbardziej niesamowitych zjawisk na polskiej scenie nie tylko ze względu na to, że nie wiadomo kim są. Twarze skrywane pod maskami to tylko wstęp do niezwykłej opowieści o tytule BOKKA – opowieści o zespole, który nie potrzebował imion i nazwisk, by stworzyć unikatową nie tylko w skali rodzimego rynku tożsamość.

Pojawiając się niemal znikąd za sprawą zaprezentowanego w 2013 roku numeru Town Of Strangers, który następnie znalazł się na ich długogrającym debiucie, a po drodze narobił szumu wśród rodzimych i zagranicznych dziennikarzy, BOKKA stała się nowym, jasnym punktem na mapie wschodzących polskich zespołów. Pierwszej płycie zamaskowanej formacji nie szczędzono zachwytów zarówno w kraju, jak i za granicą – wystarczy wspomnieć o pochlebnej recenzji od Pitchforka, jednego z najważniejszych opiniotwórczych portali muzycznych świata. Niebanalne podejście zarówno do własnego wizerunku, jak i do tworzenia muzyki, czego najlepszym dowodem jest wykorzystywanie nietuzinkowego, często składającego się z przypadkowych przedmiotów instrumentarium, szybko stało się znakiem rozpoznawczym BOKKI – grupy, której potencjał błyskawicznie dostrzeżono poza granicami ojczyzny. Po wyprzedanej trasie koncertowej oraz zagraniu na największych krajowych festiwalach, zespół wystąpił na scenach najważniejszych imprez w Europie, m.in. brytyjskiego The Great Escape, czeskiego Colours of Ostrava, niemieckiego Reeperbahn czy holenderskiego Eurosonic, a następnie w klubach w Brukseli, Pradze czy Budapeszcie.

W 2015 roku BOKKA zaprezentowała swój drugi album. Krążek Dont Kiss And Tellpowtórzył sukces poprzednika – płyta otrzymała nominację w kategorii Album roku elektronika i alternatywa w plebiscycie Fryderyków, jednych z najważniejszych nagród polskiego przemysłu muzycznego. Z nowym materiałem zespół zagrał koncerty zarówno w Polsce, jak i za granicą. Konsekwentnie trzymając się anonimowego, tajemniczego wizerunku i nieoczywistego podejścia do tworzenia oraz promowania swojej muzyki, BOKKA stała się jednym z najbardziej popularnych zespołów polskiej sceny alternatywnej.

Rok 2017 formacja spędziła na pracy nad nową płytą. Life On Planet B (premiera 20 kwietnia 2018 roku) to trzeci album w dorobku zespołu. Materiał powstał we współpracy z Danielem Walczakiem, który stał się współproducentem wydawnictwa, a wcześniej czuwał nad nagrywaniem płyt Curly Heads, Dawida Podsiadło czy Grzegorza Hyżego. Album nagrywano w Little Studio w Konstancinie oraz w Custom 34 Studio w Gdańsku. Za miks materiału odpowiada Daniel Walczak, Rafał Smoleń oraz sam zespół, który zwraca uwagę na pozytywną atmosferę w czasie sesji nagraniowych oraz świetne warunki do pracy. Płyta została zmasterowana w studiu Stardelta w Wielkiej Brytanii. Album został nominowany do Fryderyka w kategorii „Album Roku Alternatywa”.

10 maja 2019 to data premiery najnowszego wydawnictwa „Satellites Of Planet B” – EPki zawierającej pięć remixów utworów pochodzących z albumu „LIFE ON PLANET B”. Do współpracy nad projektem BOKKA zaprosiła artystów z zagranicy. Autorami remixów są tacy muzycy jak: Dave Pen z grupy Archive, Yasuaki Kato – japoński artysta odkryty przypadkiem przez znajomych BOKKI podczas wakacji w Japonii, NOËP – łotewski twórca działający w gatunku muzyki elektronicznej, brytyjski duet The KVB oraz Liv – zwycięzca konkursu 2track na rework kompozycji zespołu.