26-28.07.2019   Płock

Black Sun Empire

Black Sun Empire

Projekt Black Sun Empire powstał w 1993 roku, ale tworzące go trio odnalazło swoje powołanie dopiero w połowie lat 90-tych, kiedy brzmienia drum & bass zaczęły zyskiwać popularność. W tym okresie, Holendrzy czerpali inspiracje od przedstawicieli cięższej i mroczniejszej strony gatunku, czyli londyńskiego No U Turn, Prototype Recordings należącego do Grooveridera oraz wytwórni Virus, zarządzanej przez Eda Rusha i Opticala. „Na początku tworzyliśmy techno i brzmienia breakbeat/trip-hop, ale po wysłuchaniu kilku utworów od takich producentów, jak Ed Rush & Optical, Dillinja oraz Photek, postanowiliśmy uderzyć właśnie w tę stronę. Holenderska wytwórnia Piruh wydała nasze pierwsze utwory pod koniec lat 90-tych, ale nie minęło dużo czasu, zanim wysłaliśmy demo do topowych brytyjskich wytwórni i nasza muzyka się tam spodobała!” Kiedy rewolucja internetowa stworzyła możliwość do tego, by scena drum & bass otworzyła się na producentów spoza Wielkiej Brytanii, Black Sun Empire ostatecznie wypracowało swoje własne brzmienie. Do dziś wydali aż sześć albumów studyjnych, z takimi utworami, jak „The Sun”, „Arrakis”, „Feed the Machine” i „Dawn of a Dark Day”. Ponadto, dzięki swojej wytwórni i cyklowi imprez Blackout pomogli wypromować innych, cenionych dziś artystów. Wytwórnia Blackout uruchomiona pod skrzydłami Black Sun Empire Recordings w 2010 roku, ma w swoim katalogu wydawnictwa m.in. takich producentów, jak Noisia, Phace & Misanthrop, Mefjus, State of Mind czy Neonlight. W międzyczasie, trio z Holandii wciąż koncertuje i występuje na całym świecie – w Wielkiej Brytanii, Europie, Australii, Nowej Zelandii i Ameryce Północnej. Ich cykl wydarzeń Blackout gościł w takich ikonicznych miejscach, jak Fabric i The Melkweg oraz odwiedzał największe na świecie festiwale – m.in. Glastonbury, EDC Las Vegas, Lowlands i Pukkelpop. Ich wytwórnia Blackout prezentuje różne muzyczne światy. Pomijając kolaboracje z artystami drum & bass – od Noisii, po Audio – trio chętnie sięga po elementy innych gatunków. Współpracowali m.in. z takimi projektami, jak Foreign Beggars, Virus Syndicate i Dope D.O.D., które będą znane fanom hip-hopu i grime, a także z nowozelandzkim wokalistą Thomasem Oliverem i belgijskim kompozytorem Inne Eysermans. https://youtu.be/xPWkyY9fTMo

Blawan

Blawan

Zarówno w studio, jak i podczas podróży po klubach i festiwalach, Jamie Roberts poświęcił ostatnią dekadę na rozwój swojego pseudonimu Blawan – i w tym procesie udało mu się stworzyć swoją własną wizję techno. Jamie dorastał w Barnsley w Wielkiej Brytanii i od najmłodszych lat poznawał świat muzyki jako perkusista – dziś to relikt przeszłości, który nie powinien dziwić nikogo, kto zna jego produkcje.

Jego inne pseudonimy, Kilner i Bored Young Adults oraz projekty, takie jak Karenn (z Pariah) oraz Trade (wraz z Surgeonem), dały mu dodatkową możliwość dźwiękowych eksperymentów. W trakcie różnych etapów i czerpania inspiracji wieloma brzmieniami elektroniki, współpracował z takimi wytwórniami, jak Hessle Audio, R&S, Clone’s Basement Series, Hinge Finger i Black Sun jako Blawan oraz The Trilogy Tapes i Avian pod innymi solowymi aliasami.

Własna wytwórnia Robertsa, TERNESC, została założona w 2015 roku i służyła jako platforma wydawnicza dla ostatnich produkcji Blawana. Po przeprowadzce do Berlina w 2015 roku, jego analogowa produkcja studyjna i kolejne występy na żywo wprowadziły Robertsa w nowe kierunki, choć nadal jest on ekspertem w graniu tradycyjnych produkcji. Jego najnowszy krążek „Wet Will Always Dry” ukazał się w czerwcu 2018 roku i był to kolejny z przełomowych momentów jego muzycznej kariery.

Blooma

Blooma

Blooma to nowy projekt na polskiej scenie, za którym stoją DEAS (znany m.in. z wydawnictw w tak cenionych wytwórniach, jak KMS, Bush Records i Second State), a także AGIM, który jest współautorem sukcesu takich grup, jak Őszibarack czy Nervy. Ich kolaboracja to połączenie wielkiej pasji i miłości do muzyki, pochodzącej od artystów z dwóch różnych muzycznych światów. 

Ich pierwsze wydawnictwo, czyli EP-ka pt. „Dos”, to początek wspołpracy ze znaną na międzynarodowej scenie wytwórnią Suara, której założycielem jest hiszpański producent Coyu. Obszerny katalog labelu stale wspiera wielu artystów, wśród których są m.in. Jonas Kopp, Charlotte De Witte, Oxia czy Monika Kruse.