Alinka

Alinka

Alinka jest osobą, która jest doskonałym przykładem pasji i zaangażowania. Wychowana na wibrującym house’owym brzmieniu Chicago, zanurzona w Detroit Techno i europejskim podejściu do tego gatunku, artystka konsekwentnie kształtuje swoje własne brzmienie zarówno jako DJ-ka, jak i producenta, zyskując uznanie u wielu cenionych postaci na międzynarodowej scenie. Wspierana przez takich artystów jak Heidi, Maceo Plex, Maya Jane Coles i Ellen Alien, w ciągu ostatnich lat Alinka występowała regularnie w takich miejscach, jak Berghain/Panorama Bar, Lux Fragil, Printworks, Circoloco at DC-10 czy paryskie Concrete.

Muzyczna podróż Alinki rozpoczęła się w młodym wieku w Kijowie, gdzie urodziła się i spędziła wczesne dzieciństwo. Wychowywana przez matkę pianistkę, niechętnie rozpoczęła naukę gry na fortepianie, próbując jednocześnie przekonać rodziców, by pozwolili jej grać na gitarze. Jej kontakt z muzyką zachodnią był wówczas bardzo ograniczony ze względu na życie w komunistycznym kraju, gdzie cenzura była powszechną praktyką. Kiedy w późnych latach 80. jej rodzina wyemigrowała z ZSRR do Chicago jako uchodźcy, poznała muzykę pop i natychmiast zakochała się w takich artystach, jak Michael Jackson czy Madonna. Później, pojawiła się u niej obsesja na punkcie muzyki, z której wyrosła miłość do szerokiego spektrum gatunków. Pierwszy kontakt z muzyką house zawdzięcza lokalnym programom radiowym, w których często można było usłyszeć utwory takich legend Chicago, jak Cajmere i DJ Funk.

Pod koniec lat 90-tych przypadkowa noc w klubie Orchid – miejscu, gdzie regularnie przebywali znani artyści z Chicago – szybko ugruntowała w niej gorącą pasję i pragnienie poznania rozwijającego się ruchu kultury klubowej. Wkrótce potem Alinka zagłębiła się w scenę muzyki tanecznej, spędzając lato pracując na dwie zmiany oraz pracując dla promotorów imprez, aby zgromadzić wystarczającą ilość gotówki na zakup decków i rozpoczęcie zbierania płyt. Po roku zajęć, nieustannego ćwiczenia i rozwijania swoich umiejętności miksowania, rozpoczęła swoją muzyczną karierę na pełen etat. Pracowała dla różnych promotorów klubowych, dorywczo rozdawała ulotki i pomagała w logistyce imprez, byle tylko dostać się do klubów i zobaczyć swoich ulubionych DJ-ów. Jednocześnie spędzała godziny na poszukiwaniu utworów w legendarnym chicagowskim sklepie płytowym Gramaphone, co nieuchronnie doprowadziło do spotkania z wieloma szanowanymi postaciami i DJ-ami muzyki house, takimi jak Derrick Carter, Gene Farris, a przede wszystkim Justin Long, który w 2001 roku zatrudnił ją jako rezydentkę w Smartbar, gdzie doskonaliła swoje umiejętności do 2008 roku.

W 2012 r. przypadkowe spotkanie z byłym wokalistą Hercules i Love Affair, Shaunem J. Wrightem, zmieniło jej życie na zawsze. Parę od razu połączyła miłość do muzyki, co zaowocowało organizacją imprez i założeniem wytwórni Twirl. Tam, poza własnym materiałem, wydawali produkcje m.in. takich artystów, jak Spencer Parker, Virginia, Physical Therapy, Kim Ann Foxman i Matt Tolfrey.

Obecnie Alinka mieszka w Berlinie – miejscu, skąd nieustannie czerpie kolejne inspiracje. Po latach wielu doświadczeń, stała się cenioną postacią nie tylko w swoim rodzinnym kraju, ale i na całym świecie.

Ame b2b Dixon

Ame b2b Dixon

Âme

Âme to efekt relacji Franka Wiedemanna i Kristiana Beyera. Początki ich ponad 15-letniej współpracy są niemożliwe do określenia, utkane z przypadkowych spotkań, wielu rozmów i niepohamowanej ciekawości. Jak twierdzą, definiuje ich nie tyle przeszłość, ale zawsze to, co ma nadejść.

W duecie, wzajemnie się uzupełniają. Frank jako kompozytor i kreatywny silnik podczas występów na żywo oraz Kristian, odkrywca jako DJ – każdy z jego maratoļskich setów to podróż między różnymi muzycznymi krainami. Ich wspólna wizja to synteza melodii, rytmów i aranżacji, które może stworzyć tylko szczera relacja pomiędzy dwiema jednostkami.

Założona wspólnie z Dixonem wytwórnia Innervisions jest odzwierciedleniem ich ekspresji i połączonych sił. Różne wpływy i zainteresowania przerodziły się w wytwórnię, emocjonalne imprezy Lost in A Moment, sklep i firmę dystrybucyjną w Berlinie pod szyldem Muting the Noise oraz agencję bookingową Temporary Secretary. Każde nowe działanie Franka i Kristiana w jest obarczone taką samą dbałością o szczegóły i nieustanną eksploracją muzycznego wszechświata.

Dixon

Dixon jest jedną z ikon współczesnej elektroniki, która świetnie łączy wpływy przeszłości z przyszłością. To postać wyrastająca z berlińskich początków clubbingu, mająca wieloletni wpływ na artystów i słuchaczy za sprawą prowadzenia cenionej wytwórni Innvervisions.

Już od początku kariery, Dixon pracował nad remiksami i edycjami utworów, które dostosowywał na potrzeby swoich setów. Do tych najbardziej znanych, należą jego interpretacje utworów „Tides” od The XX i „Boiling” od Disclosure. Potem, miał okazję remiksować również produkcje Depeche Mode i LCD Soundsystem. Choć nigdy nie pochwalił się w pełni autorskim utworem, w trakcie swoich setów stale wspiera wielu utalentowanych artystów, związanych z wytwórnią Innervisions. Mowa tu m.in. o takich postaciach, jak Trikk, Echonomist czy Marcus Worgull.

To właśnie selekcja muzyczna i występy na żywo są największą siłą Dixona. Po tym, gdy przez cztery lata wygrywał w rankingu na najlepszego DJ-a w serwisie Resident Advisor, plebiscyt przestał istnieć… Ambicje artysty sprawiły jednak, że jego powołanie sięgnęło znacznie szerzej – m.in. mody i technologii.

W 2017 roku współzałożył markę odzieżową Together We Dance Alone, której wizja przenosi odzież klubową w erę cyfrową. Wejście w świat mody Dixona spowodowało także inne ważne projekty. Jako DJ miał okazję współpracować z marką Givenchy, a potem z Virgilem Abloh przy realizacji nowej kolekcji marki Louis Vuitton w 2018 roku.

Wtedy również, wspólnie z Tale Of Us, The Blessed Madonną i Solomunem przeniósł się co cyfrowego świata Rockstar Games i wystąpił w grze GTA V we własnej osobie. Wykorzystując swoje muzyczne korzenie i inspiracje technologią, Dixon postanowił poświęcić się wielowymiarowemu projektowi Transmoderna, który gościł już m.in. w takich przestrzeniach, jak londyńskie Printworks czy DC-10 na Ibizie.

An On Bast live

An On Bast live

Producentka i kompozytorka z Wrocławia. Koncertuje grając na instrumentach elektronicznych muzykę w dużej mierze improwizowaną na żywo, w odsłonie klubowo-tanecznej, eksperymentalnej lub ambientowej.

Rok 2006 to początek jej kariery: publikuje swój pierwszy album, zostaje wybrana spośród tysięcy kandydatów do udziału w Red Bull Music Academy w Melbourne.

Aktywna przez ostatnie 15 lat na międzynarodowej scenie muzyki elektronicznej. Wyjątkowa kombinacja jej bogatej wyobraźni i doskonałych zdolności technicznych pozwala jej serwować wyjątkowe doznania muzyczne. Podczas koncer- tów porusza się od samplera do automatu perkusyjnego, od syntezatora modularnego do efektów, wykazując naturalną i pewną więź ze swoimi maszynami. Rezultatem jest wysokiej jakości spektakl i całkowite zanurzenie w kreowanym przepływie muzycznej energii.

Swoimi koncertami zachwyciła publiczność wielu klubów i festiwali na świecie, między innymi Sonar (Barcelona), Fusion (Germany), Piknic Électronik Melbourne (Australia), Nachtdigital (Germany), 3000° Festival (Germany), Numusic (Stavanger), Kvitnu (Kiev), Rekolectiv (Bucharest), Strom (Copenhagen), klubowo od berlińskich Watergate, Kater Blau, Golden Gate, Sisyphos, About Blank, Berghain Kantine po Elevator (Shanghai), Lantern, Dada (Pekin) w Chinach; w Pol- sce (wybrane:) Opener (Gdynia), Garbicz (Garbicz), Audioriver (Płock), Unsound (Kraków), Tauron (Katowice), Animator (Poznań), Malta Festival (Poznań), UpToDate (Białystok).

Ma na koncie wiele Epek oraz dziewięć albumów solowych. Poza własną Ghost Kitchen jej muzyka jest wydawana przez wytwórnie w Niemczech, Belgii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Australii, USA, Chinach (między innymi Carla Cox’a Awesome Soundwave, DETROIT UNDERGROUND, Modularfield, KIOSK I.D. klubu Kater Blau, Pets Recordings).

Chętnie reinterpretuje elektronicznie dzieła muzyki klasycznej, “Święto Wiosny” Strawińskiego, muzykę Chopina, Wieniawskiego czy filmową Pendereckiego. Zajmuje ją również szeroko pojęte udźwiękawianie, tworzy muzykę do filmów, instalacji, spektakli tanecznych oraz wszystkiego, gdzie muzyka dodaje znaczenia i barwy.

Prowadzi autorskie warsztaty i pokazy z produkcji muzyki elektronicznej w środowisku syntezatorów modularnych, ale także innych instrumentów muzyki elektronicznej oraz programu Ableton Live.