Alignment

Alignment

Alignment to jeden z najciekawszych talentów współczesnej sceny techno, który – poświęcając się swojej drodze muzycznej – postanowił przenieść się z włoskiej Bolonii do Berlina. Jego decyzja była trafna, bo skupiając się na pracy nad swoimi produkcjami i karierze DJ-a, Francesco trafił w samo serce tętniącej życiem sceny w stolicy Niemiec. Jak się okazało, jego utwory szybko zwróciły uwagę takich gwiazd techno, jak Richie Hawtin, Charlotte de Witte, Ben Klock, Chris Liebing, Laurent Garnier, Amelie Lens, Joseph Cappriati i wielu innych…

Jakościowe wydawnictwa dały swój efekt także w kontekście występów artysty w całej Europie. Szybko stał się regularnym gościem na imprezach KNTXT, pojawiał się na kompilacjach Fabric i szybko powiększał grono swoich fanów na całym świecie. Jego EP-ka „Infinity” wydana przez Voxnox Records wyprzedała się w ciągu trzech tygodni, a następnie długo oczekiwany utwór „Ever Gone” wydany przez wytwórnię Suara, był grany niemal na wszystkich dużych parkietach najważniejszych festiwali i wydarzeń 2019 roku.

Opisując swój styl jako „podróż do ciemnych zakamarków własnego wnętrza”, Alignment tworzy muzykę przypominają enigmatyczną ścieżkę dźwiękową do niekończącego się postapokaliptycznego rave’u w klasycznej, industrialnej przestrzeni. Wyraziste melodie uzupełniają głębokie linie basu, mocne kicki i dźwięki syntezatorów. Podobne brzmienia, włoski artysta prezentuje również podczas swoich występów na żywo.

Alinka

Alinka

Alinka jest osobą, która jest doskonałym przykładem pasji i zaangażowania. Wychowana na wibrującym house’owym brzmieniu Chicago, zanurzona w Detroit Techno i europejskim podejściu do tego gatunku, artystka konsekwentnie kształtuje swoje własne brzmienie zarówno jako DJ-ka, jak i producenta, zyskując uznanie u wielu cenionych postaci na międzynarodowej scenie. Wspierana przez takich artystów jak Heidi, Maceo Plex, Maya Jane Coles i Ellen Alien, w ciągu ostatnich lat Alinka występowała regularnie w takich miejscach, jak Berghain/Panorama Bar, Lux Fragil, Printworks, Circoloco at DC-10 czy paryskie Concrete.

Muzyczna podróż Alinki rozpoczęła się w młodym wieku w Kijowie, gdzie urodziła się i spędziła wczesne dzieciństwo. Wychowywana przez matkę pianistkę, niechętnie rozpoczęła naukę gry na fortepianie, próbując jednocześnie przekonać rodziców, by pozwolili jej grać na gitarze. Jej kontakt z muzyką zachodnią był wówczas bardzo ograniczony ze względu na życie w komunistycznym kraju, gdzie cenzura była powszechną praktyką. Kiedy w późnych latach 80. jej rodzina wyemigrowała z ZSRR do Chicago jako uchodźcy, poznała muzykę pop i natychmiast zakochała się w takich artystach, jak Michael Jackson czy Madonna. Później, pojawiła się u niej obsesja na punkcie muzyki, z której wyrosła miłość do szerokiego spektrum gatunków. Pierwszy kontakt z muzyką house zawdzięcza lokalnym programom radiowym, w których często można było usłyszeć utwory takich legend Chicago, jak Cajmere i DJ Funk.

Pod koniec lat 90-tych przypadkowa noc w klubie Orchid – miejscu, gdzie regularnie przebywali znani artyści z Chicago – szybko ugruntowała w niej gorącą pasję i pragnienie poznania rozwijającego się ruchu kultury klubowej. Wkrótce potem Alinka zagłębiła się w scenę muzyki tanecznej, spędzając lato pracując na dwie zmiany oraz pracując dla promotorów imprez, aby zgromadzić wystarczającą ilość gotówki na zakup decków i rozpoczęcie zbierania płyt. Po roku zajęć, nieustannego ćwiczenia i rozwijania swoich umiejętności miksowania, rozpoczęła swoją muzyczną karierę na pełen etat. Pracowała dla różnych promotorów klubowych, dorywczo rozdawała ulotki i pomagała w logistyce imprez, byle tylko dostać się do klubów i zobaczyć swoich ulubionych DJ-ów. Jednocześnie spędzała godziny na poszukiwaniu utworów w legendarnym chicagowskim sklepie płytowym Gramaphone, co nieuchronnie doprowadziło do spotkania z wieloma szanowanymi postaciami i DJ-ami muzyki house, takimi jak Derrick Carter, Gene Farris, a przede wszystkim Justin Long, który w 2001 roku zatrudnił ją jako rezydentkę w Smartbar, gdzie doskonaliła swoje umiejętności do 2008 roku.

W 2012 r. przypadkowe spotkanie z byłym wokalistą Hercules i Love Affair, Shaunem J. Wrightem, zmieniło jej życie na zawsze. Parę od razu połączyła miłość do muzyki, co zaowocowało organizacją imprez i założeniem wytwórni Twirl. Tam, poza własnym materiałem, wydawali produkcje m.in. takich artystów, jak Spencer Parker, Virginia, Physical Therapy, Kim Ann Foxman i Matt Tolfrey.

Obecnie Alinka mieszka w Berlinie – miejscu, skąd nieustannie czerpie kolejne inspiracje. Po latach wielu doświadczeń, stała się cenioną postacią nie tylko w swoim rodzinnym kraju, ale i na całym świecie.

Ame b2b Dixon

Ame b2b Dixon

Âme

Âme to efekt relacji Franka Wiedemanna i Kristiana Beyera. Początki ich ponad 15-letniej współpracy są niemożliwe do określenia, utkane z przypadkowych spotkań, wielu rozmów i niepohamowanej ciekawości. Jak twierdzą, definiuje ich nie tyle przeszłość, ale zawsze to, co ma nadejść.

W duecie, wzajemnie się uzupełniają. Frank jako kompozytor i kreatywny silnik podczas występów na żywo oraz Kristian, odkrywca jako DJ – każdy z jego maratoļskich setów to podróż między różnymi muzycznymi krainami. Ich wspólna wizja to synteza melodii, rytmów i aranżacji, które może stworzyć tylko szczera relacja pomiędzy dwiema jednostkami.

Założona wspólnie z Dixonem wytwórnia Innervisions jest odzwierciedleniem ich ekspresji i połączonych sił. Różne wpływy i zainteresowania przerodziły się w wytwórnię, emocjonalne imprezy Lost in A Moment, sklep i firmę dystrybucyjną w Berlinie pod szyldem Muting the Noise oraz agencję bookingową Temporary Secretary. Każde nowe działanie Franka i Kristiana w jest obarczone taką samą dbałością o szczegóły i nieustanną eksploracją muzycznego wszechświata.

Dixon

Dixon jest jedną z ikon współczesnej elektroniki, która świetnie łączy wpływy przeszłości z przyszłością. To postać wyrastająca z berlińskich początków clubbingu, mająca wieloletni wpływ na artystów i słuchaczy za sprawą prowadzenia cenionej wytwórni Innvervisions.

Już od początku kariery, Dixon pracował nad remiksami i edycjami utworów, które dostosowywał na potrzeby swoich setów. Do tych najbardziej znanych, należą jego interpretacje utworów „Tides” od The XX i „Boiling” od Disclosure. Potem, miał okazję remiksować również produkcje Depeche Mode i LCD Soundsystem. Choć nigdy nie pochwalił się w pełni autorskim utworem, w trakcie swoich setów stale wspiera wielu utalentowanych artystów, związanych z wytwórnią Innervisions. Mowa tu m.in. o takich postaciach, jak Trikk, Echonomist czy Marcus Worgull.

To właśnie selekcja muzyczna i występy na żywo są największą siłą Dixona. Po tym, gdy przez cztery lata wygrywał w rankingu na najlepszego DJ-a w serwisie Resident Advisor, plebiscyt przestał istnieć… Ambicje artysty sprawiły jednak, że jego powołanie sięgnęło znacznie szerzej – m.in. mody i technologii.

W 2017 roku współzałożył markę odzieżową Together We Dance Alone, której wizja przenosi odzież klubową w erę cyfrową. Wejście w świat mody Dixona spowodowało także inne ważne projekty. Jako DJ miał okazję współpracować z marką Givenchy, a potem z Virgilem Abloh przy realizacji nowej kolekcji marki Louis Vuitton w 2018 roku.

Wtedy również, wspólnie z Tale Of Us, The Blessed Madonną i Solomunem przeniósł się co cyfrowego świata Rockstar Games i wystąpił w grze GTA V we własnej osobie. Wykorzystując swoje muzyczne korzenie i inspiracje technologią, Dixon postanowił poświęcić się wielowymiarowemu projektowi Transmoderna, który gościł już m.in. w takich przestrzeniach, jak londyńskie Printworks czy DC-10 na Ibizie.