26-28.07.2019   Płock

4. ogłoszenie AR 2019

4. ogłoszenie AR 2019

Abstract Division, Blawan, Danger, Dimension, Dirtyphonics liive, Kapoor, Kölsch, Lee Burridge, Mefjus ft. Maksim MC i The Blaze to kolejni wykonawcy, którzy dołączyli do grona artystów 14. edycji festiwalu Audioriver.

Audioriver to, co roku obowiązkowa pozycja dla fanów muzyki z różnych środowisk – m.in. wielbicieli różnych nurtów muzyki elektronicznej, alternatywy czy popu. Czwarte ogłoszenie to kolejnych 10 powodów, aby w ostatni weekend lipca pojawić się w Płocku.

Elektronika w wymiarze audiowizualnym
O tym, jak silnym i emocjonalnym doświadczeniem może być połączenie muzyki elektronicznej z obrazem, mogliśmy przekonać się podczas Audioriver wielokrotnie – m.in. za sprawą występów takich wykonawców, jak Moderat, Richie Hawtin czy Nicolas Jaar.

Sceniczny spektakl podczas tegorocznej edycji festiwalu zaprezentuje intrygujący duet The Blaze. Projekt tworzą Guillaume i Jonathan Alric, producenci muzyczni i reżyserzy filmowi, których twórczość zachwyciła światowe media – na czele z The New York Times czy NME. W 2018 ukazał się ich debiutancki album pt. „Dancehall”, na którym znalazły się uwielbiane przez fanów na całym świecie produkcje, takie jak „Territory” czy „Virile”, a towarzyszące im klipy zebrały miliony wyświetleń na YouTube. Podczas energetycznych występów The Blaze na żywo, muzyka łączy się również z obrazem, o czym w zeszłym roku przekonała się publiczność takich festiwali, jak Coachella, Primavera Sound czy Parklife.

Wejście w świat muzyki, Danger zawdzięcza rodzicom, gdyż już jako dziecko uczył się gry na pianinie i saksofonie. Kiedy dorastał, grał zarówno w zespołach jazzowych, jak i punkowych, jednocześnie interesując się muzyką metalową i jazdą na deskorolce. W późniejszych latach poznawał muzykę elektroniczną m.in. dzięki grom przeznaczonym na komputery Atari i Amiga, aż w końcu zachwycił fanów własną wizją mocnego, brudnego elektro. W styczniu ukazał się najnowszy, drugi w dorobku Francuza krążek pt. „Origins”, któremu towarzyszy trasa koncertowa z audiowizualnym live show. Jednym z przystanków na tej trasie będzie występ podczas Audioriver.

Mnóstwo tanecznej energii
Lee Burridge to niezwykle charyzmatyczna postać w świecie elektroniki. Na początku lat 90. XX wieku miał znaczący wpływ na rozwój sceny klubowej w Azji, a dziś jest znany przede wszystkim z prowadzenia unikalnej wytwórni All Day I Dream, której marzycielskie i hipnotyczne brzmienia podbiły serca fanów z całego świata. To, co zawsze wyróżnia występy Brytyjczyka, to wyjątkowy taneczny feeling. Dzięki niemu nawet za pomocą spokojnej muzyki potrafi przekazać publiczności ogrom energii i pozytywnych emocji. Przekonaliśmy się o tym podczas magicznego zakończenia Audioriver Sun/Day w zeszłym roku.

 

Żywiołowe produkcje to znak rozpoznawczy Kölscha, autora trzech świetnych albumów wydanych nakładem wytwórni Kompakt. Każdy z krążków to swojego rodzaju powrót do wspomnień i wydarzeń z przeszłości, o których opowiada za pomocą dźwięków. Ostatni z albumów nosi tytuł „1989”, a pochodzący z niego sztandarowy utwór pt. „Grey” stał się wielkim przebojem z ponad 3 milionami odsłon na YouTube i ponad 10 milionami odtworzeń na Spotify. Dużą popularnością cieszą się także występy Kölscha. Artysta miał już okazję występować w takich miejscach jak Coachella, Tomorrowland czy… Wieża Eiffla, co zarejestrowały kamery internetowej telewizji Cercle.

Blawan to jeden z talentów brytyjskiej sceny, którego charakterystyczna wizja łączy korzenie industrialnej elektroniki z nowoczesnym brzmieniem. Jamie dorastał w Barnsley i od najmłodszych lat poznawał świat muzyki jako perkusista, co nie powinno zaskoczyć tych, którzy dobrze znają jego produkcje wydawane m.in. w Hessle Audio czy R&S Records. Blawan jest świetnym solowym artystą, ale nie można nie wspomnieć o jego innych ciekawych projektach, takich jak Karenn (w którym towarzyszy mu Pariah) oraz Trade (duet stworzony wraz z Surgeonem).

Z ponad 25-letnim doświadczeniem scenicznym, Paul Boex i Dave Miller są specjalistami w dobieraniu odpowiedniego nagrania do odpowiedniej pory na parkiecie – niezależnie od rozmachu wydarzenia. Tak cenną umiejętność zdobyli m.in. dzięki setom grywanym na całym świecie oraz własnemu cyklowi imprez o nazwie Decode, stale rezydującym w Rotterdamie. Poza podróżowaniem i regularnymi występami Paul prowadzi również własną wytwórnię Dynamic Reflection, gdzie wydaje muzykę Abstract Division oraz promuje inne producenckie talenty.

Na Audioriver co roku nie brakuje zdolnych wykonawców reprezentujących polską scenę – jednym z nich jest Kamil Mokrzanowski, czyli DJ i producent tworzący pod pseudonimem Kapoor. Jak sam twierdzi, świat muzyki poznawał dzięki płytom Pink Floyd, Depeche Mode czy Genesis, które podkradał rodzicom już za najmłodszych lat. Jako artysta, Kamil dzieli się z publicznością swoją wizją muzyki elektronicznej, opierającą się głównie o głębokie, orientalne brzmienia. Wśród swoich inspiracji wymienia m.in. twórczość Vikena Armana czy duetu Bedouin.

Bassowe brzmienia
Pierwsze występy sceniczne w towarzystwie zespołów heavy metalowych, współpraca z Linkin Park i Marilynem Mansonem… Brzmi jak zapowiedź występu rockowej kapeli, a mowa tu o francuskiej grupie Dirtyphonics, przełamującej gatunkowe ramy elektroniki. Jak wspomina jeden z członków grupy: „Wychowaliśmy się, słuchając tak wielu różnych gatunków muzycznych i zdecydowanie nie chcemy utknąć w konkretnym nurcie. Mamy największą frajdę mieszając je wszystkie razem, aby stworzyć coś wyjątkowego”. Fundament twórczości Dirtyphonics to bassowe brzmienia, czyli m.in. drum & bass, dubstep i house, których mieszanka przemówiła do nowej generacji fanów muzyki tanecznej.

Pochodzący z Austrii, Martin Schober to charakterystyczna postać świata drum & bass. Lubi hip-hop, skateboarding, sznycle i długie spacery po zachodzie słońca, a fani uwielbiają go za to, jak przemierza najróżniejsze tereny muzyki elektronicznej. To czyni go jednego z najważniejszych przedstawicieli nowego pokolenia w tym gatunku. Obecnie, Mefjus współpracuje z Vision, wytwórnią prowadzoną przez uznane trio Noisia, gdzie w ubiegłym roku wydał swój drugi album pt. „Manifest”.

Dimension to producent, którego muzyka idealnie balansuje między klubowym parkietem a falami radiowymi. Już na wczesnym etapie swojej kariery, artysta przyciągnął uwagę takich postaci, jak Andy C, Sub Focus i Chase & Status, a potem współpracował m.in. z Nero czy Duke’iem Dumontem. Jego najnowszy hit pt. „Desire”, współprodukowany wraz z Sub Focus, w ciągu zaledwie 6 miesięcy od premiery zebrał ponad 5,5 mln wyświetleń na YouTube. 

Playlistę z utworami dotychczas ogłoszonych artystów można znaleźć na oficjalnym profilu Audioriver na Spotify pod linkiem: https://spoti.fi/2D8rcXA.

Bilety na Audioriver 2019 można zdobyć za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5 oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2F8O10S.

Ruszył proces akredytacyjny dla dziennikarzy, fotoreporterów i ekip telewizyjnych. Wszystkie niezbędne informacje na ten temat można znaleźć pod linkiem: https://bit.ly/2G1T68n

Akredytacje na AR 2019

Akredytacje na AR 2019

Ruszył proces akredytacyjny na Audioriver 2019! Zgłoszenie akredytacyjne – uwaga: w postaci skanu wypełnionego formularza – należy przesyłać do 10 lipca 2019 r. na adres: media@audioriver.pl z dopiskiem „AKREDYTACJA PRASOWA” w tytule wiadomości. Wszystkie zgłoszenia nadesłane po tym terminie nie będą rozpatrywane. 

Formularz akredytacyjny jest dostępny do ściągnięcia pod linkiem: https://bit.ly/2UFYBmN 

Regulamin przyznawania akredytacji:

  1. O akredytacje mogą ubiegać się dziennikarze, fotoreporterzy oraz ekipy telewizyjne (video).
  2. Akredytacje dziennikarskie zostaną przyznane wyłącznie aktywnym zawodowo dziennikarzom, którzy pracują dla mediów specjalizujących się w tematyce: muzycznej, kulturalnej, informacyjnej oraz miejskiej.
  3. Zgłoszenia zostaną rozpatrzone na podstawie wypełnionych wniosków. Brak podpisów, pieczęci lub ważnej legitymacji skutkuje odrzuceniem wniosku lub odmową wydania akredytacji.
  4. Z uwagi na duże zainteresowanie prosimy o rzetelne i czytelne wypełnienie wniosku.
  5. Liczba akredytacji jest limitowana. Organizator zastrzega sobie zastrzega sobie prawo do negatywnego rozpatrzenia wniosku bez podania przyczyny.
  6. O przyznaniu akredytacji i zasadach jej odbioru poinformujemy akredytowanych dziennikarzy drogą mailową do 12 lipca 2019 r.
  7. Akredytacja prasowa uprawnia do wejścia na teren festiwalu oraz do strefy namiotu dla mediów.
  8. Zasady dotyczące utrwalenia przebiegu festiwalu za pomocą sprzętu audiowizualnego oraz fotograficznego przekazane zostaną akredytowanym ekipom telewizyjnym i fotoreporterom najpóźniej w dniu rozpoczęcia festiwalu. W przypadku naruszenia zasad udzielenia i korzystania z udzielonej akredytacji Organizatorowi wydarzenia przysługuje prawo cofnięcia udzielonej akredytacji. 
  9. Akredytacje będzie można odebrać w biurze prasowym Audioriver w Domu Darmstadt (ul. Stary Rynek 8 w Płocku) w piątek, 26 lipca i sobotę, 27 lipca w godz. 14:00-22:00. 
Damian Lazarus na AR19

Damian Lazarus na AR19

W tym roku widzimy się na 5. edycji Audioriver Sun/Day i bardzo miło nam ogłosić, że z tej okazji do Płocka ponownie przyjedzie Damian Lazarus. Brytyjczyk wystąpił prawie na wszystkich odsłonach wydarzenia, z wyjątkiem zeszłego roku i za każdym razem dawał nam mnóstwo tanecznych emocji na zakończenie festiwalu. W tym roku, poza Lazarusem wystąpią podopieczni jego wytwórni Rebellion, czyli DAVI i Brina Knauss. Pełny line-up obu scen Audioriver Sun/Day ujawnimy niebawem 😉 

PS. Liczba karnetów trzydniowych, obejmujących Sun/Day jest wyprzedana w 95%. Jeśli myślicie o tym, żeby zostać w Płocku na niedzielne popołudnie, to macie ostatnią szansę na zdobycie wejściówek.