Audioriver się zmienia!
Audioriver się zmienia! Ogłaszamy kolejne plany dotyczące 15. odsłony festiwalu, która odbędzie się w dniach 29-31 lipca 2022 roku w Płocku.
Nowa scena i łącznie ponad 100 koncertów w ciągu 3 dni
Minęło 15 lat, odkąd na płockiej plaży odbyła się pierwsza edycja Audioriver. Wtedy nie mogliśmy podejrzewać, że ten projekt rozwinie się do takich rozmiarów, a na samym festiwalu będziemy mogli usłyszeć koncerty nie kilkunastu, a ponad 100 artystów z wieloma światowymi gwiazdami na czele. Już teraz możemy zdradzić, że na przyszłorocznej edycji pojawi się nowa scena, czyli kolejny element programu nocnej części Audioriver, odbywającej się w piątek i sobotę. Teren festiwalu powiększy się aż do brzegu Zalewu Sobótka, znajdującego się tuż obok płockiej plaży nad Wisłą.
Ujawniliśmy już pierwsze nazwiska artystów zaproszonych na Audioriver 2022, a przed nami wiele innych ogłoszeń – nie tylko muzycznych, bo pamiętajmy, że festiwal to także panele dyskusyjne i debaty, różne aktywności za dnia, a także niesamowity niedzielny Sun/Day.
Design: Więcej dekoracji i ograniczenie zużycia energii elektrycznej
Festiwal zmienia się nie tylko pod względem aktywności programowych, ale także w warstwie wizualnej. Niedzielny Sun/Day to jedno z pierwszych dziennych wydarzeń w Polsce, które zachwyca mnogością dekoracji, kolorów i instalacji artystycznych. Coraz więcej takich motywów wizualnych pojawi się również na terenie festiwalu na plaży, a w przyszłym roku większość scen będzie zaprojektowana właśnie w oparciu o specjalnie przygotowane elementy dekoracyjne pochodzące z materiałów naturalnych. Ich wprowadzenie ma także na celu ograniczenie zużycia energii elektrycznej, koniecznej do działania ekranów scenicznych, ścian LED i instalacji świetlnych. Za design poszczególnych scen i stref odpowiadać będą osoby i organizacje, które współpracują z Audioriver od lat. Mowa tu między innymi o kolektywie Affekt, odpowiedzialnym właśnie za aranżację terenu Audioriver Sun/Day i wrocławski klub Projekt Pralnia, a także o osobach związanych z festiwalem Egodrop. Wszystkich artystów wizualnych oraz ich projekty, zaprezentujemy w najbliższych miesiącach.
Kontynuacja działań ekologicznych
Odczerwca 2020 r. prowadzimy akcję edukacyjną Audioriver Goes Green, która na celu ma przekazywanie wiedzy w zakresie ekologii. W najnowszej formule akcji nasza ambasadorka, Jagną Niedzielska, prowadzi rozmowy w formie podcastów. Do tej pory gośćmi podcastu byli już m.in. Krzysztof Zalewski, Kasia Sienkiewicz i Jacek Sienkiewicz (Kwiat Jabłoni), Piotr “Vienio” Więcławski, Zofia Zochniak (Ubrania do oddania czy Osi Ugonoh. Materiały edukacyjne były realizowane we współpracy m.in. z Koalicją Klimatyczną, WWF Polska, Extinction Rebellion oraz Fundacją Ubrania Do Oddania.
Działania edukacyjne to jednak nie wszystko, ponieważ wspólnie z Jagną Niedzielską pracujemy również nad wprowadzeniem kolejnych zmian ograniczających szkodliwość festiwalu dla środowiska. „Za nami już ponad rok wspólnej, bardzo owocnej pracy. Z powodów pandemicznych, głównie edukacyjnej, ale takie było właśnie nasze założenie – przekazywanie wiedzy, cennych wskazówek i pokazanie, że wszyscy możemy zmieniać nasze codzienne nawyki, aby mniej szkodzić planecie. Audioriver cały czas się uczy i daje dobry przykład! To bardzo ważne. Przed 15. edycją pracujemy nad kolejnymi ekologicznymi rozwiązaniami na terenie wydarzenia i bardzo się cieszę, że takie zmiany również będą częścią pięknego jubileuszu festiwalu.” – mówi Jagna Niedzielska, ambasadorka projektu Audioriver Goes Green oraz laureatka nagrody Kobieta Roku Glamour 2021 w kategorii E-aktywizm.
Materiały video Audioriver Goes Green można obejrzeć na www.audioriver.pl/info/eko.
Podcasty Audioriver Goes Green są dostępne m.in. na Spotify I Youtube.
Spotify: https://sptfy.com/6GpB~s
Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=CKssy0vS1i0
Audioriver bez barier, czyli akcja Audiohome: #jesteśwdomu
Innym realizowanym przez nas projektem jest kampania edukacyjna Audiohome: #jesteśwdomu, w ramach której poświęcamy uwagę kwestiom bezpieczeństwa, tolerancji, praw człowieka, wykluczeń czy społecznej misji festiwali. Od prawie roku, w mediach społecznościowych Audioriver pojawiają się m.in. materiały video, wywiady i edukacyjne komunikaty. Akcję wspierają artyści, dziennikarze, a także organizacje pozarządowe i eksperci. Partnerami akcji są Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Fundacja Edukacji Społecznej i Fundacja Kultury Bez Barier.
Kolejnym krokiem festiwalu jest stworzenie strefy bezpieczeństwa, która powstanie na terenie wydarzenia. Będzie to miejsce, gdzie każdy uzyska pomoc, niezależnie od charakteru czy skali problemu, a my będziemy przygotowani, żeby reagować na bieżące i niespodziewane sytuacje. Nowa strefa będzie także przestrzenią edukacyjną, do której zaprosimy ekspertów i naszych partnerów wspierających akcję Audiohome: #jesteśwdomu.
—
Partnerzy festiwalu: Miasto Płock, POKiS
Sponsorzy festiwalu: Red Bull
Karnety na Audioriver 2022 można zdobyć za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5 oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2M35rNA.